Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که برخی محافل تحریف‌گر داخلی مایلند دولت آمریکا را مخالف همکاری ایران با FATF نشان دهند، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا خواستار اجرای سریع‌تر تعهدات ایران نسبت به FATF شد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

به گزارش ایسنا به نقل از رادیو لیبرتی اروپا، معاون وزیرخزانه‌داری آمریکا در بخش حمایت مالی از تروریسم گفت: از ایران انتظار داریم به سرعت تعهداتی که مدت‌ها پیش در سطح بالایی تقبل کرده بود را اجرا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

شروط FATF برای ایران


گروه اقدام مالی (FATF) تا فوریه ۲۰۱۹ به ایران مهلت داده است تا اصلاحات لازم را برای رسیدن به استانداردها اعمال کند و در غیر این صورت تحریم‌های بیشتری را متحمل خواهد شد.


مارشال بلینگزلی، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در بخش حمایت مالی تروریسم که ریاست نشست اخیر FATF   را برعهده داشت در این مورد گفت: ما از ایران انتظار داریم به سرعت تعهداتی را که مدت‌ها پیش در سطح بالایی تقبل کرده بود اجرا کند.


وی افزود: در این راستا ما انتظار داریم ایران تمام این اقدامات و قوانین را تا ماه فوریه رعایت کند. اگر تا ماه فوریه ایران به این شکل عمل نکرده باشد، ما قدم‌های بعدی را برخواهیم داشت.


بلینگزلی گفت گروه اقدام تاکنون موضعش این بوده است که تصمیم قبلی خود مبتنی بر در لیست سیاه قرار دادن ایران را به تعویق بیندازد.


یادآور می‌شود کمیته FATF ساخته و پرداخته دولت آمریکاست و به این رژیم اجازه می‌دهد از طریق جمع‌آوری اطلاعات محرمانه و نیز مطالبه تحریم‌های نهادهای مورد هدف خود، ابراز کُند و ناکارآمدی تحریم را از طریق تحمیل «خودتحریمی»، بُرنده و موثر کند.


یادآور می‌شود روز جمعه بلافاصله پس از اعلام تمدید تعلیق اقدامات احتیاطی FATF علیه ایران، بلافاصله برخی سایت‌ها و رسانه‌ها هماهنگ با دولت و وزارت خارجه مدعی شدند ایران به موفقیتی تازه دست یافته و آمریکا و اسرائیل و عربستان ناکام مانده‌اند!

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی بازار سکه و ارز اربعین آمریکا ایران تروریسم حمایت مالی خزانه داری آمریکا وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۸۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، رویترز نوشت: وزارت خزانه داری و وزارت امور خارجه اعلام کردند که دولت ایالات متحده روز سه شنبه اتهامات جنایی و تحریمی را علیه چهار ایرانی علنی کرده است. طبق این اعلامیه این افراد به دلیل یک کمپین سایبری که چندین شرکت آمریکایی را هدف قرار داد تحریم شده‌اند.

طبق ادعای وزارت دادگستری آمریکا تحریم هایی علیه دو شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک و داده افزار آرمان اعلام شد که به گفته وزارت خزانه داری متهمان حمله سایبری به آمریکا را به کار گرفته بودند.

دادستان های فدرال در منهتن گفتند که اهداف شرکت ها عمدتاً پیمانکاران دفاعی بودند که به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی داشتند، در حالی که سایر اهداف شامل یک شرکت حسابداری مستقر در نیویورک و شرکت گردشگری مستقر در نیویورک بود.

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: «فعالیت‌های ناشی از اقدامات ایران تهدیدی جدی برای امنیت ملی و ثبات اقتصادی آمریکا است». به گفته دادستان، متهمان حسین هارونی، رضا کاظمی فر، علیرضا نسب و کمیل سلمانی کمتر از ۳۰ سال داشته و اکنون آزاد هستند.

کد خبر 846880 منبع: شفقنا برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم

دیگر خبرها

  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • هیئت اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • بهادری جهرمی: دولت پیگیر حقابه هیرمند بوده و خواهد بود/ توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان / تداوم برنامه‌های حمایتی دولت از کشاورزان در سال جاری / آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • برخی از کارکنان موسسه مالی و اعتباری نور همچنان در صف انتظار جذب رسمی در بانک ملی
  • دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف کردن ایران از حمله به اسرائیل بود | انتظار عذاب‌آور بایدن در مدت حمله ایران