Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@19:25:54 GMT

دلیل کمبود واکسن آنفلوآنزا در کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۸۲۱۱

دلیل کمبود واکسن آنفلوآنزا در کشور

خبرگزاری فارس: عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا با تأکید بر ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر گفت: امسال نسبت به سال گذشته واردات واکسن آنفلوآنزا کمتر شده و بنابراین با کمبود این واکسن در کشور مواجه شده‌ایم.

مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در ارتباط با گلایه‌مندی برخی از مردم برای کمبود واکسن آنفلوآنزا اظهارداشت: امسال نسبت به سال گذشته واردات واکسن آنفلوآنزا کمتر شده و بنابراین با کمبود این واکسن در کشور مواجه شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مشکل واکسن آنفلوآنزا مربوط به کمبود است و نه نبود این واکسن افزود: گروه‌های پرخطر همچون افراد با سن بیشتر از ۶۰ سال، کودکان ۶ ماهه تا ۶ ساله، افراد مبتلا به بیماری‌های دیابت، مشکلات قلبی و سرطان توصیه می‌شود واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا خاطرنشان کرد: واکسن‌های آنفلوآنزا ساخت داخل نداریم و دو نمونه وارداتی از کشور فرانسه و هلند بوده که هر دو مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت است.

منبع: فردا

کلیدواژه: کمبود واکسن واکسن آنفلوآنزا گروه های پرخطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد
  • کمبود آب تهران با بارش‌های اخیر جبران شد؟
  • بارش‌های اخیر کبود آب تهران را جبران نکرد
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