Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به مناسبت روز جهانی غذا، برنامه ترویج غذای سالم با حضور شهروندان استان البرز، تسهیلگران زن روستایی و اعضای صندوق های اعتبارات خرد محلی در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد. 

در این برنامه ضمن نمایش و ترویج پخت و مصرف غذای سالم از مشاوره کارشناسان تغذیه دانشگاه علوم پزشکی در راستای فرهنگسازی این امر استفاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره  110  شرکت‌کننده با پخت انواع غذاهای سالم که برپایه آبزیان، حبوبات و تخم‌مرغ تهیه شده بود به رقابت پرداختند و در نهایت به 10 نفر از برگزیدگان توسط هیات‌داوران جوایزی به‌رسم یادبود اهداشد.

لاله ضیائیان، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در حاشیه این جشنواره، گفت: آبزیان به‌دلیل برخورداری از کالری و پروتئین بالا و همچنین وجود چربی غیراشباع امگا 3 می‌تواند اهمیت به‌سزایی در سبد غذایی مردم داشته باشد با این وجود فرآورده‌های دریایی سهم ناچیزی از غذای ایرانیان را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در استان البرز مصرف سالانه آبزیان معادل 9 کیلوگرم بوده در حالیکه سرانه مصرف در کل کشور 11 کیلوگرم و سرانه مصرف جهانی بیش از 20 کیلوگرم است.

ضیائیان گفت: برای مقابله با بیماری‌های شهرنشینی، تغییر و اصلاح الگوی غذایی بسیار ضروری است به‌ویژه مصرف آبزیان و ماهی تا حد زیادی می‌تواند در این امر موثر باشد لذا به‌منظور  فرهنگ‌سازی مصرف آبزیان، برگزاری جشنواره‌های غذا با معرفی آبزیان به عنوان غذای سالم از اهمیت ویژهای برخوردار است. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جشنواره غذا استان البرز شهر کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان

تاک معاون اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سیزده هزار دانش اموز در رقابتی با موضوع نوجوان سالم ثبت نام کردند که ۲۲ هزار اثر در جشنواره پذیرفته شد و در نهایت امروز ۲۵۴ برگزیده تقدیر میشوند که تابستان امسال هم برگزیدگان کشوری معین میشوند.

وی افزود: سال قبل دانش آموزان کرمان ۱۱ رتبه کشوری کسب کردند و امسال نیز در ۹ رشته مثل نقاشی فیلم موشن‌گرافی ایده پردازی هوش مصنوعی کتاب مقاله داستانک رقابت امکانپذیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی