Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@16:36:32 GMT

اعتبارات امهال وام مناطق زلزله زده جوابگو نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۶۷۹۹

اعتبارات امهال وام مناطق زلزله زده جوابگو نیست

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و جذب سرمایه استان که به موضوع گزارش اشتغال زایی نهادهای حمایتی اختصاص داشت، از بانک های عامل خواست در پرداخت تسهیلات مصوب شده دولت برای اشتغال مددجویان زیرپوشش نهادهای حمایتی مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته امداد و بهزیستی همکاری بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او همچنین از مدیران بانک های عامل استان خواست ، ظرف 15 روز همه تسهیلات اشتغال دستگاه های حمایتی که بانک مرکزی پرداخت اعتبارات آن را به آنها ابلاغ کرده ، بپردازند و نگذارند سهم استان از جذب اعتبارات ارزان قیمت از دست برود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: سهم کمیته امداد از محل تبصره 16 در راستای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اشتغال ، هزار میلیارد تومان است که سهم مناطق زلزله زده استان 45 میلیارد تومان می باشد.
حسین خدرویسی افزود: تاکنون از این 45 میلیارد تومان، بانک مرکزی پرداخت 40 میلیارد تومان آن را به 11 بانک عامل ابلاغ کرده که متاسفانه با وجود ارجاع تمام پرونده های مشمول این تسهیلات به بانک ها فقط 14 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.
او سقف وام های تبصره 16 را 20 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تا 2 ماه دیگر فرصت جذب این تسهیلات ارزان قیمت را داریم بانک ها بیشتر همکاری کنند.
وی نامه کمیته امداد به بانک ها را به منزله طی شدن تمام مراحل اداری برشمرد و گفت: بانکها خارج از قبول یک ضامن حق هیچ گونه مداخله نسبت به پرداخت تسهیلات به مددجویان معرفی شده را ندارند زیرا کمیته امداد از قبل ضمانت بازپرداخت تسهیلات را داده است.
خدرویسی همچنین سهم کمیته امداد استان کرمانشاه از اشتغال پایدار روستایی و عشایری را 96 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون جذب 90 میلیارد تومان از طریق سامانه کارا انجام شده و جذب 6 میلیارد تومان دیگر ظرف چند روز آینده انجام می شود.
در این جلسه همچنین نماینده اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از تخصیص 56 درصد سهم 26 میلیارد تومانی تسهیلات ارزان قیمت اشتغال تبصره 16 خبر داد و گفت: 15 بانک عامل پرداخت این تسهیلات در استان با وجود تکمیل بودن پرونده ها تنها 50 درصد اعتبارات را پرداخت کرده اند.
رییس اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه نیز در این جلسه سهم بنیاد شهید از جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را 30 میلیارد تومان ذکر کرد و بیان داشت: برای پرداخت این تسهیلات هزار و 504 پرونده تشکیل شده است.
حجت الاسلام هادی عسکری گفت: از این میان 800 طرح با 44 میلیارد تومان ثبت در سامانه کارا شده، ولی تاکنون به 131 طرح هشت و نیم میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
همچنین در این جلسه نماینده ستاد اجرایی حضرت امام (ره) از تدوین 21 پروژه اشتغال زا خبر داد و گفت: تاکنون 9 طرح آن مصوبه شده که اگر اجرایی شود زمینه اشتغال 2 هزار و 845 نفر فراهم می شود.
در پایان از فرماندار شهرستان صحنه، مدیران بانک کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی به عنوان برترین ها در زمینه جذب تسهیلات اشتغال مناطق روستایی و عشایری تجلیل شد.
3209/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اشتغال بنیاد شهید و امور ایثارگران جهاد کشاورزی زلزله مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۶۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی عصر سه‌شنبه در نشست با معاون امور دهیاری‌های وزارت کشور با تشریح اقدامات دولت در سطح روستاها اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت ایران قوی اقدامات ارزشمندی در همه بخش‌ها در سطح روستاها انجام شد که رضایت‌مندی خوبی بین مردم شاهد هستیم هر چند تا نقطه مطلوب فاصله است.

وی افزود: به حمدالله اتحاد و همدلی خوبی بین اعضا شوراها و دهیاران در سطح شهرستان شاهد هستیم که خروجی آن خدمت بی منت به مردم است.

فرماندار دشتی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی در سطح روستاها اجرای طرح‌های اشتغالزایی است که تاکنون توفیقات خوبی حاصل شد ولی هنوز باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم تسهیلات لازم جهت اجرای طرح‌های اشتغال‌زا و درآمدزا به شهرستان تزریق شود.

بحرانی بیان کرد: با توجه به وسعت شهرستان نیاز است ماشین آلات لازم به دهیاران برای خدمات رسانی مطلوب‌تر به مردم اختصاص داده شود.

کد خبر 6086985

دیگر خبرها

  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی