Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@10:34:53 GMT

ادعای واشنگتن‌پست درباره فایل صوتی مرگ خاشقچی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۵۵۵۵

روزنامه واشنگتن پست آمریکا نوشت که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) فایل صوتی قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را شنیده است. ناطقان: روزنامه واشنگتن پست نوشت که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) فایل صوتی قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را شنیده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست نوشت: «بنابر گفته‌های منابع آگاه، مقامات سیا به فایل صوتی ضبط شده که مقامات ترکیه می‌گویند ثابت می‌کند خاشقچی توسط تیم عوامل سعودی به قتل رسیده و تکه‌تکه شده است، گوش فرا داده‌اند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




این روزنامه آمریکایی می‌افزاید: «اگر این امر تائید شود، صدای ضبط شده مزبور باور روایت سعودی‌ها توسط کاخ سفید را سخت می‌کند که می‌گوید مرگ خاشقچی یک اتفاق بوده است».

واشنگتن‌پست در این خصوص از یک سخنگوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سوال کرده اما وی حاضر به پاسخ نشده است.

واشنگتن‌پست در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد که مقامات اطلاعاتی آمریکا، کارشناسان سیاست خارجی این کشور و همچنین قانون‌گذاران آمریکایی به‌سرعت پس از انتشار بیانیه شب گذشته دیوان پادشاهی سعودی، این رژیم را به تلاش برای سفیدنمایی ماجرا متهم کرده‌اند.

سناتور «ریچارد بلومنتال» در این خصوص گفت: «آنها در حال خریدن زمان و به دنبال سرپوش گذاشتن بر قضیه هستند. سعودی‌ها می خواهند تقصیر را به گردن تعدادی قربانی بیندازند و تحقیقات را صرفا به دولت عربستان سعودی محدود کنند.»

این روزنامه به تناقض‌گویی مقام‌های سعودی در ارتباط با حضور خاشقچی در کنسولگری سعودی در شهر استانبول ترکیه اشاره می‌کند و می‌نویسد، دولت سعودی پیشتر اعلام کرد که بود که خاشقچی همان روز حضور خود در کنسولگری، آن را ترک کرده است و خبری از محل سکونت او ندارند.

بر اساس این گزارش، هیچ گونه شواهدی دال بر این که خاشقچی قرار است با سعودی‌ها در مورد بازگرداندن او به کشورش، دیدار کند، وجود نداشته است.

واشنگتن پست نوشت: «مشاوران ترامپ گفته‌اند که رئیس جمهور ترامپ در محافل خصوصی ابراز تردید کرده است که عملیات [قتل خاشقچی] بدون اطلاع بن سلمان اتفاق بیافتد. شماری از مشاوران ترامپ به او گفته‌اند که سعودی‌ها تلاش دارند داستانی را بسازند تا با آن بتوان جلوی سرزنش کردن ولی‌عهد سعودی را بگیرند». منبع: تسنیم برچسب ها: واشنگتن پست ، خاشقچی ، مرگ ، فایل صوتی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: واشنگتن پست خاشقچی مرگ فایل صوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۵۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن به کمک‌های جدید ایالات متحده آمریکا به اوکراین واکنش نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، آنتونوف امروز چهارشنبه تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا طرف جنگ را گرفت، طرف شرارت قرار گرفت و از فاشیسم حمایت کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: واشنگتن مسئولیت خود را بر اساس منشور سازمان ملل در قبال مسئولیت صلح و امنیت نقض کرد.

این دیپلمات روسیه خاطر نشان کرد: ایالات متحده با ارائه کمک های جدید به کی یف، در لبه درگیری مستقیم بین قدرت های هسته ای قرار گرفته است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی قبل لایحه کمک‌های 95 میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را امضا کرد و گفت که ارسال این کمک‌ها تا چند ساعت دیگر آغاز می‌شود.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن مهمات برای دفاع هوایی، توپخانه، سیستم‌های موشکی و خودروهای زرهی به اوکراین ارسال خواهد کرد.

بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!