Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزیره-ایرنا- اتحادیه عرب امروز شنبه تصمیم دولت آمریکا برای پایان دادن به کار کنسولگری اش در بیت المقدس و ادغام آن در سفارتخانه جدید در این شهر را محکوم کرد و این تصمیم را غیر مسئولانه و در چارچوب تلاش برای از بین بردن حقوق فلسطینی ها دانست.

به گزارش ایرنا و به نقل از تارنمای مصری«البوابه نیوز»، «سعید ابوعلی» معاون دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین و سرزمین های عربی به اشغال درآمده در گفت و گو با خبرنگاران گفت، دولت آمریکا دست به اقدام جدیدی زد و کنسولگری این کشور را که از چندین دهه پیش در مرکز شهر بیت المقدس فعال بود و نشان دهنده ارتباطات فلسطینی ها با آمریکایی ها محسوب می شد، تعطیل کرد تا اینگونه کنسولگری به داخل سفارت جدید آمریکا در این شهر منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابوعلی افزود، این اقدام آمریکا، تجاوز به حقوق مردم فلسطین و جنگ آشکار با فلسطینی ها و حقوشان است و نقض آشکار قوانین و قطعنامه های بین المللی محسوب می شود .
معاون دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرد، جانبداری دولت آمریکا از اشغالگران و طرح های آن ها در حقیقت به معنای بی ارزش تلقی کردن قوانین بین المللی و نقض همه قطعانه ها در خصوص بیت المقدس است زیرا بر اساس قطعنامه های سازمان ملل، قدس شرقی بخشی جداناپذیر از فلسطین است.
ابوعلی در پایان گفت، این تصمیم غیر مسئولانه آمریکا باعث ایجاد هیچ حقی (برای صهیونیست ها ) نمی شود و کشورهای عربی و جامعه بین الملل به مخالفت با چنین سیاست های یکجانبه ای ادامه می دهند و از حقوق فلسطینی ها حمایت می کنند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا 15 آذر سال گذشته در سخنانی در کاخ سفید با بیان اینکه شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را آغاز کند.
آمریکا اواخر اردیبهشت ماه گذشته با وجود مخالفت های جهانی، در مراسمی رسمی سفارت خود را به بیت المقدس منتقل کرد.
شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در نشستی در شورای امنیت سازمان ملل از سوی همه 14 عضو دیگر این شورا محکوم شد اما قطعنامه مربوطه با رای مخالف آمریکا وتو شد.
پس از آن مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت قاطع آرا رای به محکومیت این تصمیم و انتقال سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی از تل آویو به قدس داد.
شهر بیت المقدس که مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان در آن قرار دارد است، بخش جدایی ناپذیر فلسطین است و جایگاه و اهمیت ویژه ای میان مسلمانان دارد.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل، بخشی از اراضی اشغالی است و اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، نقض آشکار قطعنامه های بین المللی محسوب می شود.
خاورم **2041**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اتحاديه عرب كنسولگري بيت المقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۵۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای کشور مستقل به فلسطینیان راه را برای صلح هموارتر می‌کند

زیاد ابی عمرو، نماینده فلسطین در سازمان ملل در جلسه‌ای که برای عضویت کامل آن در سازمان ملل برگزار شده، گفت: «اعطای یک کشور مستقل به فلسطینیان، راه را برای صلح واقعی مبتنی بر عدالت هموار می‌کند». 

به گزارش الجزیره، وی با تاکید بر اینکه فلسطین همواره از راه حل‌های دیپلماتیک حمایت کرده و اینکه جنگ غزه اکنون از مرز فلسطین هم فراتر رفته و سایر مناطق جهان را تحت تاثیر قرار داده است، گفت که عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل برای صلح منطقه و فراتر از آن بسیار مفید خواهد بود.

نماینده فلسطین تاکید کرد: «بنابراین ما معتقدیم زمان آن فرا رسیده که شورای امنیت مسئولیت تاریخی خود را بر عهده بگیرد و قطعنامه پذیرش فلسطین به عنوان عضوی کامل در سازمان ملل را تصویب کند. کسانی که در صدد بر هم زدن تصویب چنین قطعنامه‌ای هستند، به چشم انداز صلح کمک نمی‌کنند.»

شورای امنیت سازمان ملل امروز (پنجشنبه) در مورد درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل رای گیری خواهد کرد. برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند آمریکا مانع تصویب این قطعنامه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • موافقت 12 عضو شورای امنیت با شناسایی کشور فلسطین/ آمریکا وتو کرد
  • آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند
  • آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • اعطای کشور مستقل به فلسطینیان راه را برای صلح هموارتر می‌کند
  • دهه‌ها فراز و فرود برای عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • رأی‌گیری جدید برای عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • حمایت بورل از رژیم صهیونیستی