Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@07:46:07 GMT

آغاز برداشت قارچ دکمه ای در بشاگرد+تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۰۶۷۷

آغاز برداشت قارچ دکمه ای در بشاگرد+تصاویر

مسئول کارگاه پرورش قارچ دکمه‌ای در بشاگرد از آغاز برداشت قارچ دکمه‌ای در روستای اهون بشاگرد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مسلم محمودی، مسئول کارگاه پرورش قارچ دکمه‌ای روستای اهون بشاگرد در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: برداشت قارچ دکمه‌ای در روستای اَهوِن شهرستان بشاگرد آغاز شد.

مسئول کارگاه پرورش قارچ دکمه‌ای روستای اهون بشاگرد بیان کرد: پیش بینی می شود در این کارگاه ۱۸۰ متر مربعی دو تن قارچ تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی افزود: زمان برداشت در هر دوره ۴۵ روز است و قارچ‌های تولید شده علاوه بر مصرف در بشاگرد به شهرستان‌های میناب، جاسک، سیریک و بندرعباس فرستاده می‌شود.

وی تصریح کرد: این کارگاه تولیدی که برای ۵ نفر شغل ایجاد کرده و با هزینه ۹۰ میلیون تومان راه اندازی شده که قیمت هر کیلوگرم قارچ ۸ هزار تومان است.

مسئول کارگاه پرورش قارچ دکمه‌ای روستای اهون اظهار کرد: قارچ دارای یک و نیم تا ۶ درصد پروتئین است که ۷۰ تا ۹۰ درصد آن قابل جذب است.

محمودی با اشاره به خواص قارچ، خاطر نشان کرد: قارچ دارای ویتامین‌های B1، B2، B6، B12 و که برای سلامت پوست، چشم و بافت‌های بدن و درمان کم خونی، سرطان و جلوگیری از ضایعات مغزی مؤثر است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۰۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح توسعه مسجد روستای چیچک در سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار سلماس  در این آیین گفت: طرح توسعه مسجد روستای چیچک  از امسال در مساحت حدود ۴٠٠ مترمربع اجرایی میشود.

کاظمی  افزود: طرح قدیم مسجد ۱۸٠ متر مربع بود که در حال حاضر با افزایش عرصه ساخت خانه عالم، آبدارخانه و سرویس بهداشتی توسعه پیدا می کند.

وی با اشاره به هزینه کرد حدود۷ میلیارد تومان  برای ساخت طرح جدید مسجد گفت: این میزان اعتبار از محل کمک های مردمی و خيران تامین می شود.

او اضافه کرد: علاوه بر برگزاری نمازهای یومیه، اجرای برنامه های ملی و مذهبی، برگزاری نشست های فرهنگی و بصیرتی، برنامه های تبلیغی و دوره های تلاوت قران از جمله برنامه هایی است که مردم روستا در محل مسجد از آن بهره مند می شوند.

روستای چیچک سلماس ۸۵٠نفر جمعیت  دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • افت سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی/ ۳۸ کارگاه گلاب‌گیری در فرخد فعال هستند
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون بشاگرد تا پایان هفته
  • انفجار گاز در روستای آساوله سنندج + فیلم
  • انفجار گاز در روستای آساوله سنندج یک مصدوم برجا گذاشت
  • آغاز طرح توسعه مسجد روستای چیچک در سلماس
  • آغاز برداشت گل محمدی در میمند فارس