Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تسهیلات 747 طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری به مبلغ 135 میلیارد و 600 میلیون تومان در استان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا عباس رکنی شامگاه شنبه در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی اظهار داشت: چهار هزار و 372 شغل برای این تعداد طرح پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: سهمیه ابلاغی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان در مرحله نخست 118 میلیارد تومان بود که با افزایش 21 میلیارد تومان به 139 میلیارد و 500 میلیون تومان رسید.
وی گفت: از مجموع این تسهیلات 42.2 درصد سهم بانک کشاورزی، 20.2 درصد پست بانک، 19.2 درصد صندوق کارآفرینی امید و 18.2 درصد سهم بانک توسعه تعاون در نظر گرفته شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: علاوه بر تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری 76 میلیارد و 675 میلیون تومان برای پرداخت به متقاضیان نهادهای حمایتی ابلاغ شده است.
وی اظهار داشت: در مجموع 2 هزار و 566 طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری به مبلغ 721 میلیارد تومان و اشتغال 15 هزار و 440 نفر از استان خراسان جنوبی در سامانه کارا ثبت شده است.
رکنی گفت: در حال حاضر یکهزار و 710 طرح اشتغال به مبلغ 530 میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال 9 هزار و 630 نفر در دست بررسی بانک های عامل است.
وی افزود: همچنین 856 طرح به مبلغ 174 میلیارد تومان و اشتغال پنج هزار و 810 نفر مصوب و 801 طرح به مبلغ 165 میلیارد تومان و اشتغال چهار هزار و 941 نفر نیز در بانک ها انعقاد قرارداد شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به طرح کارورزی اشاره کرد و گفت: پیش بینی ثبت نام در طرح کارورزی استان امسال یکهزار و 500 نفر در 300 واحد پذیرنده بود اما استقبال خوبی نشد و تاکنون فقط 98 کاروز ثبت نام کرده اند.
وی عنوان کرد: همچنین در طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار پیش بینی استان 580 نفر در 182 واحد پذیرنده بود که تاکنون 401 کاروز ثبت نام کرده اند.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: با تلاش هایی که صورت گرفته میزان تسهیلات جذب و پرداخت شده در استان قابل قبول است.
نظر افضلی افزود: در حال حاضر سر و صدای سامانه کارا به همه جا رسیده و مردم روستا خیلی راحت در جریان تسهیلات قرار گرفته اند لذا پیگیری برای جذب مرحله دوم تسهیلات بسیار مهم است.
وی بیان کرد: با توجه به وضعیت استان نمایندگان نیز پیگیری های لازم را در این خصوص انجام خواهند داد.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجا که هدف این طرح اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری است لذا اینکه چقدر تسهیلات تاثیرگذار بوده، باید پایش شود.
7557*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اشتغال تسهيلات مناطق روستايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،کریمدادی با اشاره به پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در استان گفت: از این مبلغ ۴۴۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان  به حساب دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، روستا‌های فاقد دهیاری و مناطق عشایری استان به صورت مستقیم واریز شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۶۳ درصدی دارد.

وی افزود: از این مقدار ۲۵۲ میلیارد تومان  به حساب شهرداری‌ها، ۱۳۷ میلیارد تئمان به حساب دهیاری‌ها، ۱۲ میلیبارد و ۷۰۰ میلیون تومان به حساب روستا‌های فاقد دهیاری و ۴۴ میلیاردو ۸۰۰ میلبیون تومان  به حساب اداره کل امور عشایر استان واریز شده است.

کریمدادی با بیان اینکه ۱۷۷ میلیارد تومان بابت مالیات سلامت به حساب دانشگاه علوم پزشکی استان واریز شده است عنوان کرد: همچنین ۲۰ میلایرد و ۸۸۸ میلیو نتومان  در خصوص بند ب تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به حساب ۱۰ شهرداری استان پرداخت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی کشور موظف است هر ماه ۱۰ درصد از سهم عوارض ماده (۲۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده را به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌کند اظهار کرد: از این محل نیز ۸۶ میلیارد تومان اعتبار به صورت غیرمستقیم به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری و مناطق عشایری واریز شده است.

او با اشاره به در حال ساخت بودن المان (نماد) ورودی بازار بیرجند ادامه داد: درخواست ما از شهرداری این است که در لوح افتتاح حک شود که این المان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده ساخته شده تا بازاریان و کسبه اثر پرداخت مالیات خود را مشاهده کنند.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • ثبت بیش از ۱۱ هزار درخواست اشتغال مددجویان خراسان‌ جنوبی