Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-24@11:10:39 GMT

تظاهرات هزاران نفری علیه «برگزیت» در لندن

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۵۷۱۹

به گزارش پارس نیوز، 

رسانه های مطرح جهانی هم اکنون در حال پوشش رسانه ای تظاهرات هزاران نفری مخالفان خروج انگلیس از اتحادی اروپا موسوم به «برگزیت» هستند.

بر اساس اعلام رسانه های جمعی، تنها ۲ سال پس از برگزاری همه پرسی خروج انگلیبس از اروپا، هم اکنون هزاران معترض به این اقدام در پایتخت این کشور تجمع اعتراض برپا کرده و خواستار برگزاری همه پرسی دوم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تظاهرات کنندگان قرار است پس از تجمع در «میدان پارلمان» در مرکز شهر لندن به سخنان صادق خان شهردار این شهر گوش کنند.

پیشتر تظاهرات کنندگان اعلام کرده بودند که  درخواست خود مبنی بر برگزاری یک همه پرسی دیگر در خصوص «برگزیت» را در این تجمع عظیم مطرح می کنند. آنها همچنین خواهان توقف روند اجرایی شدن برگزیت بوده و جدایی از اتحادیه اروپا را ضربه سنگینی بر پیکره اقتصادی و سیاسی انگلیس می دانند.

گفتنی است بر پایه توافقات اولیه میان لندن و اتحادیه اروپا قرار است تا ماه مارس ۲۰۱۹ میلادی انگلیس از اتحادیه اروپا جدا شود؛ اقدامی که صاحبنظران به این موضوع به دیده تردید می نگرند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: رسانه انگلیس پایتخت اقتصادی و سیاسی اتحادیه اروپا اقتصادی و سیاسی انگلیس پایتخت لندن پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۵۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، صدها معترض حامی فلسطین در تظاهرات سراسری که توسط شبکه همبستگی علیه اشغال فلسطین (RESCOP) در اسپانیا سازماندهی شد، به خیابان‌ها آمدند و خواستار پایان دادن به نسل‌کشی غزه و آتش‌بس فوری شدند.
 
این چهارمین تظاهرات سراسری از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در 7 اکتبر 2023 است.
 
تظاهرکنندگان بنرهایی در محکومیت نسل‌کشی در غزه، اشغال فلسطین، آپارتاید، پاکسازی قومی و استعمار شهرک‌نشینان در دست داشتند.
 
آنها از دولت اسپانیا و جامعه بین‌المللی خواستند تا اقدامات فوری، ملموس و موثر علیه اسرائیل از جمله توقف تجارت اسلحه و تحریم شرکت‌های اسرائیلی که در قتل عام شریک هستند، انجام دهند.
 
در مادرید نیز هزاران نفر در مرکز شهر راهپیمایی کردند و پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند.
 
ایون بلارا، وزیر موقت حقوق اجتماعی اسپانیا که در تظاهرات حمایت از فلسطین شرکت کرده بود، آمریکا را به دلیل تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری به اسرائیل به همدستی در نسل‌کشی غزه متهم کرد.
 
بلارا از دولت اسپانیا و اتحادیه اروپا خواست تمام روابط خود را با آمریکا قطع کنند.
 
در بارسلونا نیز تظاهراتی با حدود 3 هزار و 500 نفر برگزار و در بیانیه‌ای که در جریان تظاهرات قرائت شد، بر جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا تاکید گردید.
 
همچنین تظاهرات مشابهی در شهرهای بزرگ اسپانیا مانند سویا، لاکرونا، آلمریا، بورگوس، کادیس، گرانادا، مالاگا، مورسیا، سالامانکا، وایادولید و ساراگوسا برگزار شد.
 

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • تظاهرات هزاران اردنی در نزدیکی سفارت اسرائیل + فیلم
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • برگزاری اجلاس ACD فضای ملتهب رسانه‌ای علیه اصفهان را خنثی می‌کند
  • ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا
  • بهانه حامیان اسرائیل برای فشار بر طرفداران فلسطین در لندن
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا