Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: وقتی چهار سال از بهترین سال‌های عمر یک انسان را بگیریم و او بعد از چهار سال پشت در اتاق من بیاید و دنبال شغل باشد به این معنی است که ما چهار سال از عمر او را تلف کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا ـ منطقه اصفهان در گلپایگان، سورنا ستاری عصر امروز (شنبه) در نشست مراکز دانشگاهی و دانشجویی شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: گلپایگان از اکوسیستمی که کارآفرینی نیاز دارد، برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصورم از دانشگاه‌های استان این است که باید عدد قابل توجهی از درآمد خود را از محل کارآفرینی و فروش تکنولوژی‌ها تامین کنند.

وی ادامه داد: برای هر فعالیتی باید توجیهی وجود داشته باشد لذا بخش خصوصی باید وارد میدان شود، اگر می‌خواهیم کارآفرینی کنیم و کسب و کاری ایجاد شود نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه پژوهش هستیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: در کشاورزی، بذر، نهال و... ایده وجود دارد که تجاری شدن آن نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، پس باید زیرساخت‌های حضور سرمایه‌گذار فراهم شود.

توسعه صنعتی جدید به معنای کارخانجات بدون دودکش است

ستاری افزود: در حوزه‌های زیرساختی مراکز رشد، نوآوری و... آمادگی داریم اعتبارات بلاعوض در نظر بگیریم. برای تجهیز پژوهش‌سراها 70 درصد اعتبار توسط ما و 30 درصد توسط آموزش‌وپرورش یا خیران تامین شود اما تا زمانی که بخش خصوصی وارد نشود این کار شدنی نیست.

وی یادآور شد: اینکه ما چهار سال از بهترین سال‌های عمر یک انسان را بگیریم و او بعد از چهار سال پشت در اتاق من بیاید و دنبال شغل باشد به این معنی است که ما چهار سال از عمر او را تلف کردیم. اگر در دانشگاه‌ها محیط کارآفرینی وجود داشته باشد خروجی دانشگاه مناسب خواهد بود که با سرمایه‌گذاری بخش دولتی این امر ممکن نیست.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: محیط زیستی که در گلپایگان وجود دارد را به دودکش آلوده نکنید و بدانید توسعه صنعتی جدید به معنای کارخانجات بدون دودکش است، پس اشتباهاتی که در اصفهان شده را در این شهر تکرار نکنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بیکاری فارغ التحصیلان سورنا ستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر, خاطره استاد رضایی، رئیس کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم در نشست خبری کمیسیون بنیاد بانوان کارآفرینی گام دوم گفت: به نمایندگی از حوزه بانوان و جوان سعی کردیم یکسری از بانوان تأثیرگذار از حوزه‌های مختلف اعم از حوزه‌های کشاورزی, حقوقی, صنایع دستی به ویژه صنعت فرش دستباف, مشاغل خانگی, حوزه‌های دانشگاهی, حوزه مادر و کودک و حوزه روانشناسی و جامعه شناسی را با هم تجمیع و با معرفی ظرفیت‌ها, اهداف و عملکرد بنیاد تبیین شود.

وی ادامه داد: تصمیم گرفته شد پروژه‌های سال ۱۴۰۳ را با پیش درآمد امسال تا پایان ماه اسفند رقم بزنیم و از فروردین سال ۱۴۰۳ در حوزه زنان به طور تخصصی وارد شویم.

استاد رضایی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌ها موجود، تمام تلاش مجموعه این است ظرفیت‌ها با محوریت بانوان و جوانان شناسایی و کارشناسان در بنیاد کارآفرینی گام دوم وارد مبحث توسعه محلات شوند.

وی به نقش مادر و محوریت زن در جامعه اشاره کرد و افزود: امید واقع‌بینانه مساله بسیار مهمی است در حقیقت ما مادران حذف امید و فردای فرزندان را نداریم و این در حالی است که پرورش و رشد من مادر برای سازندگی مدیران جامعه مهم و امری حیاتی است.

این بانوی کارآفرین تاکید کرد: در این کمیسیون فضای روحیه احترام به ملیت گرایی بر پایه انسانیت مورد توجه است.

کد خبر 6081145

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • کارگاه طراحی در دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می‌شود
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید
  • تصادف در جاده گچساران_ بهبهان چهار کشته و مصدوم برجا گذاشت
  • امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع گلستان برداشت می شود
  • فعالیت ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد و ۶۵۷ مرکز دولتی فنی‌حرفه‌ای در کشور