Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک مسؤول امنیتی عراقی هشدار داد طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده، گروهک تروریستی منافقین قصد دارد در ایام منتهی به اربعین حسینی، با ایجاد درگیری‌های صوری و فتنه‌انگیزی قومیتی، مسیر پیاده‌روی اربعین را به آشوب بکشاند.

این مسؤول امنیتی که خواست نامش فاش نشود با بیان اینکه «نیروهای امنیتی عراق از چند ماه قبل، تحرکات گروهک‌های تروریستی و تکفیری‌ها را تحت نظر دارند»، گفت: «رصد نیروهای ما حاکی است که طی ماه‌های گذشته، چند نفر از عناصر وابسته به گروهک تروریستی منافقین، تحت پوشش هسته‌های خفته و در پوشش زائران انفرادی، وارد خاک کشور ما شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بیشتر بخوانید: ششمین انتقام سپاه از تروریست‌ها چه زمانی و چگونه خواهد بود؟ 

وی افزود: «گزارش‌های ما نشان می‌دهد برنامه این تروریست‌ها با توجه به تدابیر شدید امنیتی در اربعین امسال و آماده‌باش ده‌ها هزار نیروی نظامی، انتظامی و امنیتی؛ نه معطوف به اقدام مسلحانه، بلکه با هدف فتنه‌انگیزی طایفه‌ای بین زوار ایرانی و عراقی انجام می‌گیرد.»

این مسؤول عراقی در تشریح این توطئه، گفت: «بر اساس اطلاعات واصله، در راستای اقدامات تفرقه‌افکنانه ماه‌های اخیر بین ملت‌های ایران و عراق که از سوی سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه به‌ویژه استخبارات سعودی طراحی شده است عناصر منافقین در صددند در قالب تیم‌های دو یا چند نفره، متشکل از یک یا چند خانم و آقا با پوشش زوار عادی، در نقاط مختلف مسیر و موکب‌ها، اقدام به داد و فریاد و درگیری نمایند که در این توطئه، طرح ادعای اهانت ناموسی و آزار جنسی، به عنوان بهترین دستاویز قلمداد شده است.»

وی گفت: «این موضوع به‌طریق مقتضی، به دوستان ایرانی نیز منتقل شده و انتظار می‌رود زوار ایرانی و عراقی، فریب این قبیل نزاع‌ها و درگیری‌های تصنعی را نخورند و خدای‌ناکرده باعث خون‌ریزی در مسیر زیارت سیدالشهداء(ع) نشوند و این‌گونه فتنه‌انگیزی‌ها را در نطفه خفه کنند.»

این مسئول امنیتی همچنین توصیه کرد که «زائران، از هر کشور و گرایشی، از هرگونه استفاده از شعارهای سیاسی مورد اختلاف و بحث با دیگرزائران در خصوص مسائل اختلافی بپرهیزند و حماسه اربعین را به نقطه عطفی در نمایش وحدت و به‌رخ‌کشیدن اتحاد شیعیان و دوستداران اهل‌بیت علیهم‌السلام از هر گروه و نژاد و مذهب و طایفه‌ای تبدیل کنند.»

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که علت ترورهای زنجیره‌ای اخیر برخی چهره‌ها در عراق چه بوده است، با اشاره به اینکه طی ماه‌های اخیر تعدادی از هنرپیشه‌های سینما، آرایشگران، پزشکان جراح زیبایی و سلبریتی‌ها به‌طرز مشکوکی ترور شده‌اند، گفت: «با پیگیری‌های به عمل‌آمده از سوی نیروهای امنیتی عراق، تعدادی از تروریست‌ها شناسایی و دستگیر شده‌اند که در بازجویی‌های انجام‌شده از این افراد، مشخص شد آنها دوره‌های ویژه عملیات تروریستی را در یک پایگاه وابسته به رژیم صهیونیستی در کردستان عراق گذرانده‌اند و مأموریت داشته‌اند تا با این قبیل اقدامات، وجهه جریانات اسلام‌گرای عراقی و حامیان مقاومت اسلامی در کشورمان را لکه‌دار کنند که به لطف زحمات نیروهای جان‌برکف عراقی، تداوم این توطئه نیز ناکام ماند.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منافقین اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۶۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد

سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، کمیته فرهنگی ستاد اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین در دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط امروز پنجشنبه -سی ام فروردین ۱۴۰۳- در کربلا آغاز شد.

حجت الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در حاشیه این همایش اظهار داشت: در این همایش یک‌روزه، اساتید دانشگاه‌ها، مراکز علمی، پژوهشی و فرهنگی کشورمان و دانشگاه شهید بهشتی، معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حضور دارند.

وی افزود: در مجموع ۱۲۶ مقاله در قالب ۸۳ مقاله فارسی، ۳۹ مقاله عربی، ۴ مقاله فرانسوی و انگلیسی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.همچنین ۹۱ مقاله از ایران و ۲۵ مقاله از عراق به این دبیرخانه ارسال شده است.

احمدی با اشاره به اینکه ۱۰ مقاله نیز از سوی کشورهای کویت، نیجر، پرتغال، افغانستان، یمن و سوریه به دبیرخانه این همایش ارائه شده است، افزود: همچنین دو مقاله مشترک ایران و عراق نیز ارائه شده است؛ سه مقاله منتخب در این همایش ارائه می‌شود و ۲۵ مقاله از ایران و عراق و سایر کشورها در پنل‌ها ارائه می‌شود.

دانشگاه فنی الفرات الاوسط که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط حومه شهر نجف واقع شده است.

این موسسه همچنین دارای یک پردیس شعبه در کوفه است. دانشگاه فنی الفرات الاوسط (ATU) که به طور رسمی توسط وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق به رسمیت شناخته شده است، یک مؤسسه آموزش عالی عراقی بزرگ است.

دانشگاه فنی الفرات الاوسط (ATU) دوره‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکتری در چندین زمینه تحصیلی می شود.

در این همایش یک روزه آیت الله سیدمجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق، محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، سیدمحمود رضا آقا میری رئیس دانشگاه شهید بهشتی و عبدالمحسن ناجی المحیسن رئیس دانشگاه فنی الفرات الاوسط عراق سخنرانی خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود