Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@19:16:43 GMT

رفتارهای قرآنی باید در نظام اسلامی جاری و ساری باشد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۴۹۴۶

رفتارهای قرآنی باید در نظام اسلامی جاری و ساری باشد

به گزارش خبرنگار مهر، یازدهمین همایش نجلبل از حافظان قران کریم شهر قزوین، خانواده شهدای قرلانی و ایثارگران خادم، گرامیداشت کنگره سه هزار شهید استان شنبه شب با حضور ایت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، علی صفری شهردار، داودی رئیس شورای شهر، سرهنگ برزگر جانشین سپاه استان، و جمعی از خانواده ها در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله عابدینی در این مراسم با بیان اهمیت انس با قرآن گفت: در جامعه قرانی انتظار این است تا همه امور و شئونات مردم و حکومت قرانی باشد و ظواهر جامعه نیز قرانی باشد.

وی بیان کرد: اگر به قرآن تمسک کنیم و زندگی خود را بر مبنای دستورات قرآنی هماهنگ کنیم هم از اسیبها دور می مانیم و هم مشکلات جامعه بشدت کاهش می یابد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین یادآورشد: قزوین شهر دارالمومنین است و با داشتن فضای دینی خوشبختانه فعالیتهای موسسات قرآنی مطلوب است و جوانان و نوجوانان زیادی از کلاس های قرآنی استقبال می کنند که جای خرسندی دارد.

فضای جامعه باید قرآنی باشد

امام جمعه قزوین بیان کرد: متاسفانه برخی مسئولان در داخل از فضای قرآنی فاصله گرفته اند و رفتار و مواضعشان با قرآن فاصله دارد مانند انچه در تصویب برجام و FATF صورت گرفت جای گلایه دارد.

وی اضافه کرد: نباید غربیها و دشمنان را خودی دانست و رمز و راز کشور را به آنها گفت و اعلام کرد که خزانه کشور خالی است.

آیت الله عابدینی اظهارداشت: باید جامعه قرآنی از نمایندگانی که FATF  را امضا کردند بپرسند آیا بر اساس قرآن با آن موافقت کردید یانه؟ ما که تفسیر می کنیم و می گوییم خلاف آموزه های قرآنی است لذا باید پاسخگوی جامعه قؤانی باشید.

وی بیان کرد: باید از نمایندگان موافق بپرسید چرا جرات کردید خلاف قرآن عمل کنید، اهالی قرآنی باید مسیر درست را نشان دهند تا همه رفتار قرآنی داشته باشیم.

امام جمعه قزوین گفت: قرآنی ها باید با دلشان رفتار کنند و با طهارت و پاکی به سوی قرآن بروند و دلشان را صاف کنند تا وقتی آیات الهی را می شنوند بینش الهی پیدا کنند.

وی افزود: در نظام اسلامی باید هم قرآن و هم نهج البلاغه تفسیر شده و در زندگی ما جاری و ساری باشد.

عابدینی ضمن تبریک موفقیت های قرانی از مسئولان شهرداری و کسانی که بستر فعالیتهای قرانی را مهیا کرده اند تشکر کرد.

در ادامه از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از ۵۴ قاری قرآنی تجلیل شد.

شهرداری قزوین از ۷۳۰ قاری و فعال قرآنی تجلیل می کند.

همچنین موسسات قرآنی از مدیران شهری قزوین علی صفری شهردار و محمد درافشانی رئس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری به پاس ایجاد فضای مناسب برای فعالیتهای قرآنی تقدیر کردند.

کد خبر 4436041

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه قزوین تجلیل از فعالان قرآنی اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر گرگان کرمانشاه مشهد یاسوج خبرگزاری مهر مرز مهران شهرکرد شیراز خرم آباد خطبه های نماز جمعه سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۴۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جوادی آملی: وعده صادق طلیعه فتح است

مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: محصول پربرکت ماه مبارک رمضان، فتح الهی است؛ ماهی که در آن قرآن نازل شد و قرآن، جامعه اسلامی را به فتوحات فرا می‌خواند، دعوت کتاب و سنت الهی این است که ظلم را هیچ ملتی جز ملت زبون و ضعیف و ذلیل قبول نمی‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله جوادی آملی در پی انجام عملیات «وعده صادق» و حمله ایران به اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی پیامی صادر کرد.

