Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@13:05:58 GMT

فرماندار: سکونت در منطقه دامشهر قم قانونی نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۰۸۸۸

فرماندار: سکونت در منطقه دامشهر قم قانونی نیست

رضا سیار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در دهه 70، دامداری های استان قم در کنار واحدهای مسکونی بود و برای ساماندهی این واحدها، طرح انتقال دام به خارج از شهر و ایجاد منطقه دامشهر در جاده قم - جعفریه مصوب شد.
وی اضافه کرد: اعتبار قابل توجهی برای این امر اختصاص یافت و زیرساخت های این منطقه اصلاح شد تا جداسازی بین زندگی انسان از محل پرورش دام محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: اگر خانواده ها در این منطقه مقیم شوند، اصل هدف ایجاد مجتمع دامشهر زیر سوال می رود؛ متولیان امر نباید اجازه دهند این منطقه دامی، محلی برای سکونت انسان شود.
سیار با بیان این که سکونت کارگر و خانواده در دامشهر پیش بینی نشده است، بیان کرد: در سال های گذشته به تدریج اتباع بیگانه در این منطقه ساکن شدند و علاوه بر این که اجاره خانه نمی دهند، به همسرشان در کارهای دامداری کمک می کنند.
وی خاطرنشان کرد: سکونت خانواده ها در این منطقه دامی به عنوان تفاهم بین صاحب واحد دامداری و کارگر تبدیل به معضل شده است.
وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی باید به واحدهای تولیدی تذکر دهد تا از سکونت خانواده ها در این منطقه جلوگیری شود و مراکز قانونی نیز تاکنون اجازه سکونت افراد را در دامشهر نداده اند.
فرماندار قم گفت: مرکز بهداشت و دامپزشکی برای بهبود بهداشت فردی افراد و همچنین واکسیناسیون دام اقدام هایی انجام داده و بهتر است این خانواده ها به جای این که به خانه های بهداشت داخل شهر ارجاع شوند، در همین منطقه معاینه و واکسینه شوند.
وی افزود: باید برای دامداران و کارگران شاغل در دامشهر قم، پرونده سلامت تشکیل تا وضعیت سلامتی آن ها به صورت مرتب کنترل شود.
وی با بیان این که عمد خانواده های ساکن اتباع، افغان هستند، افزود: به دلیل متغیر بودن افراد ساکن در این منطقه، آمار دقیقی در دست نیست و ممکن است تعدادی کارگر ایرانی نیز به همراه خانواده ساکن دامشهر باشند.
شهرک صنعتی دامشهر قم با 664 هکتار در سال 75 در کیلومتر 13 محور قم - جعفریه به بهره برداری رسید.
/2085/ 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان قم جهاد کشاورزی خانواده قم واکسیناسیون راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۰۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد

آمنه نادعلی‌زاده، مدیر اداره توسعه و تدوین مقررات نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس بند ۷ تبصره ۸ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۹۹ افراد باید محل سکونت خود را به سامانه املاک و اسکان اظهار کنند بر این اساس این سامانه امکانی را فراهم کرده که عموم مردم می‌توانند با مراجعه به سایت اطلاعات سکونت خود را ارائه کنند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: در همین قانون قید شده که اگر فردی محل سکونت خود را اعلام نکرد از دریافت برخی خدمات از جمله خدمات بانکی محروم شود یعنی اگر بناست خدمت بانکی ارائه دهیم بایستی محل سکونت و اظهار محل سکونت فرد در سامانه املاک و اسکان را مد نظر قرار دهیم.

نادعلی‌زاده افزود: در بانک مرکزی بناست به شکل پایلوت در خصوص دست چک این موضوع بررسی لحاظ شود یعنی هنگامی که مشتری مراجعه و می‌خواهد دست چک دریافت کند اطلاعات آن در سامانه املاک و اسکان بررسی که خود اظهار کرده است یا خیر؟ حالا با نظر داشت این موضوع دست چک به فرد اعطا خواهد شد این طرحی است که به شکل پایلوت پیگیری می‌شود و در گام‌های بعدی هم می‌تواند سایر خدمات بانکی از جمله افتتاح حساب هم محدودتر شود.

او در نهایت می‌گوید: اجرای این طرح خیلی زمان دوری نخواهد بود باید از لحاظ زیرساختی یکسری اقدامات فنی صورت گیرد و این اقدامات فنی تکمیل شود تا بتوانیم کار را اجرایی کنیم در وحله نخست سیستم بانکی باید بتواند با سامانه املاک و اسکان ارتباط بگیرد که ما زیرساخت‌های مربوطه را آماده کردیم و منتظر هستیم اطلاعات به ما تحویل داده شود تا گام اجرایی برداشته شود ولی در نهایت در برنامه‌های بانک مرکزی است که این موضوع در فصل بهار اجرایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • بوی نامطبوع شهرستان بندرترکمن را فراگرفت/ فرماندار: علت حادثه در حال بررسی است
  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود
  • رتبه نخست شهرستان پلدشت در نرخ رشد جمعیت
  • دیدار با خانواده شهید عباسعلی الماس زاده در نقده
  • تشییع پیکر شهید «محمدمهدی فانی» بعد از ۴۰ سال در بشرویه
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد راه‌اندازی می‌شود
  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  •  کاوش در «فلک‌الافلاک»/ قدمت ۵ هزارساله سکونت انسان در این عرصه
  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران