Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندی‌وایر، جت لی هنرپیشه چینی، فوق ستاره ووشو و استاد هنرهای رزمی اخیرا در مصاحبه‌ای از دلایل عدم پیوستن خود به پروژه مجموعه فیلم‌های «ماتریکس» پرده برداشت.

جت لی در اوایل هزاره دوم میلادی فرصت آن را داشت که در پروژه «ماتریکس» ساخته برادران واچوفسکی و یکی از بزرگترین سه گانه‌های تاریخ سینما حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت به لی شخصیت «سرافSeraph - » در «ماتریکس: بارگذاری مجدد» (۲۰۰۳) پیشنهاد شده بود، شخصیتی که در ابتدا در قالب یک زن نوشته شده و به میشل یئو بازیگر رزمی کار مالزیایی پیشنهاد شده بود. بعد از آن که یئو به دلیل تداخل زمانی از حضور در فیلم سر باز زد دست اندرکاران فیلم با تغییر جنسیت کاراکتر، این نقش را اول از همه به جت لی پیشنهاد دادند، ولی لی نیز از حضور در این فیلم انصراف داد. حالا سال ها بعد از آن ماجرا لی از دلایل خود برای آن تصمیم گفته است.

جت لی اخیرا در مصاحبه‌ای که با Abacus News داشته، گفته است دلیل حضور نیافتن او در آن پروژه، دقیقا همان هشدار و احتیاط تکنولوژیکی بود که داستان «ماتریکس» حول آن می‌گشت.

او گفت: این تصمیم برای من یک جدال تجاری بود. آمریکایی‌ها از من درخواست کرده بودند برای ۹ ماه در کنار تیم تولید حضور داشته باشم در حالی که فیلمبرداری سکانس‌های مربوط به من تنها ۳ ماه به طول می‌انجامید. آنها می‌خواستند در آن ۶ ماه اضافه حرکات رزمی من را ضبط و به آرشیو دیجیتالی خود اضافه کنند؛ آرشیوی که مالکیت قانونی آن بعد از اتمام فیلمبرداری به آنان تعلق داشت.

جت لی که نمی‌خواست مالکیت حقوقی این حرکات رزمی در اختیار تهیه‌کننده‌های هالیوودی قرار گیرد و احتمالا در آینده با تکنیک‌های دیجیتالی روی بازیگران و شخصیت‌های دیگر بارگذاری شود از حضور در پروژه «ماتریکس» انصراف داد.

او اضافه کرد: با خودم فکر کردم که من تمام عمرم زحمت کشیدم و تمرین کردم اما در نهایت ما بازیگران رزمی پیر می‌شویم، در حالی که مالکیت معنوی این حرکات برای ابد در آختیار آنان قرار می‌گرفت، من نمی‌توانستم آن کار را انجام دهم.

شخصیت «سراف» نقش محافظ و نگهبان «اوراکل» (زنی با قدرت پیش‌بینی آینده) را بر عهده داشت. بازی در این نقش سرانجام به کالین چو بازیگر تایوانی هنرهای رزمی رسید که در دو قسمت آخر ماتریکس هم آن نقش را ایفا کرد.

جت لی در سال‌های اخیر کم کار و خارج از حوزه توجهات بوده است. آخرین نقش او بازی با بزرگان فیلم‌های اکشن در قسمتی از مجموعه «بی‌مصرف‌ها» بود.

قرار است این بازیگر هنرهای رزمی سال ۲۰۲۰ با «مولان»، لایو اکشن کمپانی دیزنی دوباره روی پرده‌های نقره‌ای بیاید.

کد خبر 4435423

منبع: مهر

کلیدواژه: سینمای آمریکا هالیوود ووشو اربعین ۹۷ تئاتر ایران هالیوود موسیقی ایرانی برنامه تلویزیونی فیلم کوتاه سینمای مستند فیلم سینمایی سریال ایرانی رادیو سینمای آمریکا انیمیشن کارگردان تئاتر برنامه رادیویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۹۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ده روسی: به بازیکنانم افتخار می‌کنم و از عملکرد آن‌ها برابر یوونتوس خوشحالم

سرمربی جالوروسی از نمایش شاگردانش برابر بیانکونری تمجید کرد

طرفداری | در جریان دیداری از هفته سی و پنجم سری آ ایتالیا، تیم های رم و یوونتوس در ورزشگاه المپیکو به مصاف یکدیگر رفتند که تقابل آن‌ها با تساوی ۱-۱ به پایان رسید.

رم 1-1 یوونتوس؛ یک امتیاز به‌دردنخور

دنیله ده روسی، سرمربی آاس رم پس از تساوی تیمش برابر یوونتوس در گفتگو با اسکای گفت:

عملکرد عالی‌ای برابر یوونتوس داشتیم. به خاطر بازی فشرده و سختی که برابر بایرلورکوزن انجام داده بودیم، انگار که تا ۴۸ ساعت قبل، ما را گچ گرفته بودند! در حال حاضر فقط می‌توانم به بازیکنانم افتخار کنم و از عملکرد آن‌ها خوشحال باشم. فراموش نکنیم که یوونتوس تیمی قوی است و بازیکنانی استثنایی دارد. طبیعتاً کسب تساوی برای ما خوشحال کننده نیست، دلیل شادمانی من این است که بازیکنان رم نگرشی خوب و همچنین میل شدیدی برای رسیدن به اهدافشان دارند. چهار یا پنج بازیکن ما در فصل جاری ۱۰ هزار دقیقه بازی کرده‌اند و بازهم با تمام قوا در میادین حاضر می‌شوند! این همان نگرشی است که راجع به آن صحبت می‌کردم.

تعویض دیبالا در ابتدای نیمه دوم:

او از ناحیه ران پا احساس ناراحتی می‌کرد. خودش گفت که مساله جدی‌ای نیست اما ما در روزهای آینده وضعیت او را ارزیابی خواهیم کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • حرکات نمایشی و تحقیرآمیز که داور را عصبانی کرد! / فیلم
  • فرار از سقوط: یونیون دست به دامن مربی زن!
  • ده روسی: به بازیکنانم افتخار می‌کنم و از عملکرد آن‌ها برابر یوونتوس خوشحالم
  • آتالانتا دارنده پرچالش‌ترین تقویم حال حاضر فوتبال اروپا
  • در حال حاضر از اوسمار مهم‌تر، قهرمانی پرسپولیس است
  • حرکات عجیب بایدن مقابل خبرنگاران سوژه رسانه‌ها شد
  • تمرین پرسپولیس با حضور چهره ویژه سکوها
  • درمان دردهای عضلانی و مفصلی با حرکات اصلاحی ورزشی +تصاویر
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • تاتا مارتینو: شانس حضور آنخل دی ماریا در اینتر میامی؟ فعلا که غیرممکن است!