متن پیام آیت‌الله جوادی آملی بدین شرح است:

أعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

محصول پر برکت ماه مبارک رمضان، فتح الهی است؛ ماهی که در آن قرآن نازل شد و قرآن، جامعه اسلامی را به فتوحات فرا می‌خواند، دعوت کتاب و سنت الهی این است که ظلم را هیچ ملتی جز ملت زبون و ضعیف و ذلیل قبول نمی‌کند.

«لَا یحتمل الضَّیمَ الا الذَّلِیل»

احتمال یعنی تحمل، یعنی زیر بار ظلم رفتن، این بیان نورانی امام آن است که ستم را جز ملت زبون و ضعیف، احدی تحمل نمی‌کند.

ماه مبارک رمضان که ماه قرآن بود، ماه عزیز پرور و عزتّمدار بود، یک؛ فتوحاتی که قرآن وعده می‌دهد که بخشی از آنها به وسیله این عزیزان ما و این بزرگواران ما و این سرداران ما و این ارتشی‌ها و سپاهیان گرانقدر ما انجام دادند که حشر همه آنها با خاندان عصمت و طهارت باشد، این طلیعه فتح است.

در قرآن فرمود فتح قریب داریم، فتح مبین داریم، اما «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ».

اسرائیل جنایتکار باید بداند اینها فتح قریب است از یک سو، فتح مبین است از سوی دیگر، این دو، طلیعه امر را وعده می‌دهد. اما فتح مطلق که نه به قرب متصف است نه به معیّن بودن متصف است، فتح مطلق است، فتحی است خانمان برانداز، فتحی است که اسرائیل را ریشه کَن می‌کند و غزه و امثال غزه را نجات می‌دهد و مقاومت را می‌پروراند و شهدای مقاومت را با شهدای کربلا محشور می‌کند، آن فتح مطلق است. در قرآن فتح مطلق مقابل ندارد، اما فتح قریب و فتح مبین چرا، اما فتح مطلق إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ هیچ مقابلی ندارد.

انتقام از صهیونیست نشانگر صحت راهبرد کلان نظام است

این عزیزان با دقت نظامی از یک سو، با بررسی همه جوانب امنیتی از سوی دیگر، با هشدارهای قبلی از سوی سوم، با بیان کردن اینکه دیگر بار صهیونیست به فکر جرم و جنایت نسبت به جامعه اسلامی عموماً و غزه و امثال غزه خصوصاً و نظام پر برکت و مقتدر جمهوری اسلامی بالاخص نیفتد، این کارها را دیشب انجام دادند.

بنازیم دستی که انگور چید/ مریزاد پایی که در هم فشرد

اگر این می‌است، این شراب طهور است، انگور را همین عزیزان چیدند، با دست این‌ها فشرده شد، با آن شراب طهور جامعه لذت می‌برد و غزه عزیز یک شبی را به آسایش و آسودگی به سر می‌برد.

من مجدداً این بزرگواری را، این دلیری را، این سلحشوری را به همه مردان و زنان ایران اسلامی تهنیت عرض می‌کنم و از ذات اقدس الهی مسالت می‌کنم به همه عموماً، به فرد فرد بزرگوارانی که در این کار عظیم سهمی داشتند خصوصاً، سعادت و سیادت دنیا و آخرت مرحمت کند و این نظام اسلامی را از هر گزندی حفظ نماید تا بتوانیم و آن لیاقت را داشته باشیم که به بارگاه و پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، تقدیم کنیم.

غفر الله لنا و لکم

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • روایتی از توصیف جالب رهبر انقلاب از مجری سرشناس تلویزیون
  • وعده‌های بی نتیجه مدیران ارشاد قزوین برای برپایی نمایشگاه قرآن
  • چهار روایت معتبر از سبک زندگی با آموزه های قرآنی
  • فتح مطلق در راه است
  • معارف قرآن باید در زندگی مردم جاری باشد
  • آیت‌الله جوادی آملی: وعده صادق طلیعه فتح است
  • پنج میلیاردتومان تسهیلات به فعالان قرآنی یزد پرداخت شد
  • «معارف قرآن» استاد مصباح نظام فکری منسجمی از معارف را شکل می دهد
  • وعده صادق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محقق شد