Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگاه‌های آموزشی شناخت «انواع قرص‌های روانگردان»، «تقویت قدرت نه گفتن» و «کنترل خشم» در دانشگاه ایلام برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه ایلام، کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد قرص‌های روانگردان و آثار سوء آنها، تقویت قدرت نه گفتن و کنترل خشم به همت مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه، در سه نوبت  در محل سالن فرزانگان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  کارگاه اول با موضوع پیشگیری از اعتیاد (قرص‌های روانگردان و آثار سوء آنها) با تدریس جوهری برگزار شد، وی در زمینه تعریف قرص‌های روان گردان، بیان داشت: قرص‌های روان گردان به دسته‌ای از مواد طبیعی یا ساختگی گفته می‌شود که موجب تأثیر بر مغز و سلسله اعصاب انسان در نقش آگونیست گیرنده سروتونین می‌شوند و آن را از حالت طبیعی خارج می‌کنند و در کل اثر اصلی این مواد تغییر دادن شناخت و ادراک فرد است.

 جوهری در ادامه انواع قرص‌های روان گردان و آثار سوء آن‌ها را معرفی کرد و در زمینه تاثیر این نوع قرص ها، گفت: اختلال عملکرد شغلی و اجتماعی، خواب آلودگی، اختلال درک، از بین رفتن سلول‌های مغزی، کاهش بهره هوشی، آسیب‌های جدی به کبد و کلیه و عضلات و ریه، کاهش وزن، کاهش میل جنسی، تیره شدن پوست، احتمال ابتلا به هپاتیت، قرمز شدن چشم و زمینه سازی برای انواع سرطان از جمله آثار سوء مصرف قرص‌های روان گردان در افراد مختلف است.  
جوهری در زمینه پیشگیری از مصرف این نوع قرص ها، اظهار داشت: تربیت صحیح خانواده، مراقبت‌های بجا و شایسته، رفاقت با بچه ها، تأمین محبت، عدم کنترل شدید و دوری از تنبیه از عواملی هستند که موجب جلوگیری گرایش جوانان به سمت این محرک‌ها می‌شوند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها و بالا‌بردن آگاهی جوانان از عواقب مصرف قرص‌های روانگردان نیز سبب پایین‌آمدن ضربه‌های ناشی از این محرک‌ها می‌شود و این امر می‌تواند از طریق مراکز مسئول، مدارس، دانشگاه‌ها و رسانه‌های جمعی در قالب برگزاری کنگره‌ها و سمینارها، چاپ مقاله‌ها و کتاب‌ها و گنجاندن سرفصل‌هایی در کتاب‌های درسی و دانشگاهی و تولید فیلم‌های آموزشی به انجام برسد.

جوهری اضافه کرد: حمایت از سازمان‌های مردمی و آموزش مهارت‌های پس از ترک، برای شروع یک زندگی سالم ازجمله اقدامات فوری و ضروری است که باید به انجام رساند. همواره باید این نکته را درنظر داشت که بهترین راه درمان، مصرف نکردن است، زیرا این مواد با ظاهر فریبنده خود مانند سرابی فرد را به‌ خود جلب کرده و بی درنگ او را در باتلاق نیستی فرو می‌برند.
  کارگاه دوم با عنوان «تقویت قدرت نه گفتن»، با تدریس شهبازی از مشاورین مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه، برگزار شد که  شهبازی، در این زمینه بیان داشت: اگر تمایل دارید نه گفتن را بیاموزید بهتر است ابتدا نه گفتن به خود را تمرین کنید و به خواسته‌ها و تمایلات منفی خود نه بگویید و به تقویت مهارت‌های نه گفتن خود بپردازیدو بعد از این کار با استفاده از چند جمله ساده قادر خواهید بود نظر منفی خود را به فرد مقابل انتقال دهید و لازم به ذکر است رد درخواست دیگران با به کاربردن برخی مهارت‌های ساده امکانپذیر خواهد بود.

 شهبازی افزود: مشخص کردن اهداف و برنامه ها، تقویت اعتماد به نفس، تمرین نه گفتن در مسائل جزئی تر، دقت و توجه به افرادی که قاطعیت و مهارت‌های خوبی در این زمینه دارند، افزایش اطلاعات و آگاهی‌های فردی از جمله اصولی است که برای نه گفتن لازم و ضروری است.

