Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@08:00:41 GMT

برای معده درد این خوراکی ها را مصرف کنید

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۷۷۲۱

برای معده درد این خوراکی ها را مصرف کنید


بسیاری از افراد برای درد معده یا مشکلات سیستم گواشی خود از درمان ‎های خانگی بهره می ‎برند و در بسیاری از مواقع این درمان‎ ها تا حد زیادی می تواند موثر واقع شود.

درمان معده درد با شیرین بیان، رازیانه و زیره سیاه
این سه گیاه حاوی روغن‌هایی هستند که عضلات دستگاه گوارش را شل می ‌کنند و به هضم غذا کمک خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر زمانی دچار معده درد شدید، می‌ توانید از این دانه‌ های گیاهی برای التیام معده درد خود استفاده کنید.

درمان معده درد با زنجبیل
زنجبیل یک گزینه مفید برای تسکین معده درد است. زنجبیل به افزایش تحرک دستگاه گوارش کمک می ‌کند، در نتیجه موجب حرکت مواد غذایی به سمت پایین دستگاه گوارش می ‌شود و احساس تهوع را کاهش می ‌دهد. برای تسکین معده درد می‌ توانید زنجبیل را در چای دم کنید و بنوشید.

درمان معده درد با پاپایا
پاپایا یک میوه گرمسیری و البته حاوی آنزیمی به نام پاپایین است که به فرایند هضم کمک می ‌کند. مصرف این میوه برای تسکین معده درد توصیه می شود اما اگر میلی به خوردن پاپایا ندارید، می ‌توانید قرص آنزیمی پاپایین را خریداری کنید تا معده درد شما تسکین یابد.

درمان معده درد با نعناع

این سبزی معطر منجر به آرام کردن عضلات معده و بهبود فرایند هضم می شود. نعناع در واقع یک گیاه ضد اسپاسم عضلات دستگاه گوارش است. اگر از معده درد رنج می برید، می توانید در پایان وعده های اصلی غذایی چای نعناع بنوشید. قرص های نعناع نیز تاثیر مفیدی روی تسکین درد معده دارند.

درمان معده درد با کربوهیدرات شیرین
دستگاه گوارش به آسانی می‌ تواند برنج سفید، ماکارونی، بیسکویت و سبوس جو را تجزیه و هضم کند. همچنین این مواد غذایی حتی در مواقعی که معده درد دارید نیز به آسانی هضم می ‌شوند و تسکین دهنده‌ های خوبی هستند.


درمان معده درد با موز
الکترولیت‌های موجود در موز به بدن کمک می ‌کنند تا آب از دست رفته خود را، مجددا به دست آورد. به خصوص اگر دچار تهوع و اسهال شده ‌اید و مقداری از آب بدن شما از دست رفته است و یا معده درد شدیدی دارید، بهتر است موز بخورید.   منبع: سیمرغ 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: معده درد درمان معده درد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۷۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مسمومیت ۱۰ نفر از هم‌استانی‌ها به علت خوردن قارچ سمی فصلی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، فرزام بیدارپور اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 10 نفر در استان در شهرستان‌های بیجار، سقز و مریوان به علت خوردن قارچ سمی فصلی دچار مسمومیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که خیلی از آن‌ها سمی هستند، گفت: برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی، درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه، قارچ‌های سمی بسیار شبیه قارچ های خوراکی هستند و به‌ظاهر تفاوتی با آنها نداشته و معمولاً غیرقابل شناسایی هستند، افزود: تنها راه حل برای تشخیص سمی نبودن قارچ‌ها تشخیص آزمایشگاهی است.

وی تصریح کرد: سم قارچ خوراکی فاقد پادزهر بوده و تنها می‌توان با مصرف نکردن از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

بیدارپور یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین 5 تا 12 ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • درمان پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک برای نخستین بار در دنیا
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