Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مدیر پایش سازمان هواشناسی گفت: پیش بینی ها نشان می دهد احتمال سیلابی شدن و آبگرفتگی رودخانه ها و مسیل های واقع در غرب کشور از امروز تا روز سه شنبه هفته جاری وجود دارد.

مسعود حقیقت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: امروز و فردا در استان های شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور بارش باران گاهی به شکل رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد که این وضعیت سه شنبه در جنوب غرب ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: امروز شدت بارش ها در جنوب آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی، کرمانشاه، غرب لرستان ، شمال ایلام و فردا در جنوب آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی، کردستان ، کرمانشاه، نقاط شمالی خوزستان ، ایلام ، غرب کردستان و سه شنبه در برخی از مناطق خوزستان شدید خواهد بود که می تواند منجر به آبگرفتگی معابر شود.
به گفته وی این سامانه می تواند در برخی از مناطق نیز تگرگ به همراه داشته باشد.
حقیقت ادامه داد: امروز و فردا در دامنه ها و ارتفاعات البرز به ویژه البرز غربی بارش پراکنده باران را شاهد خواهیم بود همچنین احتمال وقوع صاعقه نیز وجود دارد بنابراین به کشاورزان و دامداران توصیه می شود از رفتن به حاشیه رودخانه ها و ارتفاعات و در این بخش خودداری کنند.

*** وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور
مدیر پایش سازمان هواشناسی با بیان اینکه در تهران نیز امروز و فردا احتمال رگبارهای پراکنده وجود دارد،افزود: کمینه امروز صبح تهران 15 درجه ، بیشینه دمای دیروز پایتخت 22 درجه و امروز و فردا نیز در همین وضعیت باقی خواهد ماند اما سه شنبه به 24 درجه خواهد رسید.
حقیقت گفت: میناب با 39 درجه سانتی گراد و شیروان در خراسان شمالی ، لاله زار در استان کرمان، نیر در استان اردبیل و سربیشه در خراسان جنوبی با یک درجه به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.
علمی 9014**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست هواشناسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زردجوی: وزش بادوتداوم رگبار‌های بهاری درسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  ملاشاهی گفت: تا جمعه در سطح استان رخداد رگبار پراکنده بهاری گاهی رعد و برق و بارش تگرگ و وزش باد شدید موقتی اعلام شده است.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان افزود: از فردا تا پایان هفته بویژه چهارشنبه و پنجشنبه در سطح استان و بر روی دریا رگبار و رعد و برق با احتمال تگرگ گاهی تندباد موقتی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: شدت بارش ها در نیمه شرقی استان بیشتر خواهد بودو احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد.

ملاشاهی گفت: چهارشنبه هم دریا مواج اعلام شده است.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان  توصیه کرد: از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری شود.

وی برمحافظت ، از محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود:. از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و دریایی در نظر گرفته شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

دیگر خبرها

  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • آماده‌باش مدیریت بحران استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری
  • هشدار زردجوی: وزش بادوتداوم رگبار‌های بهاری درسیستان وبلوچستان
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا
  • هواشناسی مازندران هشدار نارنجی صادر کرد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای مازندران
  • آذربایجان شرقی تا سه‌شنبه بارانی می‌شود
  • ورود سامانه بارشی جدید از امروز به آذربایجان‌غربی