Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، میر محسن حسینی قمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: تا کنون به رغم فرسودگی این کانال، آبرسانی به تالاب بین المللی قوری گول از طریق آن انجام می شود.
وی اظهار داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و همکاری شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی، تکمیل مرمت و بهسازی کانال آبرسانی به تالاب بین المللی قوری گول را در برنامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قمی از تشکیل جلسه کمیته محلی تالاب بین المللی قوری گول در راستای پیگیری‌های حفاظت محیط زیست استان نیز خبر داد و افزود: این کمیته روز 22 مهر تشکیل و بر اساس برنامه مدیریت زیست بومی حوضه آبریز تالاب قوری گول مقرر شد آبگیری این تالاب بین المللی از حقابه آب‌های ارتفاعات سهند آغاز شود.
وی افزود: وضعیت کانال آب آور قوری گول و پیگیری تغییر کاربری‌های غیر مجاز در حوضه آبریز این تالاب نیز در دستور کار این کمیته قرار داشت.
معاون محیط طبیعی ادره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ادامه داد: در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های ذی ربط حفاظت از تالاب قوری گول از جمله آب منطقه ای، جهاد کشاورزی، مسئول دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه، منابع طبیعی و نمایندگان جوامع محلی به ریاست فرماندار بستان آباد حضور یافتند و ضمن تشریح مسئولیت‌های دستگاه متبوع خود بر ضرورت همکاری‌های بین بخشی برای ارتقاء شاخص‌های زیست محیطی تالاب قوی گول تاکید کردند.
وی گفت: بر اساس تصمیمات این کمیته آبگیری تالاب بین المللی قوری گول از اول آبان سال جاری آغاز و دست کم تا نیمه اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
قوری‌گول، یک تالاب آب شیرین با وسعت تقریبی 200 هکتار است که در حوضه آبخیزی مرتفع به مساحت 3890 هکتار در ارتفاع 1915 متر از سطح دریای آزاد در آذربایجان‌شرقی در 50 کیلومتری شرق شهر تبریز تشکیل شده است.
این تالاب به خاطر این که زیستگاه زادآوری گونه های مهم و در خطر انقراض پرندگان آبزی از جمله اردک سرسفید و اردک مرمری می باشد، به عنوان یکی از تالاب های کنوانسیون رامسر انتخاب شده است.
518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی تالاب جهاد کشاورزی حفاظت محیط زیست دریاچه ارومیه سازمان برنامه و بودجه راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۴۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره

جمعی از مسئولان، قضات و بازپرسان دادگستری استان قم با هدف آشنایی هرچه بهتر با وظایف و شرایط کاری محیط بانان به عنوان ضابطان خاص قضایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زیست محیطی استان، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازدید کردند.

 محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر زیست محیطی در مناطق و زیستگاه های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم با هرگونه تعدی و تخلف که موجب تخریب و از بین رفتن محیط زیست می‌شود، به خوبی مقابله کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