Web Analytics Made Easy - Statcounter

از"شن فرآوری شده" برای تصفیه آب‌های آلوده به آب آشامیدنی در آمریکا رونمایی شد.

به گزارش شریان نیوز،  هنگام بارش باران منابع آبی بسیاری وارد جوی‌های آب می‌شود و دیگر قابل استفاده نیستند. اما اکنون با وجود "شن فرآوری شده"،آب آلوده شده به جاده و جوی‌ها پاکسازی شده و برای آشامیدن آماده می‌شود.

محققان دانشگاه برکلی واقع در کالیفرنیا اعلام کردند این شن‌های فرآوری شده از ترکیب دو نوع منگنز تشکیل شده‌ که برای محیط زیست و انسان بی ضرر بوده و تحولی عظیم در دنیای فناوری به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرآیند شیمیایی که این شن‌های فرآوری شده ایجاد می‌کنند به گونه‌ای است که آب آلوده شده به آلاینده‌های آلی مثل سموم و آفت‌کش‌ها با اکسید منگنز واکنش داده و مواد آلاینده به قطعات کوچکی شکسته می‌شود و از آب با حالت "آب گریزی" خارج و در پایان این فرآیند شیمیایی آب آلوده به آب آشامیدنی تبدیل می‌شود.

امید است که این "شن فرآوری" شده بتواند در پاکسازی  ذخایر آب‌های زیرزمینی نیز با موفقیت عمل کند و راه حلی برای مشکل کم آبی در برخی از کشورها باشد.

گفتنی است؛ به تازگی یک مقاله در مورد این فناوری برتر در نشریه "علوم و فن آوری محیط زیست" منتشر شده است.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۸۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا گفت: برای زیرساخت‌های تبادلات حمل‌ونقل خطوط کشتیرانی و خطوط هوایی باید تقویت شود.

وی افزود: رفع مشکل نقل‌وانتقال مالی‌وپولی از زیرساخت‌های ضروری است. در قاره آفریقا ارتباط با کشورها نسخه مختص خود را می‌طلبد و باید برنامه‌های متفاوت برای هر کشور و اقلیم داشت‌. حداکثر تا سه ماه دیگر مشکلات و موانع نقل‌وانتقال مالی‌وپولی ایران و آفریقا حل شود.

رئیس‌جمهور در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا: فرآوری معادن در آفریقا بسیار مهم است، ایران در این زمینه دانش دارد و می‌تواند به فرآوری معادن کمک‌کند.

وی افزود: کشت فراسرزمینی از دیگر ظرفیت‌های مهم است. تامین مواد اولیه با قیمت مناسب می‌تواند برای همه فعالان اقتصادی و مراکز تولیدی از سوی آفریقا صورت گیرد.

رئیسی تصریح کرد: خدمات فنی ومهندسی در ایران به برکت انقلاب اسلامی جایگاه قابل قبولی دارد که مورد قبول همگان است. سدی که در کشور سریلانکا توسط متخصصان ایرانی ساخته شده کم نظیر است.

وی افزود: امکان ساخت پالایشگاه و نیروگاه از سوی جمهوری اسلامی وجود دارد و می‌توانیم در این زمینه با کشورهای آفریقای همکاری داشته باشیم.

کد خبر 6088942 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو (فیلم)
  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است
  • رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود