Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- مدير جهاد کشاورزي چالدران گفت: برداشت بيش از 15 هزار تُن سيب زميني با آغاز فصل برداشت اين محصول از اين شهرستان پيش بيني مي شود.

حسن جلالي روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان کرد: برداشت سيب زميني از اراضي کشاورزي چالدران تا ماه آينده ادامه مي يابد.
وي افزود: 500 هکتار از اراضي شهرستان زير کشت سيب زميني بوده و متوسط برداشت اين محصول از هر هکتار 30 تن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: در راستاي برنامه صادرات محصول سيب زميني به کشاورزان توصيه شد نسبت به کشت رقم هاي اسپريد، سوپر اسپريد و آگريا اقدام کنند که اين امر محقق شده و در صورت درخواست قابل فروش است.
«جلالي» چالدران را از مناطق مستعد کشاورزي استان ياد کرد و گفت: پتانسيل موجود در خاک، آب و هواي اين شهرستان همواره زمينه هاي رشد حوزه کشاورزي چالدران را رقم زده است.
به گفته وي، برن، دزيره، سانتا، مارفونا و آگريا از جمله ارقام بذرهاي اصلاح شده سيب زميني در اين شهرستان است و در حال حاضر 250 نفر از کشاورزان چالدران در توليد سيب زميني مشغول فعاليت هستند.
جلالي گفت: اين شهرستان بيش از 38 هزار هکتار اراضي کشاورزي دارد که 28 هزار هکتار آن آبي و مابقي آن ديم است.
به گزارش ايرنا چالدران در شمال آذربايجان غربي قرار دارد و از جمله شهرستان هاي محروم استان به شمار مي رود.
چالدران 50 هزار نفر جمعيت دارد و کشاورزي عمده محل درآمد مردم اين شهرستان است؛ اين شهرستان حدود 200 روستا در 2 بخش مرکزي و دشتک دارد.
سيب‌زميني گياهي است از تيرهٔ سيب‌زمينيان که داراي برگ‌هاي مرکب و بريده و گل‌هاي سفيد يا بنفش است. اين گياه داراي رقم هاي مختلف است که آنها را به زودرس، ديررس و ميانه‌رس تقسيم مي‌کند و برحسب استفاده اين گياه به سيب‌زميني خوراکي، علوفه‌اي و صنعتي تقسيم مي‌شود.
7132/7129
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۹۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، علی معتمدی پور ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در راستای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، تمهیدات لازم با اختصاص هشت مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است.

وی بیان داشت: در سال جاری، ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است و سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است.

معتمدی پور با بیان اینکه خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تأمین شد و کار برداشت گندم و جو در این استان با ۳۲۱ دستگاه کمباین انجام می‌شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری که با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند برای به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته و با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تأمین امنیت غذایی گام برمی داریم.

کد خبر 6088523

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان