Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@21:01:21 GMT

فیفو چه کسی بود؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۸۲۳۴

فیفو چه کسی بود؟

خواکین ناوارو پرونه به خاطر حضور در تیم فیفا لقب "فیفو" را به خود گرفت.

به گزارش ایسنا، ۹۰ سال از تولد فوتبال ( ۲۱ اکتبر ۱۹۸۳ ) می‌گذشت. در سال ۱۹۳۸ تصاویر بازی ها پخش شد و در هفتاد و پنجمین سالگرد یعنی سال ۱۹۴۷ جلسه فدراسیون های بریتانیا باعث شد یک بازی میان کاشفان فوتبال یعنی انگلیس و منتخب جهان برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازی به خاطر حضور یک بازیکن به نام خواکین ناوارو پرونا در اسپانیا محبوب شد. در آن روزها او را به نام ناوارو می شناختند اما زمانی که عضوی از تیم فوتبال فیفا شد به "فیفو" مشهور شد.  

ناوارو کاتالانی بود و فوتبال خود را در بارسلونا شروع کرد اما موفق نبود. او به سابادل رفت و سپس به رئال مادرید پیوست. بازیکن اسپانیایی توانست به عنوان مدافع راست سال ها برای مادرید بازی کند. ابتدا لقب آتش نشان را به خود گرفت چون بازیکن سریع و فرزی بود. حضورش در تیم فیفا یک افتخار برای او بود و باعث شد محبوب شود.

باوجود اینکه تیمی که قرار بود به مصاف انگلیس برود منتخب جهان نامیده می شد اما تنها بازیکنان اروپایی در آن پا به توپ بودند. یکی از ستارگان این تیم لادیسلاو کوبالا بود که برای بارسلونا بازی می کرد. بازیکن اهل قاره آمریکا در این تیم حضور نداشتند چون سفرهای بین اقیانوسی در آن دوران خیلی سخت و زمان بر بود. همچنین در آن زمان به جز آلفردو دی استفانو بازیکن موفق آمریکایی در اروپا پا به توپ نبود. البته بازیکن مادرید هنوز به شهرت دست نیافته بود چون جام قهرمانان اروپا آغاز نشده بود.

در تیم فیفا زیمن (اتریش)، ناوارو (اسپانیا)، هاناپی (اتریش)، چایکوفسکی (یوگسلاوی)، پوسیپال (اتریش)، اوریک (اتریش)، بونیپرتی (ایتالیا)، کوبالا (اسپانیا)، نوردال (سوئد)، ووکاس (یوگسلاوی) و زبک (یوگسلاوی) بازی می کردند. در این فهرست فرانس پوشکاش و بوژیک حضور نداشتند. ستارگان تیم ملی فوتبال مجارستان به خاطر حضور کوبالا نمی‌توانستند نماینده دیگری داشته باشند. دو بازیکن کاتالانی در تیم فیفا به نام های باسورا و بوش حضور داشتند. همچنین بیرا دروازه‌بان اهل یوگسلاوی نیز در این تیم بود. به خاطر اینکه زیمن بد بازی می‌کرد و مصدوم شده بود بیرا را جایگزینش کردند. در مقابل انگلیس با مریک، رمزی، اکرسلی، رایت، افتون، دیکنسون، متیوز، مرتنسن، لوفتهوز، کیکسال و مولن بازی می‌کرد.

بازی با تساوی چهار بر چهار به پایان رسید. گل نخست را کوبالا در دقیقه پنج از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. مرتنسن دو دقیقه بعد گلزنی کرد. سپس بونیپرتی دروازه تیم حریف را باز کرد و مولن گل دیگری به ثمر رساند. کوبالا گل سوم فیفا را وارد دروازه انگلیس کرد و در نهایت رمزی آخرین گل بازی را از طریق ضربه پنالتی به ثمر رساند. این گل باعث شد که انگلیس برای نخستین بار در ورزشگاه ومبلی برابر یک تیم خارجی شکست نخورد، اتفاقی که کمی بعد با شکست ۶ بر سه مقابل مجارستان رخ داد.

الف رمزی که این گل را به ثمر رساند بعد ها به عنوان سرمربی انگلیس قهرمانی در جهان را در سال ۱۹۶۶ تجربه کرد. این اتفاق در ومبلی رخ داد و باعث شد رمزی لقب سر را بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام چایکوفسکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۸۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور هندبالیست جوان ایران در مسابقات نمایشی ستارگان جهان

علی حیدریان بازیکن تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نمایش هندبال ساحلی فدراسیون جهانی در کنار ستارگان جهان در حاشیه بازی‌های المپیک پاریس شرکت خواهد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، فدراسیون بین‌المللی هندبال (IHF) در حالی که چشمان جهان به پایتخت فرانسه، میزبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2024 در تابستان امسال، نگاه می‌کند، «نمایش هندبال ساحلی IHF» را در پاریس برای برجسته کردن این ورزش تماشایی و فرهنگ آن برگزار می‌کند.

