Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر-گروه استان ها: هر چه به ایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) نزدیک تر می شویم مرز مهران نزدیک ترین نقطه به کربلای معلی این روزها مملو از عاشقانی که برای رسیدن به حرم آقا سر از پا نمی شناسند.

طریق الحسین(ع) امسال هم پیش روی عاشقان است عشقی که پیاده و سواره را از دور و نزدیک به نزدیک ترین مرز زمینی به کربلای معلی کشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موکب ها هم در مسیر ۱۱ کیلومتر پل زائر تا پایانه مرزی مهران مشغول خدمات رسانی به زائران هستند ، هادی شیرخانی یکی از موکب داران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از سال گذشته تا به الان لحظه شماری می کنم که به زوار امام حسین (ع) خدمت رسانی کنم، خدمت کردن به امام حسین برای ما عشق است ما به نوکری امام حسین افتخار می کنیم.

این روزها همه برای خدمت رسانی بسیج شده اند، علی چراغی پور سخنگوی کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۳۴۰ موکب در سراسر استان ایلام خدمات رسانی ویژه ای را به زائرین  خواهند داشت.

سردار نورعلی فرمانده انتظامی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: زوار ۲۱ استان از مرز مهران عبور می کند.

فعالیت ۲۵ پایگاه امدادی و ۹ بیمارستان

دستگاه های امدادی و درمانی نیز آماده خدمت رسانی هستند، حسین عارفی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اقدام به راه اندازی ۲۵ پایگاه موقت و ثابت امداد و نجات کرده ایم.

کریم همتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در ایام اربعین امسال آمادگی کامل برای خدمت رسانی به زائرین را داریم.

وی افزود: ۹ بیمارستان و نیز ۲ بیمارستان صحرایی و ۱۵۰ دستگاه آمبولانس کار خدمات رسانی به مردم را انجام می دهند.

اکنون همه چیز مهیاست تا پایتخت خدام الحسین میزبانی شایسته برای زوار سالار شهیدان باشد اما زوار اربعی به مدارک قانونی هم توجه داشته باشند، محمد نوذری معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: قطعا در مرز ما هیچ گونه صدور روادید و گذرنامه را نداریم و موضوع دیگر این که بدون گذرنامه و روادید امکان خروج از مرز وجود ندارد.

شهرستان چرداول قدمگاه اصلی ورود زائران به استان

مراد یگانه فرماندار چرداول در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۲ موکب برابر دستورالعمل در شهرستان چرداول برپا و راه اندازی شده است.

وی افزود: همچنین ۱۰ غرفه برای عرضه محصولات محلی و صنایع دستی برپا شده است.

وی تصریح کرد: تمهیدات لازم و آمادگی دستگاه های مختلف قرار است تا پایان برگشت زوار در شهرستان انجام شود.

ایستگاه های امداد و نجات هلال احمر شهرستان هم به صورت شبانه روزی تا پایان برگشت زوار اربعین در آماده باش کامل هستند، بهار فریادیان سرپرست جدید جمعیت هلال احمر چرداول در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جمعیت هلال احمر شهرستان چرداول با استقرار ۳ پایگاه سیار و یک پایگاه ثابت در خدمات امداد و نجات جاده ای آمادگی کامل را برای ارائه خدمات به حضور ۲۵ نفر از نجاتگران توانا و باتجربه این جمعیت دارند.

آخرین وضعیت آب و هوایی

هواشناسی هم پیش بینی کرده از فردا موج بارشی وارد آسمان شهر مهران می شود، با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به شهر مهران و سرد شدن چند درجه ای هوا زائران حتما لباس گرم به همراه خود داشته باشند.

مجتبی میهن پرست رئیس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی امروز به تدریج سامانه بارشی جدید وارد استان می شود که از امروز و امشب در برخی از مناطق این سامانه تشدید می شود.

وی افزود: فعالیت این سامانه با شدت بیشتر و گسترده تری در سطح استان خواهد بود و رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ را به دنبال دارد.

میهن پرست افزود: این سامانه نسبتا قوی است و خطرات آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد و نیز خطرات صاعقه را به دنبال دارد، این سامانه تا ساعاتی از روز دوشنبه در سطح استان فعال است و از روز دوشنبه به تدریج از آسمان استان خارج می شود.

کد خبر 4436264

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 97 اربعین حسینی مرز مهران اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی بوشهر گرگان کرمانشاه مشهد یاسوج مرز مهران شهرکرد خبرگزاری مهر خرم آباد شیراز خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۵۹۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز های پرکار نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن گفت: پایگاه گدار کبک و پایگاه نگین جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن ۱۴ اردیبهشت و به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان روز پرکاری را داشتند.
کیانی افزود: تیم عملیاتی گدار کبک در ساعت ۱۵:۳۰ پس از کسب خبری مبنی بر گرفتار شدن یک خانواده در حوالی چشمه زینل بلافاصله به منطقه اعزام شده و خانواده گرفتار در گل و لای را به مکان امن انتقال داد.
وی ادامه داد: تیم پایگاه نگین در ساعت ۲۰:۳۰ برای کمک به خانواده ای گرفتار به دشت کوثر حوالی گردنه حلوایی اعزام شدند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن گفت: در ساعت ۲۱:۱۸ تیم گدار کبک برای کمک به دو خانواده عشایری گرفتار در سیلاب به منطقه شمس آباد اعزام شد.
کیانی افزود: تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن تا پایان ۱۴ اردیبهشت ماه به ۱۶ نفر امداد رسانی کردند.
وی ادامه داد: در این عملیات ها ۳ دستگاه آمبولانس، به همراه ۱۰ نفر نجاتگر حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • روز های پرکار نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری
  • نیاز مبرم به تأسیس ۵ پایگاه امداد دریایی در بوشهر
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور
  • سامانه خودنویس آرامش را به بازار اجاره مسکن تزریق کرد
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه تفریحی غار زینگان