Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسوول واحد مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز گفت: با توجه به اینکه استحکام استخوان‌ها به وراثت ارتباط دارد اما شیوه زندگی می‌تواند اثر زیادی بر سلامت استخوان‌ها داشته باشد.

نگار میرزاد افزود: رشد طولی استخوان‌ها تا قبل از ۲۰ سالگی کامل و متوقف می‌شود، اما افزایش استحکام استخوان‌ها بعد از سن ۲۰ سالگی همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بین سن بیست تا سی سالگی استخوان‌ها ضخیم و عریض می‌شوند و در سن ۳۰ سالگی به بالاترین حجم تراکم استخوانی خود می‌رسند، بنابراین هر چه در سن پائین ذخیره توده استخوانی ما بیشتر باشد، در سنین بالا از استخوان‌های قوی تری برخوردار هستیم.
مسوول واحد مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز تصریح کرد: از جمله موارد هشداری در خصوص بروز پکی استخوان بروز شکستگی در اثر ضربه یا زمین خوردن، مصرف قرص‌های حاوی کورتون به مدت سه ماه، کوتاه شدن قد به میزان بیش از سه سانتی متر، مصرف نوشابه‌های الکلی، مصرف روزانه بیش از ۱۰ نخ سیگار، بروز یائسگی تا پیش از ۴۵ سالگی در بانوان، قطع عادت ماهیانه بانوان به مدت یک سال و مشکلات جنسی ناشی از کمبود هورمون تستوسترون در مردان است.

و میرزاد یادآور شد: تشخیص پوکی استخوان باید از سوی پزشک و با بررسی و سنجش تراکم استخوان انجام شود.

این پزشک عمومی گفت: با افزایش امید به زندگی در سال‌های اخیر در ایران، تعداد افراد سالخورده و در نتیجه شیوع استئوپروز در جامعه رو به افزایش است، بیست و هشتم مهر، به عنوان روز جهانی پوکی استخوان نامگذاری شده است.

میرزاد افزود: هدف از این نامگذاری، افزایش آگاهی تیم درمانی و افراد جامعه و همچنین جلب توجه سیاستگذاران بهداشتی در مورد این بیماری خاموش است.

وی، روز جهانی پوکی استخوان را فرصتی دانست تا ضمن افزایش آگاهی عمومی نسبت به این معضل خاموش، توجه سیاستگذاران سلامت، پزشکان، پرستاران و سایر دست اندرکاران سلامت نسبت به این بیماری جلب شود.



منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری صدا و سیما پوکی استخوان متابولیک شایع ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۸۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار

مصرف سیگار موجب بروز سرطان‌های ریه، معده، روده، کبد، لوزالمعده، حنجره، مثانه و…، بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری‌های ریوی، دیابت و کبد چرب می‌شود.

سیگار همچنین خطر ابتلا به سل، بیماری‌های چشمی و مشکلات سیستم ایمنی از جمله آرتریت روماتوئید را افزایش می‌دهد.

به طور متوسط مصرف کنندگان سیگار ۱۴ سال زندگی خود را کوتاه‌تر می‌کنند.

سالانه بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر سیگار جان خود را از دست می‌دهند.

بیش از یک میلیون نفر از افراد غیرسیگاری بر اثر قرار گرفتن در معرض دود جان خود را از دست می‌دهند.

دود تنباکو و سیگار حاوی بیش از ۷۰۰۰ هزار ماده شیمیایی است که سمّیت بیش از ۴۰۰ نوع آن و سرطان‌زایی بیش از ۷۰ نوع این مواد شیمیایی به اثبات رسیده است.

این محصولات حاوی مقادیر زیادی نیکوتین هستند.

مواد معطر این دستگاه‌ها سرطان زا و به شدت خطرناک است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • این ویتامین را بخورید و این ورزش را انجام دهید؛ پوکی استخوان نمی‌گیرید
  • هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • نجات جان چند بیمار با اعضای بدن کارمند پست
  • این ۴ عادت به تدریج جان شما را می‌گیرد
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • پوکی استخوان چیست؟ + فیلم
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد