Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: پس از اینکه در چهارم شهریور ماه کرباسیان دومین وزیر اقتصادی دولت روحانی استیضاح شد، سید رحمت‌الله اکرمی خزانه دار کل کشور به عنوان سرپرست منصوب شده و پس از گمانه زنی‌های انجام شده در نهایت فرهاد دژپسند به عنوان گزینه نهایی از سوی رئیس جمهور برای سکان‌داری وزارت اقتصاد معرفی شد.
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، علی طیب‌نیا در سال ۱۳۹۲ به عنوان وزیر پیشنهادی دولت روحانی با کسب بالاترین رأی اعتماد از سوی نمایندگان راهی وزارت اقتصاد شد و در سال ۱۳۹۶ برکنار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن گزینه‌های مختلفی برای وزارت اقتصاد مطرح شد که در نهایت مسعود کرباسیان با رای اعتماد بهارستان‌نشینان راهی ساختمان باب همایون شد، اما مدت حضور وی چندان طول نکشید و وی پس از یکسال حضور در این وزارت خانه استیضاح شده و اکرمی خزانه دار کل کشور به عنوان سرپرست منصوب شد. طی روزهای گذشته گمانه زنی‌های مختلفی برای صدارت این وزارت خانه مطرح شد که در نهایت دژپسند از سازمان برنامه و بودجه برای سکان‌داری این وزارتخانه معرفی شد.
فرهاد دژپسند سیاستمدار ایرانی متولد بهشهر است. او معاون هماهنگی برنامه و بودجه محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است. وی فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد در مقطع دکترا از دانشگاه آزاد اسلامی و استادیار دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی است. در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی اقتصاد ایران و اقتصادبخش عمومی تدریس می‌کند.
دژپسند از سوی محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به عنوان معاون هماهنگی برنامه و بودجه این معاونت منصوب شد. در دولت هشتم معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزارت بازرگانی بود و در دوره یکساله (۱۳۸۴_۱۳۸۵) حضور فرهاد رهبر در ریاست سازمان مدیریت برنامه‌ریزی، معاونت تولیدی این سازمان بر عهده او بود. وی به همراه بعضی دیگر از معاونان از جمله مهدی رحمتی معاون امور زیربنایی و علی طیب‌نیا معاون اقتصادی وقت این سازمان پس از جدی شدن تغییرات ساختاری و آغاز شدن فرایند تبدیل سازمان مدیریت به دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهوری، از سمت خود استعفا داده‌است. برچسب ها: وزارت اقتصاد ، فرهاد دژپسند ، علی طیب‌نیا

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزارت اقتصاد فرهاد دژپسند علی طیب نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۶۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد

ایسنا/کرمان یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان با حضور معاون رئیس جمهور در شهرستان انار برگزار شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ظهر امروز ۱۴ اردیبهشت ماه در این مراسم نقش روحانیت در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را بسیار موثر دانست و گفت: در کشور ۱۵۶ روحانی از شهدای ترور و ۱۹۳ روحانی جاوید الاثر داریم.

دکتر سیدمحمد حسینی افزود: ۳۰۰۰ روحانی جانباز و ۳۰۰ روحانی آزاده داریم که هم کار تبلیغی و هم کار رزمی انجام می‌دادند، شهید سعید بیاضی‌زاده اولین شهید روحانی مدافع حرم از استان کرمان است.

وی با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی در سرزمین اشغالی فلسطین، عنوان کرد: طوفان‌الاقصی هیمنه رژیم صهیونیستی که از سوی آمریکا و غرب حمایت می‌شود را فرو ریخت و از جنبه‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و اطلاعاتی شکست خورد.

حسینی همچنین گفت: عملیات وعده صادق ثمره خون شهداست و خون شهدا جوششی دارد که اثر خود را خواهد گذاشت، خون مردمان غزه باعث بیداری ملت‌ها و ده‌ها دانشگاه در آمریکا و دیگر کشورها شده است.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این دولت انقلابی با روحیه جهادی و انقلابی در عرصه‌های مختلف کار می‌کند تا وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا کند از جمله کارهای زیربنایی آب‌رسانی از خلیج فارس به سمت فلات‌ مرکزی و استان‌هایی است که تشنه آب هستند.

امام جمعه شهرستان انار نیز در این مراسم گفت: مردم شهرستان انار حضور پررنگی در صحنه‌های انقلاب داشتند و ۱۲۳ شهید تقدیم کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی حضور طلاب و روحانیون در جبهه‌های دفاع مقدس را حضوری تاثیرگذار و اساسی دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • ۴ گزینه نهایی مکس ابرل برای نشستن روی نیمکت بایرن مونیخ
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود