Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  اقتصادنیوز، رستوران‌های شمال شهر تهران حدود ۳۰ درصد و رستوران‌های جنوب شهر ۶۰ تا ۷۰ درصد مشتریان خود را از دست داده‌اند.به گفته تبریزی‌ها حالا رستوران‌های زیادی درخواست تغییر کاربری به اتحادیه‌شان داده‌اند.

برخی از رستوران‌داران تهرانی هم می‌گویند غذاهای گرانقیمت مشتریان خود را از دست داده‌اند و این روزها مردم بیشتر از همیشه به قیمت غذاها توجه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پولدارها و فقرا چقدر به رستوران می‌روند؟
ثروتمندان حدود ۳ درصد از درآمدشان را به هتل و رستوران اختصاص می‌دهند. این در حالی است که آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد ضعیف‌ترین دهک یعنی فقرا تنها ۰,۵ درصد از درآمدشان را صرف رستوران و هتل می‌کنند. حالا اما رستوران‌داران تهرانی می‌گویند که مشتریانشان به شدت ریزش داشته است، زیرا قیمت مواد اولیه به طور قابل توجهی گران شده و علاوه بر این دلال‌ها هم از این بساط سوءاستفاده کرده و تامین مواد اولیه رستوران هم به دست آنها افتاده است.

رئیس اتحادیه چلوکبابی‌ها در این باره می‌گوید:«این صنف روزانه به ۲۰ تن گوشت نیاز دارد. این میزان نیاز را نمی‌توان از مغازه‌دار یا یک فروشگاه تامین کرد.

پیش از مشکلات ارزی، تعاونی اتحادیه گوشت را به صورت مستقیم از واردکنندگان گوشت می‌خرید، اما حالا واردکنندگان ناچارند تمام محصولات وارداتی خود را در اختیار ستاد تنظیم بازار قرار داده و توزیع آنها هم از طریق فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای انجام شود.»

به گفته او، حالا ناچاریم گوشتی را که پیشتر از واردکننده کیلویی ۲۹ هزار می‌خریدیم از دلال کیلویی ۵۲ هزار تومان بخریم. این فعال صنفی ادامه می‌دهد: «قیمت تمام شده تهیه غذا بالا رفته، اما به دلیل کاهش قدرت خرید مردم واحدهای صنفی حتی جرات ۱۰ درصد گران کردن غذاهای خود را هم ندارند.»

تعطیلی رستوران‌های جنوب و مرکز تهران
نوسانات قیمت دلار و کاهش سطح رفاه عمومی مردم، بازار رستوران‌های کشور را حسابی کساد و فعالان این صنف را ناچار به تعطیلی رستوران‌ها و فست فودی‌هایشان کرده است. رئیس اتحادیه چلوکباب تهران که معتقد است بیشترین افت مشتری در مناطق جنوب تهران رخ داده است ، توضیح می‌دهد: «مراجعه به رستوران‌ها در شمال تهران حدود ۳۰ درصد و در مناطق جنوب تهران ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش یافته است. به گفته حسینی بسیاری از چلوکبابی‌های جنوب و مرکز تهران تعطیل شده‌اند. در مناطقی که سرپرست خانوار یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان درآمد دارد، نمی‌توان انتظار رفتن به رستوران را داشت چرا که این حقوق را اگر املت با آن بخوری آخر ماه نرسیده، تمام می‌شود.»

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۷۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (دوشنبه) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی نقاط جنوب و مرکز کشور، استان‌های ساحلی خزر و قزوین، البرز و تهران رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه از شدت بارش در این مناطق تا حدودی کاسته شده و علاوه بر مناطق فوق، در شمال شرق کشور نیز بارش رخ خواهد داد.

چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر و چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد.

جمعه جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت.

خلیج فارس و دریای خزر در ۲ روز آینده مواج هستند.

کد خبر 849547 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • قیمت طلا امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه
  • قیمت طلا امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • بارش رگباری و وزش شدید باد در ۱۷ استان/ آماده‌باش هلال‌احمر