خوب و بد هندبال ایران در سال 1402 از نگاه پاکدل

سه تیم مرد و سه تیم ستاره زن، به علاوه تیم‌های ملی مردان و زنان فرانسه، بازی‌های هندبال ساحلی را در سه روز شنبه 27، یکشنبه 28 و دوشنبه 29 ژوئیه 2024 - در کرتیل، با فاصله تنها 20 کیلومتر از استادیوم المپیک برگزار خواهند کرد.

هدایت تیم‌های ستاره‌ها را 6 مربی مدال‌آور و سرشناس جهانی از جمله برنده مدال طلای بازی‌های المپیک جوانان 2018 لتیسیا بروناتی (آرژانتین) به همراه ملادن پارادزیک (کرواسی)، خالد حسن (قطر)، ماریا کارانتونی (یونان)، تاماس نئوکوم (مجارستان) و الکساندر نواکوویچ (آلمان) به عهده خواهند داشت.

در این مسابقات در مجموع، 64 بازیکن هندبال ساحلی (32 مرد، 32 زن) از بهترین بازیکنان هندبال ساحلی جهان از 18 کشور جهان، از جمله بازیکنانی از جمهوری اسلامی ایران، آرژانتین، برزیل، کرواسی، دانمارک، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، هلند، نروژ، چین، لهستان، پرتغال، قطر، اسپانیا، ایالات متحده آمریکا و اروگوئه حصور دارند. 

سه تیم در هر یک از مسابقات مردان و زنان متشکل از ملیت‌های مختلف و تیم چهارم هر یک از این رقابت‌ها فرانسه میزبان خواهد بود.

نمایشگاه هندبال ساحلی IHF یک تلاش مشترک بین کمیته سازماندهی فدراسیون جهانی هندبال، فدراسیون هندبال فرانسه (FFHB) و کمیته بین المللی المپیک (IOC) است. 

«نمایش هندبال ساحلی IHF» بخشی از یک سری جشن‌های گسترده‌تر در کرتیل، مستقر در منطقه Val-de-Marne فرانسه است که شعله المپیک را در تور جهانی خود دریافت خواهد کرد. در طول مدت بازی‌های المپیک - از 26 جولای تا 11 آگوست - رویدادهای رایگان مختلفی از جمله یک منطقه هواداران برای حداکثر 2000 نفر Giampiero MASI پیش بینی شده است.

رئیس  کارگروه هندبال ساحلی IHF گفت: نمایش هندبال ساحلی IHF در تاریخ هندبال ساحلی ثبت خواهد شد. پس از اولین حضورش در بازی های المپیک جوانان 2018، این گامی دیگر برای حضور در بازی‌های المپیک به عنوان یک ورزش رسمی در آینده است.

همچنین کیت مک اونیل، مدیر ورزشی کمیته بین‌المللی گفت: هندبال ساحلی در حال حاضر نقش بسیار قوی در جنبش المپیک دارد و در تلاشیم در بازی‌های المپیک جوانان توسعه و ترویج گسترده‌تری انجام دهیم. این یک رشته ورزشی با فرم عالی از ورزش است، سازماندهی آن آسان است و محبوبیت بسیار قوی و رو به رشدی در بین جوانان دارد و آینده بسیار روشنی دارد. 

به دلیل کسب مقام سوم و اولین مدال تاریخی هندبال جهان توسط تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان در مسابقات هندبال ساحلی نوجوانان جهان در یونان و همچنین کسب عنوان گلزن برتر این مسابقات توسط علی حیدریان، این بازیکن نیز به‌عنوان نماینده کشورمان و جوان‌ترین بازیکن، در این تورنمنت حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور بازیکن جوان ایرانی در کنار ستارگان جهان در المپیک
  • کلوزآپ: عملکرد تیم ملی آینده در فیفا دی مارچ
  • حضور هندبالیست جوان ایران در مسابقات نمایشی ستارگان جهان
  • یک ستاره استقلال بدون بازی کردن پول می‌گیرد
  • جدیدترین شکست چلسی: 62 میلیون برای 32 دقیقه بازی!
  • این بازیکن استقلال بدون بازی پول می‌گیرد
  • ایوان تونی: در سن کوبی مینو ایکس‌باکس بازی می‌کردم
  • بازیکن جدید تیم ملی از روسیه آمد (عکس)
  • قلعه‌نویی از بازیکن محبوب دل نمی‌کند (عکس)
  • رونمایی مسعود شجاعی از سه بازیکن در سال جدید