Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار خراسان جنوبی با گلایه از کم کاری برخی از شهرستان ها در جذب تسهیلات اشتغالزایی گفت: با توجه به عدم دریافت پاسخی از سوی فرمانداران این شهرستان ها، گزارش کوتاهی به استاندار ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، بیست و سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان و کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان شامگاه (۲۸ مهر) با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس و جمعی از اعضای کارگروه برگزار شد و اعضا به ارائه گزارش عملکرد حوزه کاری خود پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این جلسه یک و نیم ساعته که در راستای رفع موانع تولید و بررسی میزان تسهیلات اشتغالزایی توسط بانک های عامل و دستگاه های اجرایی مربوطه برگزار شد، «مشیرالحق عابدی»، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا با ارائه گزارش و آمار اشتغال ایجاد شده در حوزه کاری خود که در نتیجه برگزاری این جلسات و پیگیری های صورت گرفته، حاصل شده است، به مردم امید بدهند.

 

وی همچنین خواستار ورود نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای جذب تسهیلات بیشتر اشتغالزایی در حوزه جهاد کشاورزی شد و گفت: امید است با پیگیری های صورت گرفته و مساعدت ویژه نمایندگان استان در مجلس، شاهد تخصص 50 درصد باقی مانده سهم خراسان جنوبی از تسهیلات اشتغالزایی بخش کشاورزی باشیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی همچنین سهم استان از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را 139 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهارداشت: امید است با این تسهیلات ارائه شده شاهد اشتغالزایی برای بیش از 4400 نفر در استان باشیم که آمار خوبی است.

 

عابدی با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه چهارم جذب تسهیلات اشتغالزایی را در سطح کشور دارد، این در حالیست که بسیاری از استان های صنعتی کشور در رتبه های پایین تر از ما قرار دارند، گفت: نظارت بر کار دریافت کنندگان تسهیلات باید طوری صورت گیرد که کمک حال افراد، نه سدی بر سر راه آنها باشد.

 

وی ضمن گلایه از برخی فرمانداران بابت آمار پایین جذب تسهیلات اشتغالزایی، با وجود درصد بالای طرح های اشتغالزایی در این شهرستان ها، گفت: نامه ای مبنی بر ارائه دلایل این کم کاری به فرمانداران مربوطه ارسال کردم که پاسخی ندادند و به نظر می رسد برنامه منسجمی برای پرداخت تسهیلات در این شهرستان ها نبوده است لذا گزارش کتبی این کوتاهی به استاندار ارائه خواهد شد.

 

پایش اشتغال و تسهلات اعطا شده!

«نظرافضلی» نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس هم در این جلسه تسهیلات ارائه شده به کشاورزان و عشایر را قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: این تسهیلات به حدی در روستاها تاثیر داشته که بیشتر مردم روستایی در حال حاضر با سامانه «کارا» آشنا هستند.

 

وی افزود: پیگیری لازم برای تخصیص 50 درصد تسهیلات بانک کشاورزی صورت خواهد گرفت، ضمن اینکه باید یک پایشی صورت گیرد تا مشخص شود تسهیلات اعطا شده در ایجاد اشتغال روستائیان و عشایر چقدر تاثیر داشته است.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس اختصاص یک میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای حفظ و توسعه اشتغال توسط روسای سه قوه در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور را تاثیرگذار در ایجاد اشتغال به ویژه در بخش روستایی عنوان کرد و گفت: نیاز است که دولت و مجلس برای اختصاص یک میلیارد دلار دیگر نیز برای افزایش اشتغال در کشور ورود کنند.

 

خراسان جنوبی در آزمون پرداخت تسهیلات چهارم شد

عباس رکنی، مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی خراسان جنوبی هم در این کارگروه به ارائه آماری از تسهیلات پرداخت شده توسط بانک های عامل برای ایجاد اشتغال در استان پرداخت و گفت: خراسان جنوبی رتبه چهارم پرداختی و ششم انعقاد قرارداد در زمینه تسهیلات اشتغالزایی را در کشور دارد که شهرستان های بیرجند، طبس، بشرویه و نهبندان در رتبه اول تا چهارم جذب اعتبار هستند.

 

غلامرضا قوسی مدیرکل جهاد کشاورزی استان نیز با بیان اینکه تاکنون در حوزه کشاورزی 109 میلیارد تومان انعقاد قرارداد داشته ایم که از این مبلغ 85 میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت شده است، گفت: در حال حاضر بالغ بر 60 میلیارد تومان طرح در بانک کشاورزی آماده پرداخت داریم اما اعتباری برای این امر وجود ندارد که با تخصیص و پرداخت 50 درصد باقی مانده تسهیلات بانک کشاورزی می توان آن را پرداخت کرد.

 

رضا ملائی، رئیس شعب بانک توسعه تعاون در خراسان جنوبی هم به پرداخت سه مرحله تسهیلات اشتغالزایی با مبلغ 25 میلیارد تومان توسط شعب این بانک اشاره کرد و ادامه داد: همچنین امسال پنج میلیارد و 620 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی از محل اعتبارات داخلی بانک پرداخت شده است.

 

وی افزود: تاکنون 98 درصد اعتبارات ابلاغی این بانک جذب شده و تنها دو درصد که آن هم از محل طرح های خرد در دست اقدام است که پرداخت خواهد شد.

 

افزایش 160 درصدی تسهیلات اشتغالزایی امداد

«رضا سلم آبادی» مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان نیز به اشتغال ایجاد شده در حوزه های مختلف کمیته امداد پرداخت و گفت: تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد امسال از سه محل صندوق امداد ولایت، تسهیلات قرض الحسنه بانکی و صندوق توسعه ملی پرداخت شده و می شود که در مجموع تاکنون بالغ بر 103 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده که نسبت به سال قبل 160 درصد افزایش دارد.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 273 طرح با چهار میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار از محل صندوق امداد ولایت، 412 طرح با 7 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل تسهیلات بانکی پرداختی داشته ایم، افزود: 36 درصد تسهیلات از محل صندوق امداد ولایت و 64 درصد از محل تسهیلات بانکی بوده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان این را هم گفت که در حال حاضر سقف تسهیلات بانکی صندوق امداد ولایت از 50 میلیون تومان به 15 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است؛ این در حالی است که سال قبل مدت بازپرداخت اقساط هم 60 ماهه بوده و اکنون به 36 ماه کاهش یافته و کار ما را سخت است.

 

سلم آبادی با بیان اینکه امسال 1117 طرح با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد و 600 میلیون تومان به بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی کردیم، گفت: تاکنون بالغ بر 6 میلیارد و 200 میلیون تومان از این مبلغ پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از 11 هزار طرح اشتغالزایی در استان داریم که تاکنون 9310 نظارت بر این طرح ها صورت گرفته است، اظهار داشت: همچنین امسال 145 خانواده تاکنون از محل تسهیلات امداد خودکفا شده اند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان این را هم گفت که از 10 هزار و 560 نفر سهم اشتغال دستگاه های اجرایی، سهم کمیته امداد 1200 شغل بوده که 11 درصد کل طرح ها می شود.

 

سلم آبادی یکی از ظرفیت های اشتغالزایی امداد را در حوزه فرش بافی عنوان کرد و گفت: در این زمینه امسال در مجموع 476 تخته فرش با 2352 متر مربع به ارزش 626 میلیون تومان توسط مددجویان امداد بافته شده است.

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین کانون های مساجد پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد علمدار کربلا سازمان اوقاف و امور خیریه مرز مهران زائران اربعین حسینی موکب تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۹۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره تعاون کاشان در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون گفت: از ابتدای سال گذشته تا کنون، کالا‌هایی همچون سیمان، گلاب و عرقیات گیاهی، فرش دستبافت، لوله‌های چدنی، پلیکا، مفتول مسی، پی وی سی، میلگرد، لنت ترمز، لبنیات و مواد شوینده از کاشان به خارج از کشور صادر شده است.


حسن اربابی افزود: استرالیا، اسپانیا، انگلیس، سوئد، کانادا، آلمان، روسیه، اتریش، هلند، ژاپن، چین، پاکستان، عراق، آذربایجان، ارمنستان و افغانستان از جمله کشور‌های مقصد کالا‌های صادراتی بودند.


وی با اشاره به پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان گفت: مجموعه ورزشی رفاه کارگران به عنوان یک پتانسیل حوزه ورزش میباشد که در این زمینه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی رفاه کارگران اختصاص پیدا کرده است.


اربابی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده ۲۲۳ میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی باید پایدار باشد و از این رو تسهیلات امسال به روستا‌هایی پرداخت می‌شود که برنامه داشته باشند و برای هر اشتغال حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و تسهیلات پرداختی نیز مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.


وی با اشاره به ۶۳ هزار بیمه شده اجباری در شهرستان کاشان ابراز داشت: این تعداد در یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی مشغول به کار هستند که این مهم نشان از وسعت جامعه کارگری و اهمیت حوزه کارگری در شهرستان کاشان است.

دیگر خبرها

  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان