Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موج همدلی، حسین هاشمی تختی در جمع نمازگزاران مسجد جامع گچین با اشاره به وظایف عمده و اصلی نمایندگان در مجلس که مبتنی بر تصویب قوانین و نظارت بر اجرای قوانین است، اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی ما در هرمزگان مبحث اشتغال است چرا که با توجه به وجود ظرفیت های انسانی در داخل استان آنگونه که باید حق و حقوق مردم استان رعایت نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی از شرکت های بزرگ همانند پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس 90 درصد نیروهای خود را خارج از استان آورده‌ اند، افزود: در قانون توسعه پنج ساله ششم کشور مصوب کرده ایم که شرکت های فعال در استان، نصف نیروهای خود را از نیروهای بومی و ماندگار استان و نصف دیگر نیروهای مورد را از سایر نقاط کشور به کار بگیرند، این در حالیست که در حین تصویب و چانه زنی برای این قانون از استان ها مخالفت خود را با این قانون بیان کردند اما سرانجام تصویب شد.

نماینده شهرستان‌های بندرعباس، قشم، بندرخمیر، حاجی آباد و ابوموسی با بیان اینکه این قانون و قوانین اینچنینی به عنوان زیربنایی توسعه اجتماعی استان محسوب می شود، افزود: به طور ویژه و متمرکز پیگیری خود را بر روی اجرای صحیح این قانون گذاشته ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات و درخواست های مرتبط با حوزه صید و صیادی در جای جای استان به ویژه سواحل شهرستان بندرعباس اشاره و افزود: در زمان مسئولیتم در سمت استانداری هرمزگان، بر سر موضوع صید و صیادی در هرمزگان همواره با مقامات مربوطه و دارای اختیار بحث داشتیم.

 

هاشمی تختی با اشاره به مبحث وجود شناورهای بزرگ صیادی منسوب به چینی ها در آب های هرمزگان، افزود: در این سال ها هر موقع که گفتیم مجوز صید به مردم استان واگذار شود سریعا کسانی در شیلات و سایر نهادهای مرتبط موضع گرفتند و هر بار توجیه حفاظت از منابع آبزی را آوردند، اما ما می گوییم که صید به روش سنتی و در ابعاد محدود و کوچک نمی تواند به دریا آسیبی برساند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: نمی توان از طرفی مجوز صید ترال با کشتی های صنعتی را داد و از طرفی جلوی قایق های ساحل نشینان را گرفت.

وی با بیان اینکه بر روی شناورهای صیادی چینی آنگونه که باید نظارت لازم صورت نمی گیرد، یادآور شد:‌ بر این عقیده ایم که صیادی به روش های سنتی آنچنان که گفته می شود، به دریا و منابع آبزی آسیبی نمی رساند.

هاشمی تختی بیان داشت: هر جا سختگیری ها در راه امرار معاش ساحل نشینان زیاد شود، تخلف های بیشتری رخ می دهد و خطرات برای همه زیادتر می شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه درگیری با مردم به بهانه مقابله با قاچاق سوخت و کالا امری نادرست و روشی ناکارآمد است، افزود: باید همواره به دنبال روش های کارآمد و سازگار و منطقی برای مقابله با قاچاق در بعد دانه درشت ها بود.

 

وی با بیان اینکه بعضا برخی از افراد نامطلع، ساحل نشینان را قاچاقچی می دانند، افزود: قاچاقچی اصلی آنهایی هستند که در مرکز نشسته و تلفنی کالاهای قاچاق را در ابعاد گسترده و در پوشش های خلاف وارد کشور می کنند.

 

عضو کمیسیون مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری های استانداری هرمزگان، به طرح بازار ملوانی گچین اشاره و افزود: این طرح به زودی با حضور مسئولان به طور رسمی در گچین بندرعباس راه اندازی می شود که در این راستا به همکاری بیش از پیش مردم منطقه و روستاهای اطراف نیازمندیم.

 

هاشمی تختی با بیان اینکه وحدت و همدلی مهمترین عنصر در راه توسعه مناطق و روستاهاست، افزود: می توان بر روی ایده یکی شدن گچین بالا و پایین که از طرف تعدادی از معتمدین این دو روستا ارائه شده تفکر کرد و با تبدیل این دو روستای مهم به یک شهر آن را صاحب شهرداری و ردیف های بودجه ای جدید کرد.

 

وی در عین حال افزود: اما باید تمام جوانب را سنجید و در این راه آرا همه مردم را دید که در غیر این صورت ممکن است باعث بروز برخی از دلخوری ها شود.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خلیج فارس قانون کشتی مسجد جامع هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۰۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش های بهاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما امروز سواحل استان‌های سواحل دریای خزر، تهران، البرز، قزوین، سمنان، رگبار باران گزارش شد.
بارش‌ها در برخی نواحی مرکزی کشور از جمله استان‌های اصفهان، یزد و کرمان و مرکزی سیلاب به راه انداخت.
سعید حاجی زاده گرازش می‌دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • بارش های بهاری
  • راه اندازی بازارچه محصولات اتباع در سمنان
  • راه‌اندازی بازارچه‌ها در چهارمحال و بختیاری در دستورکار باشد