Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-18@23:43:33 GMT

دادن نوشابه به جای حقوق به بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۴۶۴۵

دادن نوشابه به جای حقوق به بازنشستگان

 انتشار خبری از زبان رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری استان گلستان مبنی بر اینکه «کارگران شرکت زمزم که بازنشسته می‌شوند، به‌ جای سنواتشان معادل آن نوشابه دریافت می‌کنند تا در سطح شهر بفروشند» نشان از خوب‌نبودن حال و روز یکی از شرکت‌های قدیمی ایران دارد.   به گزارش صدای ایران از روزنامه شهروند، اگرچه مدیر روابط عمومی شرکت زمزم گفته که «این خبر صحت ندارد و آن را تکذیب می‌کنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن ربیعی به «شهروند» گفته که «امروز تکذیبیه این خبر را منتشر می‌کنیم».

مشکلات مالی شرکت زمزم
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری استان گلستان درباره مشکلات این روزهای شرکت زمزم گرگان گفته است: «از زمانی که ریاست بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت که مدیریت فروش‌وسود ناشی از تولیدات شهرستان‌ها به مرکز داده شود، انگیزه شرکت‌ها در شهرستان‌ها بشدت کاهش یافته و فروش‌شان پایین آمده است.» حمید خیرخواه، دبیر کانون بازنشستگان شهرستان گرگان، پیرامون مسائل و مشکلات این روزهای شرکت زمزم گرگان گفت: «من خودم ۲۴ سال در این شرکت مشغول به کار بودم و ۱۶ سال رئیس شورای اسلامی کار و فرمانده بسیج آنجا بودم، در سال ۹۲ هم بازنشسته شدم و اکنون این شرکت بین ۲۱۰ تا ۲۱۵ کارگر دارد.»

سود در شهرستان‌ها به مرکز می‌رود
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری استان گلستان در خصوص وضعیت کنونی شرکت بیان کرد: «با انتخاب مهندس محمد سعیدی‌کیا به ریاست بنیاد مستضعفان که شرکت زمزم هم ازجمله زیرمجموعه‌های آن است، انتظار می‌رفت با توجه به سوابق طولانی انقلابی- مدیریتی وی، در حوزه کارگری شرکت تحولی به وجود آید اما متاسفانه بهبود خاصی پیش نیامد. به‌علاوه و از زمان ریاست وی تصمیم گرفته شده که مدیریت فروش و سود در شهرستان‌ها به مرکز داده شود. این امر موجب از دست‌رفتن انگیزه و کاهش فروش در شهرستان‌ها شده است. گردش مالی شرکت پایین آمده و سیاست‌های ریاست بنیاد، برای شرکت مشکل ایجاد کرده است. شرکت زمزم گرگان که زمانی بازار فروش بسیار گسترده‌ای در سطح استان‌های شمالی کشور (مازندران، گلستان، سمنان و بخشی از خراسان شمالی) و یک شبکه بسیار قوی توزیع متشکل از ۵۰ خودرو داشت، اکنون بازارش را به برندهای جدیدی از قبیل میراندا، کوکاکولا، پپسی و... باخته است.
کاهش سرمایه در گردش شرکت
دبیر کانون بازنشستگان شهرستان گرگان در پایان اظهار کرد: «با توجه به کاهش سرمایه در گردش شرکت، مشکلاتی نظیر معوقات مزدی برای کارگران پیش می‌آید. به‌علاوه مدتی است وضع به صورتی درآمده کارگرانی که بازنشسته می‌شوند، به ‌جای سنواتشان معادل آن نوشابه دریافت می‌کنند تا در سطح شهر بفروشند. بسیاری از بازنشستگان این شرکت برای کسب درآمد -به ‌جای سنواتی که به آنها داده نشده- مجبورند با خودرو در شهر دور بزنند تا نوشابه‌شان را بفروشند.»

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: نوشابه حقوق بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۴۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد

شرکت بین المللی داده (IDC) اعلام کرد که سامسونگ دوباره از اپل پیشی گرفته و جایگاه برترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان را به دست آورده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بر اساس داده‌های اولیه که توسط شرکت بین المللی داده (IDC) در روز یکشنبه منتشر شد، سامسونگ دوباره از اپل پیشی گرفت و جایگاه برترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان را به دست آورد.

این غول فناوری کره جنوبی سال گذشته میلادی رتبه اول را به رقیب آمریکایی خود واگذار کرده بود.

داده های شرکت بین المللی داده نشان می دهد که فروش گوشی های هوشمند اپل در سه ماهه اول سال 2024 به دلیل تشدید رقابت از سوی سازندگان آسیایی حدود 10 درصد کاهش یافته است.

فشار صهیونیست‌ها به اپل در پی جنجال پرچم فلسطینسامسونگ رتبه اول تولید موبایل را از دست داد

طبق گزارش IDC، اپل در ژانویه تا مارس سال جاری میلادی 50.1 میلیون دستگاه آیفون فروخته است که در مقایسه با 55.4 میلیون دستگاه فروخته شده در مدت مشابه در سال 2023 کاهش نشان می‌دهد.

به گفته این شرکت، اگرچه سامسونگ شاهد کاهش 0.7 درصدی رشد فروش خود بود، اما به نظر می رسد در مجموع نسبت به دوره‌های سه ماهه اخیر در شرکت خود یا اپل، در موقعیت بهتری قرار دارد.

سهم سامسونگ از بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه اول 2024 به 20.8 درصد رسید، در حالی که سهم اپل 17.3 درصد بود.

به گفته این شرکت تحقیقاتی، برندهای چینی شیائومی، ترنسشن و اوپو به دنبال سامسونگ و اپل هستند تا پنج سازنده برتر گوشی‌های هوشمند را تشکیل دهند.

شرکت بین المللی داده همچنین اعلام کرد به طور کلی، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول 7.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

کاهش فروش اپل پس از عملکرد قوی آن در سه ماهه چهارم سال 2023 اتفاق می‌افتد، زمانی که سامسونگ را به عنوان تولیدکننده پیشروی گوشی در جهان پشت سر گذاشت و به این ترتیب به دوازده سال سلطه این غول فناوری کره جنوبی پایان داد.

با این حال، کاهش فروش شرکت اپل در سال جاری به چالش های آن در بازارهای کلیدی، به ویژه چین نسبت داده شده است.

برخی از شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی در چین، به منظور مقابله به مثل با محدودیت‌های دولت آمریکا برای اپلیکیشن‌های چینی، استفاده کارمندان از دستگاه‌های اپل را محدود کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • حقوق فروردین ماه بازنشستگان بر چه اساسی پرداخت می شود؟
  • جزئیات واریز حقوق بازنشستگان
  • زمان پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان مشخص شد
  • حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد/ اعلام جزییات
  • واریز حقوق بازنشستگان تا ساعاتی دیگر
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد
  • زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»