Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@14:21:31 GMT

دلایل سانحه اتوبوس دانش‌آموزان تبریزی مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۷۸۸۱

دلایل سانحه اتوبوس دانش‌آموزان تبریزی مشخص شد

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس دلایل بروز حادثه اتوبوس دانش‌آموزان تبریزی را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سید حمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پس از تصادف اخیر اتوبوس دانش‌آموزان تبریز، بنده و آقای ضیاءالله اعزازی، نماینده بناب از سوی مجلس مامور بررسی ابعاد این حادثه شدیم،گفت: گزارش نهایی این حادثه، امروز (یکشنبه ۲۹ مهر) به اعضای کمیسیون ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

حادثه خونین در اتوبوس اردویی دانش‌آموزان

وی افزود: در این گزارش به موضوع اردوهای دانش‌آموزی و اینکه آیا این اردو براساس دستورالعمل و قوانین اردوهای دانش‌آموزی بوده و یا خیر؟ و همچنین رسیدگی به وضعیت درمانی دانش‌آموزان اشاره شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه متاسفانه بر اثر این حادثه ۲ دانش‌آموز و یک مربی جان خود را از دست دادند و تعدادی از دانش آموزان مصدوم شدند، افزود:خوشبختانه تمامی مجروحین حادثه از بیمارستان مرخص شدند.

میرزاده در تشریح گزارش پلیس راه درباره دلایل بروز این حادثه اظهار داشت: مسئولان پلیس راه معتقد بودند که خرابی آسفالت، بارندگی، لغزندگی جاده، همچنین عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه و عدم رعایت سرعت مطمئنه از جمله عواملی هستند که باعث بروز این سانحه شده است.

نماینده مردم گرمی در مجلس همچنین در توضیح دلایل مسئولان اداره راهداری در رخ دادن این حادثه گفت: بارش باران و لغزندگی جاده، سرعت بیش از حد مجاز راننده و همچنین اشکال موجود در لاستیک خودرو دلیل بروز این سانحه است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: مراجع قضایی گزارشات دستگاه‌های مختلف را بررسی و احکام لازمه را صادر می‌کند.

اتوبوس دانش‌آموزان تبریز روز سه شنبه ۱۸ مهر، در ورودی شهر تبریز دچار سانحه شد که بر اثر آن ۲ دانش‌آموز و یک مربی جان خود را از دست دادند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی بازار سکه و ارز اربعین آموزش و پرورش اتوبوس اخبار حوادث تبریز تصادف دانش آموزان سانحه رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۷۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خاتمه نشست با مدیران آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از سوی بهزیستی استان پیگیری می‌شود، تاکید کرد: توجه به آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی محور طرح است.

وی خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و افزود: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

به گزارش مهر، نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در واقع مجموعه‌ای نظام‌یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی به‌منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرایم از طریق مداخله به‌موقع و مؤثر است.

کد خبر 6088400

دیگر خبرها

  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • دلایل بروز زانودرد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید