Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:56:17 GMT

60 تخته چادر گروهی در پایانه برکت مهران برپا شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۵۹۷۹۲

60 تخته چادر گروهی در پایانه برکت مهران برپا شد

ایلام - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایلام از برپایی 60 تخته چادر گروهی در پایانه برکت مرز مهران برای اسکان زائران اربعین حسینی خبر داد.

جواد بیگ محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی هشدارهای هواشناسی مبنی بر وقوع بارش باران این تعداد چادر با ظرفیت حدود 700 نفر از روز گذشته توسط امدادگران این جمعیت برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این جمعیت آمادگی لازم برای برپایی 200 تخته چادر گروهی داشته و در صورت نیاز برای اسکان زائران چادرهای بیشتری برپا خواهد شد.
به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایلام، با توجه به عضویت این جمعیت در کمیته اسکان زائران اربعین حسینی با برنامه ریزی های به عمل آمده مکان این اردوگاه در پایانه برکت جانمایی و از روز گذشته کار برپایی چادرهای اسکان در این مکان آغاز شده است.
بیگ محمدی همچنین از تجهیز مساجد و تکایای شهر مهران برای اسکان زائران خبر داد و گفت: توزیع پتو توسط امدادگران این جمعیت انجام شده است.
به گزارش ایرنا، جمعیت هلال احمر استان ایلام اربعین امسال 142 نجاتگر از سراسر کشور برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی به همراه 30 دستگاه آمبولانس، هفت دستگاه اتوبوس آمبولانس و چهار دستگاه خودروی ارتباطات سیار را به عراق اعزام کرده است.
استقرار یک فروند بالگرد امدادی این جمعیت در مرکز استان و فعالیت 25 پایگاه امداد جاده ای در مسیر تردد زائران در این استان که پوشش آنها از منطقه حمیل آغاز و تا شهرستان های سیروان، چرداول، مهران، دره شهر، دهلران و ملکشاهی ادامه دارد از دیگر خدمات این جمعیت است.
استقرار 10 تیم امداد موتوری و واکنش سریع در مسیرهای مختلف تردد زائران و سه تیم امدادی بانوان در پایانه مرزی مهران دیگر اقدام های این جمعیت در ایام اربعین امسال است.
در مجموع 250 امدادگر جمعیت هلال احمر در طول ایام اربعین امسال در این استان به زائران خدمات رسانی خواهند کرد که نسبت به پارسال این تعداد افزایش یافته است.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام طی سال های اخیر به کانون اصلی و مهم تردد زائران سوگوار حسینی تبدیل شده است.
7171/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر اربعين اسكان زائران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۹۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است