Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-05@19:15:57 GMT

آیا فرشتگان الهی از جنس زن هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۷۱۳۹

رکنا: شاید برای شما جالب باشد که بدانید، فرشتگان خداوند که در درگاه او عبادت می کنند، چه جنسی دارند.

به گزارش رکنا، مى خوانیم که مشرکان عرب، فرشتگان را، دختران خدا مى پنداشتند («وَ یجْعَلُونَ للَّهِ الْبَنَتِ سبْحَنَهُ وَ لَهُم مَّا یَشتهُونَ») یا بدون ذکر انتساب به خداوند آنها را از جنس زن مى دانستند، در سوره زخرف آیه 19 مى خوانیم «و جعلوا الملائکة الذین هم عباد الرحمن اناثا»: فرشتگان را که بندگان خدا هستند زن مى پنداشتند و در سوره اسراء آیه 40 مى فرماید: «ا فاصفاکم ربکم بالبنین و اتخذ من الملائکة اناثا: آیا خداوند به شما پسرانى داده و از فرشتگان ، دخترانى انتخاب کرده است ).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پندار ممکن است بقایاى خرافاتى باشد که از اقوام گذشته به عرب جاهلى رسیده بود، و نیز ممکن است به خاطر این بوده که فرشتگان از نظرها مستورند و این صفت بیشتر در زنان وجود داشت، و لذا به گفته بعضى اینکه عرب، شمس (خورشید) را مؤ نث مجازى و قمر (ماه ) را مذکر مجازى مى گوید به خاطر این است که قرص آفتاب در میان نور خیره کننده اش آنچنان پوشیده است که نگاه کردن به آن آسان نیست در حالى که قرص ماه کاملا نمایان است. این احتمال نیز وجود دارد که لطافت وجود فرشتگان، سبب این توهم شده بود چرا که زن نسبت به مرد جنس لطیف ترى است.

و به هر حال این یک خرافه و پندار غلط قدیمى است که متاسفانه هنوز رسوبات آن در اعماق فکرى بعضى دیده مى شود و حتى در ادبیات زبانهاى مختلف نیز وجود دارد، از جمله اینکه هنگامى که یک زن خوب را مى خواهند توصیف کنند فرشته اش مى گویند، و عکسهائى که از فرشتگان مى اندازند غالبا به صورت زن است در حالى که فرشتگان اصولا جسم مادى ندارند که مرد و زن و مذکر و مؤ نث داشته باشند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

پشت پرده فیلم درگیری ماموران شهرداری تهران با یک دستفروش + عکس دستگیری یک یاکوزا ژاپن در ویلای رامسر ! + عکس وحشت از مار سمی در پراید مرد سبزواری +عکس تجاوز به دختر دانشجو که به خاطر نمره پایان نامه به خانه استادش رفت! دار زدن پسر جوان با دستان بسته در باغ توت کن تهران! جشنواره دیوانه ها برگزار شد+16+تصاویر هولناک دستگیری مرد مرموز جاده های لرستان توسط سپاه ! دختر خواننده ایرانی با خاشقجی فامیل نزدیک است ! آقای بازیگرایرانی به خودکشی فکر می‌کند! ثریا 15 ساله بود که در حرمسرای قذافی تسلیم نیت شوم شد! / جزییات تکاندهنده بی حیایی های دیکتاتور دختری همکلاسی هایش را به میهمانی وحشتناکی دعوت کرد! همخوابی چندش آور زوج جوان با سگ + عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا بریدن سر خانم دکتر توسط معلم عاشق پیشه! + عکس 4 قتل فجیع پایتخت فقط در 30 دقیقه شوم! / گفتگو و عکس 6 مرد با لباس زنانه در مسیر اربعین دستگیر شدند ! +عکس و فیلم فیلم لحظه متلاشی شدن ناو آمریکایی پس از حمله موشکی

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه زن قرص ماه جنسی یک زن عکس فیلم ایران محکوم شد قتل ایرانی من مرد کشته امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۷۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج مورد عنایت ویژه الهی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی شامگاه شنبه در همایش آموزشی و توجیهی زائران حج تمتع استان همدان بیان کرد: زائران حج، از لحظه اول برای حضور در این مراسم معنوی مورد عنایت ویژه الهی هستند.

وی با بیان اینکه در روایات بر لزوم انجام این سفر بسیار توصیه شده است، افزود: قدردان این توفیق که نصیب شما شده، باشید.

شعبانی با اشاره به اینکه نه تنها در قبل و بعد از سفر، که بعد از انجام حج نیز عظمت این سفر معنوی برای زائران ادامه دارد، گفت: در عرفات با این هدف حاضر شوید، که به محضر حضرت حجت (عج) می‌رسید.

وی با بیان اینکه در کنار اعمال ظاهری، به باطن حج نیز باید توجه شود و آن را درک کرد، بیان کرد: حج تنها یک عمل عبادی نیست، بلکه نگاه سیاسی هم بر آن حاکم است.

شعبانی با اشاره به اینکه همه شما سفیران فرهنگ تشیع در این سفر هستید، گفت: خوب است طواف مستحبی برای امام حسن عسکری (ع)، تنها امامی که به سفر حج نرفتند را انجام دهید

کد خبر 6096666

دیگر خبرها

  • ۵ پاس گل و یک گل؛ دنیا مثل مسی نخواهد دید
  • 5 پاس گل و یک گل: دنیا مثل مسی نخواهد دید
  • آقای سامی بیگی، یک ملت به خاطر تو، به جان هم افتادن
  • زائران حج مورد عنایت ویژه الهی هستند
  • آنتونیو کاسانو: تمجیدها از اینزاگی را درک نمی کنم؛ باید از او انتقاد کنید!
  • سگ ها به خاطر گربه یک ماشین را نابود کردند‌ (فیلم)
  • معلمی که هوشیارانه دانش‌آموزانش را زیرنظر دارد
  • امام فرشته‌ها کیست؟! + فیلم
  • آیا فرشتگان می توانند کاری غیر از عبادت را در پیش گیرند؟
  • روایت اخراج یک روحانی از مسجد به خاطر توهین به مسئولان