Web Analytics Made Easy - Statcounter

قهرمان وزنه برداری بازی های المپیک جوانان گفت: زمانی که مدال طلا را گرفتم باورم نمی‌شد توانستم به آن برسم و حس عجیبی داشتم.

به گزارش ایسنا، در دوره اول بازی های المپیک جوانان که سال ۲۰۱۰ در سنگاپور برگزار شد، وزنه برداری توسط علیرضا کاظمی نژاد صاحب مدال طلای فوق سنگین شد اما چهارسال بعد یعنی المپیک ۲۰۱۴، رضا بیرالوند  و سعید رضازاده نتوانستند وزنه برداری را صاحب مدال کنند  و هر دو با عنوان چهارمی به ایران برگشتند اما در المپیک ۲۰۱۸، علیرضا یوسفی در شرایطی به  طلا رسید که از قبل مشخص بود رقیب سرسختی از بلغارستان دارد اما  وزنه بردار ایران با عملکرد خوبی که از خود نشان داد و مهار وزنه سرنوشت ساز  ۲۱۸ کیلوگرم در دوضرب و ثبت رکورد ۳۸۰ کیلوگرم در مجموع دو حرکت، توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 علیرضا یوسفی در گفتگو با ایسنا درباره ی تجربه بازی های المپیک جوانان و کسب مدال طلای وزنه برداری بیان کرد: المپیک تجربه خیلی خوبی بود  و برای کسب مدال طلا هم از قبل برنامه ریزی کره بودیم بطوری که در یک ضرب اختلافم با وزنه بردار بلغارستان حداقل هفت کیلوگرم باشد و در دوضرب جبرانش کنم. اما وزنه بردار بلغاری در یک ضرب خیلی خوب وزنه زد و فاصله از چیزی که فکرش را می کردیم، بیشتر شد.

او ادامه داد: با این حال امیدم را از دست ندادم و در دوضرب برای مدال طلا جنگیدم و در نهایت هم توانستم آن را به دست آورم. زمانی که مدال طلا را گرفتم باورم نمی شد توانستم به آن برسم و حس عجیبی داشتم.

یوسفی در پاسخ به این پرسش که تاکنون وزنه ۲۱۸ کیلوگرم در تمرینات هم زده بود یا خیر، گفت: خیر. در تمرینات بیشتر از ۲۱۲ کیلوگرم را نزده بودم و حتی ۲۱۲ کیلوگرم را هم یکبار در تمرین زدم.

وزنه بردار نوجوان ایران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه تلاش خواهد کرد که حضورش در دنیای قهرمانی برای سالهای زیادی تداوم داشت باشد و مانند علیرضا کاظمی نژاد قهرمان المپیک ۲۰۱۰ خیلی زود با قهرمانی وداع نکند، تصریح کرد: کسی می تواند از نوجوانان تا بزرگسالان در وزنه برداری  و سطح قهرمانی بماند که مصدومیت جدی نداشته باشد. متاسفانه آقای کاظمی نژاد با مصدومیت های زیادی مواجه شد و همین باعث شد عمر قهرمانی هایش کوتاه باشد. من فعلا دوسال دیگر در رده نوجوانان می توانم وزنه بزنم از این رو هنوز برنامه ریزی برای رده جوانان نکرده ام.

 او در مورد اینکه فکر می کند روزی بتواند مانند بهداد سلیمی یا رضازاده یک فوق سنگین مطرح و مدعی در سطح جهان باشد ، تاکید کرد: تمام تلاشم را می کنم تا بتوانم جای بزرگانی مانند آقای سلیمی را پر کنم و پرچم ایران را بالا نگه دارم.

یوسفی در پایان گفت: ازفدراسیون و آقای مرادی  که نقش اصلی را در کسب این مدال داشتند، تشکر می کنم  و از مربیان خودم قاسم و فریدون غزالیان سپاسگزارم که من را تا اینجا کمک کردند و این مدال طلا را به رهبر انقلاب و مردم ایران تقدیم می کنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بازیهای المپیک جوانان آرژانتین وزنه برداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۸۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاراته کار قمی به مدال نقره رقابت‌های قهرمانی کشور رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، محمود نعمتی کاراته کای تیم استقلال قم در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم رده سنی بزرگسالان در روز سوم رقابت های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با غلبه بر همه حریفان به بازی پایانی راه یافت.

وی در فینال برابر مهدی شه‌گل از استان همدانی تن به شکست داد و به مدال نقره بسنده کرد.

پیش از این مرتضی نعمتی دیگر کاراته کای تیم استقلال قم در وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم صاحب نشان طلا شده بود.

مسابقات کاراته قهرمانی کشور و انتخابی تیم های ملی در رده های سنی مختلف به میزبانی همدان در حال پیگیریست.

دیگر خبرها

  • جدال نفس‌گیر وزنه‌بردار ایرانی با پسرک شیرینی‌فروش در المپیک
  • پایان حرفه رکورددار شنای مسافت کوتاه جهان
  • کشتی ایران چگونه «آقای» آسیا شد/ امید به درخشش در المپیک با «طلا»
  • همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور
  • استارت خوب کشتی ایران در سال المپیک؛ پیش‌درآمدی برای پاریس
  • مدال نقره قهرمانی کشوری بر گردن کاراته کار قمی
  • کاراته کار قمی به مدال نقره رقابت‌های قهرمانی کشور رسید
  • علی داوودی: اگر یک درصد هم فکر کنم شانس مدال ندارم، المپیک رفتنم جالب نیست
  • تبریک کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش به فرنگی‌کاران
  • ایران قهرمان کشتی فرنگی قهرمانی آسیا شد