Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان عصر روز شنبه در دیدار با فابریزیو کاربنی، مدیرکل جدید منطقه ای کمیته بین المللی صلیب سرخ ضمن تبریک به مناسبت آغاز فعالیت وی دراین سمت، اظهار داشت: کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) در مذاکرات آستانه تلاش مثبتی انجام داده است؛ با این وجود کمیته در شرایطی قرار دارد که می تواند اقدامات بزرگی در جهت ایجاد صلح و آرامش و کمک به کاهش آلام انسانی در کشورهای درگیر جنگ مانند سوریه و یمن داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در دیدارهای قبلی که با آقای پیتر ماورر رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی (ICRC) داشتم ایشان در آن شرایط سخت، ایده های بسیار خوبی داشتند که زمان اجرای خیلی از این ایده های کارگشا، اکنون در سوریه فرا رسیده است و اکنون شرایط به گونه ایست که این کمک ها می تواند جنبه اساسی تری به خود بگیرد و امیدواریم این امر به زودی تحقق یابد.
امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: مردم یمن هم در شرایط اسفباری به سر می برند و متأسفانه مداخله عربستان سعودی در مسائل این کشور شرایط را به حدی بحرانی کرده است که حتی کمیته بین المللی صلیب سرخ هم از کمک رسانی به مردم یمن بازمانده است.
دستیار ویژه رئیس مجلس درامور بین الملل گفت: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا هرگونه مساعدت و کمکی را در حوزه درمانی و پزشکی برای کاهش مشکلات مردم مظلوم یمن در اختیار صلیب سرخ قرار دهد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: حمله نظامی عربستان علیه یمن که با حمایت های لجستیکی آمریکا تداوم دارد باید متوقف شود و مسأله یمن راه حل نظامی ندارد.
در این دیدار فابریزیو کاربنی مدیرکل جدید منطقه ای کمیته بین المللی صلیب سرخ با اشاره به پرونده مفقودین جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: تلاش های مقامات ایرانی برای پیدا کردن مفقودین و بازگرداندن پیکرهای آنان به کشور قابل تقدیر است و یکی از دغدغه های ما در مذاکرات آستانه، همین مسأله مفقودین جنگ است و شما در این مذاکرات بهترین درک را از این مسأله دارید.
وی ادامه داد: ما چالش های بشردوستانه جدیدی در یمن و سوریه داریم که البته باید اذعان داشت که شرایط کنونی سوریه با چهار ماه پیش قابل مقایسه نیست اما در ادلب شرایط متزلزل است و هر لحظه ممکن است وضعیتی بحرانی در آنجا شکل گیرد.مردم در خارج از ادلب به آب، غذا و کمک های بشردوستانه نیاز دارند و مسأله آوارگان و بازگشت آنان به خانه هایشان و همچنین بازسازی سوریه از جمله دغدغه های این کمیته است.
مدیرکل جدید منطقه ای کمیته بین المللی صلیب سرخ با اشاره به نقش تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در منطقه، خاطرنشان کرد: ایران نقشی اساسی در برقراری آرامش منطقه دارد و می تواند به این کمیته در جهت رسیدن به اهداف بشردوستانه اش کمک قابل توجهی نماید.
وی در خصوص بحران انسانی موجود در یمن، گفت: این کشور قبل از جنگ نیز با مشکلاتی مانند بیابان زایی و خشکسالی مواجه بود و با شروع جنگ وضعیت این کشور فقیر رو به وخامت گذاشته است و شرایط انسانی خیلی بدی در آنجا وجود دارد.
فابریزیو کاربنی اظهار داشت: حمله به اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی بسیار ناراحت کننده بود و ما هم تعدادی از همکارانمان را در آنجا از دست دادیم و چالش امروز ما یافتن فضای مناسب برای افزایش فعالیت های بشردوستانه است و متأسفانه مشکل اصلی این است که فعالیت های بشردوستانه، سیاست زده شده است.
وی در پایان تأکید کرد: برای یمن هیچ راه حل نظامی وجود ندارد و مسأله یمن یک چالش و بحران سیاسی است که برای حل آن باید به دنبال یک راه حل سیاسی بود و از سیاستمداران خواست که به دنبال راهکاری باشند که تمامیت ارضی و حقوق مردم در آن لحاظ شود و کمک ها و فعالیت های بشردوستانه را به اقدامات سیاسی موکول ننمایند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مجلس صلیب سرخ هلال احمر امیر عبداللهیان دیدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۰۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان با امیرعبداللهیان

شیخ «علی الخطیب» نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان، که به تهران سفر کرده است، عصر سه شنبه (۲۸ فروردین ۱۴۰۳۹) با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در این دیدار عملیات نیرو‌های مسلح ایران علیه اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را موجب خوشحالی و تقویت روحیه ملت‌های مسلمان به خصوص مردم فلسطین و جبهه مقاومت و تضعیف روحیه نظامیان و مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه کشورمان با گوترش
  • دیدار امیرعبداللهیان و آنتونیو گوترش
  • نهاد‌های بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ورود جدی کنند
  • نهادهای بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ورود جدی کنند
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ۳۰ توزیع مشترک جهیزیه در کرمان توسط کمیته امداد و ارتش
  • دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان با مادر شهیدان یزدان
  • بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیان
  • دیدار نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان با امیرعبداللهیان
  • ۷۳۸ واحد مسکن مددجویی به ولی نعمتان کمیته امداد در کردستان واگذار شد