Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعدادی از استادان حقوق و علوم سیاسی و چند دیپلمات اسبق در نامه ای به شورای نگهبان مدعی شده اند: تایید CFT به افزایش فشار تحریم ها علیه ایرانیان با نام شورای نگهبان است.

در این نامه که نسخه ای از آن به ایرنا ارسال شده، آمده است: با توجه به تصویب لایحه دولت با عنوان «لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (ICSFT )» در مجلس و ارسال مصوبه مجلس شورای اسلامی‏ به شورای تگهبان قانون اساسی؛ به نظر می رسد مصوبه فوق با سؤالات، شبهات و ابهامات مواجه شده که لازم است در مورد آنها بررسی صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این افراد ، الحاق به 'کنوانسیون بین المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (ICSFT)'، تبعاتِ خسارت بار سیاسی، امنیتی، بین المللی، مالی، تحریمی و نیز حقوقی برای کشور ایجاد کند.

همچنین الحاق ایران به 'کنوانسیون بین ‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (ICSFT)'؛ ناقض برخی اصول قانون اساسی است .

در این نامه تصریح شده است: قطعاً بعد از پذیرفتن شروط FATF و تصویب لوایح مرتبط با آن و الحاق به ICSFT، مشکل بانکی ایران حل نخواهد شد،

در ادامه آمده است: اگر هدفِ 'گروه ویژه اقدام مالی'، واقعاً فقط مقابله با تأمین مالی تروریسم است و توطئه ای در کار نیست، نیازی به عضویت ایران در کنوانسیون مذکور نبوده و نیست، بلکه کافی است که مواردی به قوانین داخلی ایران اضافه شود.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۶۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت:  « طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»

دیگر خبرها

  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است
  • بده بستان رشوه در نظام اداری کشور؛ چرا ایرانی‌ها رشوه می‌دهند؟
  • مقابله با فجایع طبیعی زیست محیطی مستلزم همکاری‌های مشترک است
  • اجرای تکالیف قانون مبارزه با پولشویی وارد فاز جدیدی شد
  • اسرائیل چند سفیر را احضار کرد