Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@22:22:25 GMT

آشنايي با انواع مختلف پاستاي ايتاليايي

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۸۱۸۰

آشنايي با انواع مختلف پاستاي ايتاليايي

خبرگزاري آريا -
کشور ايتاليا براي هزاران پاستاي متنوعي که دارد معروف است؛ از پاستاي نواري گرفته تا لوله‌اي، پاپيوني، صدفي و …. به مناسبت امروز که روز جهاني غذاست، تصميم گرفتيم انواع مختلف پاستا را به شما معرفي کنيم تا متوجه شويد اين خوشمزه هاي ايتاليايي چرا اين همه تنوع دارند.
جالب است بدانيد که تمامي 20 بخش مختلف کشور ايتاليا، غذاي مخصوص خود را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين تنوع به خاطر شرايط آب و هوايي، موقعيت جغرافيايي و تاريخ هر کدام از اين مناطق است. به طور مثال، ترافل و گورگونزولاي خامه اي را مي توانيد در مناطق کوهستاني شمال کشور همچون پيدمونت پيدا کنيد، يا گوشت و گوجه فرنگي هاي خوشمزه را در اومبريا و آرتيشو و غذاهاي دريايي را در سيسيلي.
همه اين مواد به شکل سس روي پاستا مورد استفاده قرار مي گيرند. به همين خاطر است که هر منطقه شکل خاصي از پاستا را براي خود تهيه کرده و با سس هاي مخصوص خود آنها را سرو مي کند.
بخش: ونتو – شمال ايتاليا
پاستا: بيگولي (Bigoli)
اسپاگتي نودلي شکل و ضخيم که اغلب با آرد کامل گندم، کره و تخم اردک تهيه مي شود. همانند ديگر پاستاهاي نواري و بلند، بهترين سس براي بيگولي سس غذاهاي دريايي يا سس هاي خامه‌اي و چرب است.

بهترين سس براي بيگولي سس غذاهاي دريايي يا سس هاي خامه‌اي و چرب است
بخش: اميليا روماگنا – شمال ايتاليا
پاستا: استروتزاپرتي (Strozzapreti)
اين کلمه ايتاليايي سخت به معناي «کشيش خفه‌کن» است – اين نام از يک افسانه محلي گرفته شده که مي گويد کشيش هاي طمع کار و پولکي اغلب استروتزاپرتي مي خوردند. به همين خاطر مردم چنين نامي براي آن انتخاب کرده‌اند.
اين پاستا با سس هاي سبک و نرم سرو مي شود؛ سس هايي که در لاي اين پيچ ها گير کرده و پاستا را مزه دار کنند. مثلا سس پستو براي اين پاستا گزينه مناسبي است.

اين پاستا با سس هاي سبک و نرم سرو مي شود
بخش: ليگوريا – شمال ايتاليا
پاستا: تروفي (Trofie)
اين پاستاهاي مارپيچ و باريک به طور سنتي با پستو، لوبيا سبز و سيب زميني سرو مي شود.

اين پاستاهاي مارپيچ و باريک به طور سنتي با پستو، لوبيا سبز و سيب زميني سرو مي شود
بخش: توسکاني – مرکز ايتاليا
پاستا: گيگلي (Gigli)
Gigli به معناي نيلوفر و زنبق است. اين پاستاي روغني مخصوص فلورانس است يعني زيستگاه اصلي اين گياه.

اين پاستاي روغني مخصوص فلورانس است يعني زيستگاه اصلي اين گياه
بخش: ابروتزو – مرکز ايتاليا
پاستا: چيتارا (Chitarra)
چيتارا به زبان ايتاليايي يعني گيتار و اين پاستا به وسيله دستگاه رشته‌ساز ساخته مي‌شود. خمير تازه پاستا درون دستگاه ريخته مي شود تا به صورت رشته هاي باريک بيرون بيايد. سپس به صورت آشيانه‌اي آن را خشک مي کنند. اين پاستا را با سس هاي چرب و خامه‌اي بايد سرو کرد.

اين پاستا را با سس هاي چرب و خامه‌اي بايد سرو کرد
بخش: کامپانيا – جنوب ايتاليا
پاستا: پنه (Penne)
پنه به معناي قلم يا ني تو خالي است. اين مدل پاستا به صورت مورب برش داده مي‌شود و به خاطر شکلش به اين نام شهرت دارد. اين پاستا براي سس گوشت و گوجه فرنگي يا براي کيک پاستا گزينه مناسبي است.

اين پاستا براي سس گوشت و گوجه فرنگي يا براي کيک پاستا گزينه مناسبي است
بخش: پوگليا – جنوب ايتاليا
پاستا: اورچيته (Orecchiette)
اورچيته يعني گوش هاي کوچک و به طور سنتي با بروکلي، سير و چيلي يا ماهي کولي سرو مي شود.

پاستاي اورچيته به طور سنتي با بروکلي، سير و چيلي يا ماهي کولي سرو مي شود
در آخر هم براي اينکه ياد بگيريد پاستاهاي مختلف را به بهترين و خوش طعم ترين حالت ممکن بپزيد، پيشنهاد مي کنيم اينفوگرافيک زير را ببينيد. در راهنماي تصويري زير، شکل هاي گوناگون نودل هاي پاستا و سس هاي مخصوص آن نوشته شده است.

شکل هاي گوناگون نودل هاي پاستا و سس هاي مخصوص آن
منبع : rooziato.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۸۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری گرداننده متخلف صفحه اینستاگرام در فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،دادستان فریمان گفت: گرداننده متخلف صفحه اینستاگرام با عنوان آژانس رایگان مخصوص بانوان فریمان شناسایی و دستگیر شد.
 مهدی حقدادی گفت: در پی وصول چندین فقره گزارش شهروندان مبنی بر فعالیت شخصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام باعنوان آژانس رایگان مخصوص بانوان فریمان، موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت، لذا پس از صدور دستورات قضایی به ضابطین و با اقدامات فنی پلیسی متهم شناسایی و در بازجویی و تحقیقات صریح به ایجاد صفحه در اینستاگرام و ارسال پیام با محتوای رایگان بودن سرویس تاکسی و آژانس مخصوص بانوان و اقدام به ارتباط گیری با بانوان جوان با هدف دوستی و اغفال و درخواست‌های غیراخلاقی از نامبردگان از طریق فضای مجازی اعتراف کرد.
حقدادی افزود: شهروندان گرامی به ویژه بانوان با رعایت نکات ایمنی به منظور امنیت و اطمینان، برای تردد از ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی
  • آشنایی با اولین گلزن ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۴ تایلند
  • انتقام رئال از منچسترسیتی به روش ایتالیایی/ بایرن با حذف آرسنال به نیمه نهایی رسید
  • تردید ستاره آرسنال: خبری از تمدید نیست
  • خدمات تشریفات فرودگاه در پرواز تهران به استانبول
  • کپی ایتالیایی، اجرای ایرانی
  • دستگیری گرداننده متخلف صفحه اینستاگرام در فریمان
  • دستگاه پرکن مایعات روتاری
  • بازار کسب و کاری که اطراف کشتارگاه تهران سکه بود
  • رقابت یونایتد و یوونتوس: کونته برمی‌گردد