Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اعلام اینکه یک ماه پیش مجوز مرز هوایی بین المللی برای فرودگاه ماکو صادر شده است گفت: منطقه آزاد ماکو با احداث شهر فرودگاهی در حال تبدیل شدن به مرکز لجستیک شمالغرب است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی؛ غلامرضا سلیمانی با حضور در سفارت ترکیه در تهران در دیدار با سفیر ترکیه با اشاره به اینکه فرودگاه ماکو یک شهرفرودگاهی ۵۰۰ هکتاری است افزود: در این فرودگاه سوخت به قیمت ایران به هواپیما عرضه می شود و می تواند هم در توسعه گردشگری ترکیبی و هم در سوختگیری پروازهای شرق به غرب مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به ایجاد مرکز تعمیر موتور هواپیما در فرودگاه ماکو افزود: این مرکز می تواند با استفاده از تکنولوژی و تجربیات کشور ترکیه ایجاد شود.

سلیمانی ادامه داد: در منطقه آزاد ماکو با کمک پلیس امنیت تسهیل تردد انجام شده و از ماه آینده اتباع خارجی می توانند بدون اخذ ویزا ودرج مهر در پاسپورت به منطقه آزاد ماکو مراجعه کنند.

وی ادامه اظهار کرد: به منظور اتصال ماکو به شریانات بین المللی، یک قرارداد با ارس و راه آهن منعقد شده که خط راه آهن از ترکیه به چشمه ثریا و سپس به ماکو متصل و سپس از ارس به راه آهن سراسری ایران متصل شود، در این خصوص نیز مذاکرات از طریق راه آهن ایران و راه آهن ترکیه در حال انجام است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو لزوم تعمیق همکاری های دو طرف در حوزه های مختلف از جمله نساجی، صنایع غذایی، کشاورزی، لجستیک و حمل و نقل را پیشنهاد داد و افزود: در دیدارهای اخیر با مقامات ترکیه در مرسین احداث شهرک مشترک مورد مذاکره و توافق قرار گرفت.

سلیمانی انرژی ارزان، معافیت های مالیاتی، امکان تامین مواد اولیه پتروشیمی، دسترسی آسان به بزرگراه ها و نیروی کار ارزان را از جمله مزیت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو دانست و اظهار کرد: رویکرد ما توسعه کسب و کارهای خانگی روستایی و گردشگری است ودست بافته ها، صنایع دستی و فرش، تولیدات دامی و محصولات زراعی در حوزه کسب و کارهای کوچک خانگی می تواند در اشتغال پایدار برای منطقه پراهمیت باشد.
هاکان تکین سفیر ترکیه در ایران نیز در این دیدار حمل ونقل و کارگوی فرودگاه بین المللی ماکو را جایگزین خوبی برای ترانزیت زمینی و کامیون عنوان کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت های فرودگاه و پایانه های صادراتی در منطقه آزاد ماکو تجارت با ایران تسهیل می شود.
هاکان تکین اظهار کرد: در مورد احداث راه آهن با ماکو موافق هستیم ، در حال حاضر فقط یک خط راه آهن از مرز رازی به دریاچه وان داریم که با گسترش آن از منطقه آزاد ماکو مراودات تجاری و بازرگانی دو کشور توسعه می یابد.
سفیر ترکیه تصریح کرد: افزایش تعداد سرمایه گذاران ترک در ایران از جمله برنامه های ترکیه است و در صورت معرفی مزایا، پتانسیل ها و ظرفیت های منطقه آزاد ماکو ، این اتفاق در این منطقه روی خواهد داد.
وی خاطر نشان کرد: ایران برای ما یک کشور مهم و به عنوان یک برادر تلقی می شود و سال های سال است که شاهد روابط موثر و خوب بین دو کشور بوده ایم.
سفیر ترکیه افزود: ایران و ترکیه اکنون از عالی ترین سطح روابط سیاسی برخوردارند و منطقه آزاد ماکو می تواند محور توسعه روابط بیشتر در زمینه های اقتصادی وفرهنگی شود.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی انرژی ایران و ترکیه حمل و نقل فرش هواپیما راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۱۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳

به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- حسین محمدی با بیان این که هلدینگ ایسیکو، ارتقای کیفیت در ارایه تمامی خدمات چند وجهی، صنعتی و لجستیکی را محور فعالیت‌های خود قرار داده است، افزود: به منظور توسعه پایدار کیفیت خدمات و با هدف تسریع و تمرکز در ارتقا و استمرار بهبود کیفیت، ساختار مدیریت کیفیت با تیمی متخصص و مجرب برای اولین بار در صنعت خودرو کشور در این شرکت ایجاد شد.

روابط عمومی ایسیکو اعلام کرد، وی افزود: از دستاوردهای کلان و مورد انتظار برنامه‌های امسال می‌توان به ارتقای تضمین کیفیت خدمات لجستیکی، کاهش و بهینه‌سازی هزینه‌های کیفی لجستیک، کاهش زمان انتظار تحویل کالا (ورق، قطعه، بدنه رنگ شده، خودرو) و کاهش توقفات ناشی از خدمات لجستیکی اشاره کرد. 

محمدی با اشاره به فعالیت‌هایی که در راستای ارتقای کیفیت خدمات در سال ۱۴۰۲ در این شرکت انجام شده، گفت: سال گذشته چشم‌انداز و نقشه راه کیفیت در شش گام طراحی شد که پیرو آن برنامه‌ها و پروژه‌های زیرساختی نیز تعریف و اجرایی شد. 

وی گفت: به منظور رشد متوازن و حرکت به سمت تعالی، به صورت مستمر عارضه‌ها و نقاط قابل بهبود را شناسایی و پروژه های کیفی را بر اساس آن برنامه‌ریزی و عملیاتی می‌کنیم.

گفتنی است، شرکت ایسیکو به عنوان متولی ارایه خدمات متنوع و گسترده لجستیکی در صنعت خودرو کشور خدماتی نظیر حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی و جاده‌ای و ... را به شرکت‌های بزرگ صنعتی ارایه می‌دهد.

از دیگر فعالیت‌های این شرکت می‌توان به خدمات متنوع فنی و تخصصی نظیر انبارداری و سنکرون، کراس داکینگ (انبار عبوری)، تعمیرات و نگهداری تجهیزات سبک و سنگین لجستیکی، طراحی، ساخت و مدیریت گردش پالت (ظروف حمل) اشاره کرد. 

دیگر خبرها

  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳
  • ایران قدرتی منطقه‌ای است که به تدریج به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • توسعه همکاری‌های منطقه ای ایران در جهت تبدیل شدن به‌هاب گازی منطقه
  • هم افزایی رسانه ای منطقه آزاد ماکو با صداوسیمای آذربایجان غربی
  • ترکیه موشک‌های ایران را رهگیری کرد؟