Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@21:14:40 GMT

زباله فضایی در کالیفرنیا فرود آمد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۰۴۴۰

زباله فضایی در کالیفرنیا فرود آمد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی جی آر، کشاورزی هنگام پیاده روی در هانفورد واقع در ایالت کالیفرنیا در باغ گردوی خود با یک زباله فضایی روبرو شد.

لابه لای درختان باغ این مرد یک تکه فلز درهم پیچیده وجود داشت که بخش هایی از آن سوخته و نابود شده بود.

این شی گنبد شکل در حقیقت گرما و نیروهای ویران کننده خارق العاده ای را تحمل کرده بود و با وجود اصطکاک و فشار زیاد اتمسفر بازهم در زمین فرود آمده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش رسانه های محلی، کشاورز با مقامات محلی تماس گرفت. نیروی پلیس نیز این شی را به مقر هوایی واندربرگ برد. در آنجا مشخص شد این شی فضایی در حقیقت مخزن سوخت یک ماهواره است.

ماهواره مذکور نیز به شرکت ایریدیوم تعلق دارد. به گفته این شرکت مخزن سوخت مذکور به یک ماهواره ۷۰# از کارافتاده تعلق دارد که دو دهه در مدار زمین فعالیت می کرده است. این ماهواره نیز مانند بقیه ابزارهای فضایی دوباره وارد اتمسفر زمین شده بود و پیش بینی می شد به طور کامل از بین برود.

 اما به هرحال بخش بزرگی از این زباله از گرمای شدید نجات یافت و در زمین فرود آمد.

ماهواره های متعدد ایریدیوم بخشی از شبکه مخابراتی وسیع این شرکت هستند اما این نخستین بار است که بخشی از یکی از ماهواره های این شرکت هنگام ورود به اتمسفر باقی می ماند.

 ایریدیوم قصد دارد با بررسی این زباله فضایی، دلیل نسوختن آن در اتمسفر را ردیابی کند.

کد خبر 4436261 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: زباله فضایی فناوری فضایی ماهواره اربعین ۹۷ نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان امنیت اطلاعات فناوری نانو گوگل هوشمندسازی دانشگاه امیرکبیر فناوری فضایی محمد جواد آذری جهرمی جیتکس هوش مصنوعی اربعین 97 استارتاپ ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمسفر زهره نشتی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، این اطلاعات در حالی به دست آمده که فضاپیمای مذکور از کنار زهره گذشت و می تواند دانش محققان از نشتی اتمسفر سیاره های همسایه را بیشتر کند. علاوه بر آن داده های مذکور به محققان کمک می کند محیط مغناطیسی شکننده زهره را نیز دسته بندی کنند.

زمین سیاره ای با میدان مغناطیسی قدرتمندی است که از نشت اتمسفر آن به عمق فضا جلوگیری می کند اما زهره میدان مغناطیسی با ثبات و مخصوص خود ندارد. زیرا بخش خنک تر داخلی سیاره نمی تواند دور مواد مذاب بچرخد. این چرخش برای خلق و نگهداری میدان مغناطیسی ضروری است. بنابراین نورخورشید که سیاره کهربایی رنگ می تابد، اتم های اتمسفری آن را باردار می کند که آنها نیز به نوبه خود جریان های الکتریکی می سازند که یک مگنتوسفر بی ثبات وابسته به نور خورشید تولید می کنند.

فضاپیمای بپی کلمبو که به اتحادیه اروپا تعلق دارد در آگوست ۲۰۲۱ میلادی به مدت ۹۰ دقیقه در این مگنتوسفر پرواز کرد تا سرعتش را کند و مسیر خود را به سمت سیاره هدفش(عطارد) اصلاح کند. محققان داده های مربوط به این رویداد را تحلیل کردند و برخی اطلاعات ارزشمند یافتند. به نظر می رسید ذرات باردار یا یون ها به دلیل آنکه نور خورشید حرکت مولکول ها در اتمسفر را به شدت تسریع می کند، از سیاره فرار می کنند. در حقیقت سرعت حرکت آنها به اندازه ای سریع بود که یون ها از گرانش زهره فرار می کردند و در فضا شناور می شدند.

لینا حدیدی محقق ارشد این پژوهش می گوید: آنها یون های سنگینی هستند که به طور معمول به کندی حرکت می کنند، بنابراین ما هنوز سعی داریم مکانیسم این رویداد را درک کنیم.

اتمسفر غلیظ و جهنمی زهره مملو از دی اکسید کربن است اما مقادیر اندکی نیتروژن و گازهای دیگر نیز در آن وجود دارد. محققان قبلا می دانستند ذرات کوچک اکسیژن در بخشی از زهره که همیشه شب است وجود دارد. همچنین گروهی مختلف از محققان در نوامبر سال گذشته مولکول های اکسیژن را در بخشی از سیاره که همیشه روز است نیز ردیابی کردند.

فضاپیمای بپی کلمبو اندک اندک به پایان ماموریت ۷ ساله خود نزدیک می شود و طبق پیش بینی ها در اواخر ۲۰۲۵ میلادی به عطارد می رسد.

کد خبر 6079607 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • زباله فضایی سقف خانه‌ای در ایالات‌متحده را سوراخ کرد
  • شیء عجیبی که از فضا بر سقف خانه‌ای فرود آمد/ عکس
  • برخورد زباله فضایی با خانه‌ای در فلوریدا
  • اتمسفر زهره نشتی دارد
  • موبایل های گوگل به اینترنت ماهواره ای متصل می شوند
  • بودجه استارت‌آپ‌های فضایی دو برابر شد
  • ۶ کشوری که از فناوری فضایی برای توسعه دنیای دیجیتال استفاده می‌کنند
  • اقامت لوکس گردشگران فضایی در جو خارج از زمین
  • حلقه‌ای برای زندگی در فضا | در این ابرسازه حیات جریان خواهد داشت
  • چرا انداختن زباله های کره زمین در آتشفشان های فعال ایده خوبی نیست؟ (+عکس)