کارگاه سوم با موضوع «کنترل خشم»، با تدرس  احمدی از روان شناسان استان، برگزار گردید. احمدی در این زمینه، گفت: همه ما خشم را می‌شناسیم، و همه آن را احساس کرده ایم؛ خشم یک هیجان انسانیکاملاً بهنجار و معمولاً مفید است. اما وقتی که از کنترل فرد خارج می‌شود، تخریب کننده می‌گردد، خشم می‌تواند مشکلاتی در محل کار، در روابط بین فردی، و بطور کلی در کیفیت زندگی شما بوجود بیاورد. خشم ممکن است این احساس را در شما ایجاد کند که در چنگال یک هیجان قوی و غیر قابل پیش بینی قرار گرفته اید.

   احمدی در ادامه با تعریف انواع خشم، دلایل بروز خشم، نحوه ابراز خشم در افراد مختلف، در زمینه اداره و کنترل خشم، پنج راهکار را به شرح ذیل ارائه داد:

گام نخست: موقعیتی که شما را خشمگین کرده توصیف کنید مثلاً کسی مزاحم وقت شما شده است یا شما به شخصی پول قرض داده و او پولتان را برنمی گرداند.

گام دوم: فکر‌هایی که به ذهنتان می‌آید و آن را در سرتان تکرار می‌کنید بنویسید. مثلاً من که بیکار نیستم، او باید ملاحظه می‌کرد و پولم را در موعد مقرر به من پس می‌داد.

گام سوم: احتمال و میزان نادرستی این افکار را بررسی کنید. مثلاً پیش از این به او نگفته بودم بدون اطلاع به من مراجعه نکند؛ یا باید موقع پول دادن بیشتر دقت می‌کردم.

گام چهارم: حالا باید چکار کنم، بهترین کاری که می‌توانم انجام بدهم چیست. باید بنشینم و بهترین طرح ممکن را برای حل مشکل پیش آمده بریزم حداقل به سه راه حل با صددرصد نتیجه بخش بودن فکر کنید. مثلاً به او می‌گویم برای دفعه بعد با من هماهنگ کند و یا با او صحبت می‌کنم و برای تاریخ مشخصی از او تعهد می‌گیرم.

گام پنجم: نتیجه اقدامم چه شد. اگر به نتیجه رسید چه منافعی برای من و دیگری داشت. اگر نتیجه نداشت آیا راه دیگری برای حل مشکل وجود دارد؟ از طرح‌های مختلفی که پیش از این در نظر گرفته بودم استفاده کنم تا مشکل حل شود. به اجرای راه حل دوم فکر می‌کنم و بازهم منتظر نتیجه می‌مانم باید ببینم رفتارم چه تأثیر بر دیگری گذاست. او چه کرد و چه احساسی در من ایجاد شد.    

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کارگاه آموزشی قرص روان گردان دانشگاه ایلام کنترل خشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۰۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مشاور امور بانوان در وزارت جهاد کشاورزی در کارگاه توانمند سازی بانوان در حوزه حفظ و حراست و توسعه منابع طبیعی در شهر قدمگاه شهرستان زبرخان که با حضور بانوان روستایی عضو خانه‌های هلال روستا این شهرستان برگزار شد گفت: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مردم و دولت باهم افزایی و همکاری در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا این طرح بزگ و مهم به مقصد برسد.

طهماسبی مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را مهم ارزشمند دانست و افزود: بانوان روستایی به عنوان جامعه‌ای پر تلاش و مولد نقش مهمی در تولید و کاشت درخت دارند وبازوان توانمند دولت در سرسبزی ایران اسلامی هستند.

مدیر کل منابع طبیعی وابخیزداری خراسان رضوی هم در این کارگاه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۷ کارگاه توانمند سازی زنان روستایی در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیاد درخت در سطح استان برگزار شده است.

فنودی با اشاره به برگزاری این کارگاه‌ها در شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، بردسکن، ششتمد، صالح آباد و زبرخان افزود: در این کارگاه‌ها تاکنون ۵۵۰ نفر از بانوان روستایی استان آموزش لازم در خصوص تهیه قلمه و تولید نهال و حفاظت از درختان رادریافت کرده اند.

وی گفت: در این کارگاه‌ها تعداد صدهزار گلدان پلاستیکی، قلمه سنجد، ویتکس و بذر گونه‌های بومی شامل بادامشک، آتریپلکس، نارون و ... بین بانوان توزیع شد.

مدیر کل منابع طبیعی وابخیزداری خراسان رضوی افزود: این کارگاه‌ها تاپایان سال به صورت منظم ومستمر در تمام شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه ایلام در محکومیت آمریکا برگزار شد
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • گاز N۲O در قلیان اکسیژن لقب روانگردان نیز دارد