Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

سمیر ابراهیم محمود ابونعمه 58 ساله قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی ساکن قدس است که امروز شنبه وارد سی‌ و سومین سال اسارت در زندان‌های اشغالگران شده است.

رژیم صهیونیستی بیستم اکتبر 1986 میلادی سمیر را در خیابان صلاح الدین قدس اشغالی بازداشت و وی را به بازداشتگاه المسکوبیه منتقل کرد. دادگاه این رژیم، سمیر را به اتهام وابستگی به جنش فتح و منفجر کردن اتوبوس شماره 18 در مقابل ایستگاه مرکزی در خیابان یافا در سال  1983که منجر به هلاکت 6 شهرک نشین(صهیونیست) و شمار زیادی زخمی شد، متهم کرد، اشغالگران همچنین وی را به تسلیح عاملان عملیات باب المغاربه که یک نظامی صهیونیست در جریان آن کشته و 69 نفر دیگر زخمی شدند، متهم کردند و دادگاه رژیم وی را به حبس ابد محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش فلسطین الیوم، اسیر سمیر بر اثر شکنجه زیاد در زندان رژیم اشغالگر از درد مداوم از ناحیه دست راست و دردهای جانکاه از ناحیه عصبی در ستون فقرات  و جابجایی مهره دهم گردن ، شکستن بینی و درد گوش که موجب انجام چندین عمل جراحی شد-به شدت رنج می کشد. سمیر بسبب فعالیت هایی در زندان بارها تحت شکنجه و زندان انفرادی قرار گرفته است و در حالی که هفت سال پیش، شمار  زیادی از هم بندهای وی آزاد شدند اما این رژیم با وجود اجرای چندین بار قراردادهای مبادله اسیران ، وی را از آزادی محروم کرده است. در حالی که وی جزء چهارمین گروه اسیران برای آزادی قرار داشت، اما اشغالگران از آزادی وی صرف نظر کردند.

همچنان هزاران اسیر فلسطینی در زندان‌های اشغالگران قدس در شرایط بغرنجی به سر می‌برند و از ساده‌ترین حقوق خود محروم هستند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: اتوبوس حبس فلسطین زندان عمل جراحی حقوق اتوبوس حقوق رژیم صهیونیستی زندان عمل جراحی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۷۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز اسیر فلسطینی در سایه نسل کشی علیه غزه 

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از رام الله، روز اسیر امسال در سایه جنگ خونبار رژیم اشغالگر علیه غزه برگزار می‌شود. زنان، مردان و کودکان امروز آمدند تا به ظلم اشغالگرانی اعتراض کنند که هزاران نفر از فرزندانشان را در شرایطی شبیه به اعدام تدریجی بازداشت کرده اند، آنها از سرنوشت آنها بی خبرند و هر بار که اسیری در زندان به شهادت می‌رسد عذاب آنها بیشتر می‌شود.
کرانه باختری در معرض بازداشت‌های بی سابقه‌ای قرار دارد که براساس آن از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون بیش از پنج هزار فلسطینی از جمله زنان و کودکان بازداشت و در شرایط غیرانسانی زندانی شده اند. آنها در معرض شکنجه و گرسنگی، سلول انفرادی و ممنوعیت ملاقات و درمان قرار دارند.
امروز بیش از ۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های صهیونیست‌ها بازداشت هستند که ۸۰۰ نفر از آنها زن و بیش از ۲۰۰ نفرشان را کودکان تشکیل می‌دهند. ۶۶ خبرنگار نیز در زندان‌های صهیونیست‌ها هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت
  • روز اسیر فلسطینی در سایه نسل کشی علیه غزه 
  • عکس | وضعیت سخت و دردناک بیش از ۱۲۰۰۰ اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»
  • وضعیت سخت و دردناک بیش از ۹۱۰۰ اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»
  • بدون در نظرگرفتن اسیران غزه، ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند
  • بدون در نظرگرفتن اسیران غزه ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند
  • حماس: آزادی اسرای فلسطینی اولویت اصلی است
  • بیانیه دولت غزه و کمیته‌های مقاومت فلسطین به مناسبت روز اسیر
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌ های رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی