Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@15:45:39 GMT

بلاتکلیفی تعریض کوتاه‌ترین جاده بین‌شهری آذربایجان غربی + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۸۰۱۵

بلاتکلیفی تعریض کوتاه‌ترین جاده بین‌شهری آذربایجان غربی + فیلم

‍‍‍‍‍‍

هم‌اکنون ۵ سال از آغاز تعریض کوتاه‌ترین جاده بین‌شهری آذربایجان غربی که بین شهرستان‌های ارومیه و اشنویه قرار دارد گذشته است اما این پروژه بلاتکلیف به حال خود رها شده و پیشرفتی ندارد. ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۵ استانها آذربایجان غربی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، وضعیت وخیم و بغرنج جاده ارومیه به اشنویه سال‌ها است که از سوی رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود و کشته شدن ده‌ها نفر در این مسیر که هر سال نیز ادامه داشته گواهی بر این ادعاست که کوتاه‌ترین جاده بین شهری آذربایجان غربی به رغم برخورداری از بهترین جلوه‌های طبیعی و آب و هوایی قتلگاه جان و وقت شهروندان دو شهر ارومیه و اشنویه است نه جاده‌ای برای عبور و مرور.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال 93 و پس از مدت‌ها گزارش‌نویسی رسانه‌ها بالاخره استاندار دولت یازدهم در آذربایجان غربی کلنگ به دست گرفت و آن را در طرح پروژه تعریض و بهسازی جاده ارتباطی محور اشنویه- ارومیه به زمین زد.

آن زمان در مراسم کلنگ‌زنی علیرضا رادفر معاون سیاسی و امنیتی استاندار، ماموستا مصطفی حاتمی امام جمعه و اسعد خضری فرماندار اشنویه و عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی  نیز حضور داشتند و هر کدام یک بار این کلنگ را بر زمین زدند تا در این کار خیر مشارکت داشته و خبرنگاران لحظه کلنگ زدنشان را ثبت و ضبط کرده باشند.

رمزگشایی از معمای 50 ساله بی‌توجهی به جاده ارومیه ــ اشنویه وضعیت نابسامان جاده ارومیه-اشنویه به روایت تصویر کلنگ پروژه تعریض جاده اشنویه - ارومیه به زمین زده شد

اما کلنگی که آن روز به زمین زده شد در حدی نبود که بتوان مشکل باریکی این جاده و مصائب مردم را حل کند، اگر کسی 20 سال پیش از این جاده گذر کرده باشد و امروز دوباره گذرش را آنجا بیافتد تغییر محسوسی در جاده احساس نخواهد کرد.

این جاده به جاده هزار چاله معروف است و تنها دو لاین رفت و برگشت دارد و تصادف شاخ به شاخ در این جاده از تصادف‌های مرسوم و همیشگی خودروها است.

لکه گیری‌های گاه و بیگاه و تعریض‌های چند صد متری و یا تظاهر به احداث جاده جدید در 50 سال اخیر نتوانسته مشکل تردد در بین شهر ارومیه و اشنویه را برطرف کند.

فیلم و گزارش از محمد آقایی‌پر

انتهای پیام/ش

R41361/P4001/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۸۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز قدس امسال متفاوت‌تر از سال های برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه به ضرورت شرکت در راهپیمایی قدس اشاره کرد و و افزود: روز قدس امسال متفاوت‌تر از سال‌های قبل است و از جمله روزهایی است که هر فردی که در منزل بماند مورد قهر خدا قرار می‌گیرد زیرا در برابر چشمان ما مردم بی گناه غزه را وحشیانه قتل عام می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه برای عملی شدن شعارسال موانع از پیش پای تولید برداشته شده و زمینه برای تولید و شکوفایی آن فراهم شود، ادامه داد: همچنین بانک‌ها و مؤسسات مالی به میدان بیایند و دراین زمینه با مردم و تولید کنندگان همراهی کنند.

امام جمعه ارومیه اظهارکرد: هم خود مردم به میدان بیایند و هم مسؤولان تمهیدات و بسترهای لازم را برای فعالیت واحدهای تولیدی فراهم کنند تا تولید کنندگان به تولید اجناس ایرانی بپردازند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند همانگونه که ملت ایران در جنگ هشت ساله همه با هم به میدان آمدند در جنگ اقتصادی هم همه به میدان بیایند.

حجت الاسلام قریشی ادامه داد: مناطق آزاد در آذربایجان غربی بویژه منطقه آزاد ماکو بیش از بیش فعال شود و مردم در مسیر تولید با مشارکت دولتمردان جهش آن را رقم زنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ۵۰ روز پس از پیروزی انقلاب همه پرسی برگزار شد تا معلوم شود انقلاب چقدر مورد قبول مردم است در حالی که چنین اقدامی در هیچیک از کشورهای مدعی دموکراسی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه البته با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: وقتی به مقابله با غرب و شرق پرداختیم مورد حمله آنها قرار گرفتیم.

حجت الاسلام قریشی انقلاب اسلامی ایران زا معجزه عنوان کرد و افزود: دنیا در برابر این مملکت ایستاد ولی این کشور و ملت با عزت تمام در برابر آنها ایستاده‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به جنایات غزه اشاره کرد و گفت: امروز دنیا چشم خود را به روی جنایات غزه بسته و کسی چیزی نمی‌گوید و تنها ایران اسلامی است که به حمایت از مردم مظلوم غزه به پامی خیزد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه روز شهادت امیرالمومنین (ع) روز نهج البلاغه نامگذاری شده است، گفت: این کتاب عجیب، بی نظیر و هدایت کننده است اما متأسفانه کمتر با آن آشنا هستیم.

وی افزود: جرج جرداق نویسنده مسیحی می‌گوید ۲۰۰ بار نهج البلاغه را مطالعه کردم ولی ما کمتر به آن توجه کرده و مورد مطالعه قرار داده‌ایم.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در خصوص نهج البلاغه می‌فرماید گویی نسخه از طبیب گرفته و در جیب گذاشته‌ایم اما به آن نگاه نمی‌کنیم که چه نوشته است.

وی به ۱۳ فروردین روز طبیعت نیز اشاره کرد و افزود: امسال روز طبیعت با سالروز شهادت امیرمومنان (ع) مصادف شده بنابراین حرمت این روز و ماه رمضان حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: بهتر است دراین روز در کنار خانواده خود در پارک‌ها اقدام به دادن افطاری ساده کرده و هم در طبیعت حضور یابیم و هم حرمت این ماه و روز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) را حفظ کنیم.

وی در خطبه نخست نیز حضرت علی (ع) را شخصیتی عنوان کرد که عالم هستی نظیر او را ندارد و خلق و خو و شخصیتش حیرت همه را برانگیخته است.

امام جمعه ارومیه به گرامیداشت شب‌های قدر اشاره کرد و افزود: این شب‌ها از ارج و قرب خاصی برخوردار است و ضروری است این ایام با شکوه بیشتری برگزار شود.

کد خبر 6064977

دیگر خبرها

  • نخستین هتل نقده، فردا کلنگ‌زنی می‌شود
  • روز قدس امسال متفاوت‌تر از سال های برگزار می شود
  • اولین مورد اهدای عضو ۱۴۰۳ در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • مراسم احیای شب‌های قدر در ارومیه
  • پوشش مراسم شبهای قدر در آذربایجان غربی
  • پایش وضعیت منابع و کیفیت آب شرب شهرستان اشنویه
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • بلاتکلیفی ۶ ساله پروژه ساخت مدرسه در اریسمان بادرود
  • بارش‌های نیمه اول سال آبی در آذربایجان‌غربی به ۲۵۲ میلی‌متر رسید
  • حال خوب دریاچه ارومیه عیدانه ای به مسافران