Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد جزایری متخصص ارتوپد در گفتگو با خبرنگار مهر، در توصیه به زائران اربعین که دچار کمر درد و پا درد هستند، گفت: این دسته از زائران باید در طول سفر نکات پزشکی را کاملا رعایت کرده تا دچار دردهای مزمن نشوند.

جزایری توضیح داد: افراد دارای دردهای ارتوپدی از جمله کمر درد و پا درد در صورت حضور در پیاده روی اربعین، حتما داروها و وسایل مورد نیاز خود از جمله زانو بند و کمربند های مخصوص را به همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره افرادی که دارای کمر دردهای شدید از جمله بیرون زدگی دیسک هستند، اظهار کرد: بهتر است این افراد یا در پیاده روی اربعین شرکت نکنند یا در صورت حضور تمامی نکات پزشکی را رعایت کنند.

این متخصص ارتوپد با بیان اینکه افراد مبتلا به کمردرد های عادی منعی برای شرکت در این سفر ندارند، تاکید کرد: این دسته از افراد می توانند به راحتی در مراسم اربعین حضور یابند و تنها در صورت ابتلا به کمر درد در طول مسیر، باید ۲۴ ساعت بدون حرکت استراحت کنند.

جزایری اضافه کرد: این دسته از زائران برای درمان درد خود به صورت صاف دراز کشیده و زیر زانو یک بالشت قرار دهند یا به پهلو خوابیده و پاها را به داخل شکم جمع کنند.

وی همچنین همراه داشتن قرص هایی از جمله استامینوفن، دیکلوفناک و پروفن را نیز برای زائران ضروری خواند.    

این متخصص ارتوپد با بیان اینکه زائران تا حد امکان مسیرهایی با فواصل کوتاه را پیاده روی کنند، ادامه داد: مسافران تا مرز خستگی به پیاد روی ادامه دهند و بین مسیر در فواصل زمانی مشخص قدری استراحت داشته باشند.

جزایری با بیان اینکه زائران در صورت احساس خستگی در طول مسیر نیز مدتی خوابیده یا حداقل بنشینند، تاکید کرد: در صورت وجود مکانی برای استراحت و خوابیدن نیز ساق پاها را در زاویه ۹۰ درجه و ترجیحا روی بلندی قرار داده تا به مدت ۷ یا ۸ دقیقه عضلات کمر و پا استراحت کنند.

وی با بیان اینکه مسافران پس از مدتی حمل کوله پشتی آن را از روی دوش برداشته تا عضلات استراحت کنند، تصریح کرد: کوله پشتی نباشد به صورت یکنواخت به مدت طولانی روی دوش باشد. بهتر است تا مسافران در بین مسیر و پس از مدتی کوله را زمین گذاشته و حرکاتی برای تقویت عضلات شانه انجام دهند.

این متخصص ارتوپد توضیح داد: برای انجام این حرکات نیز دست ها را کنار بدن قرار داده و طی حرکتی شانه ها را به بالا و پایین اندازند. نرمش دیگر نیز برای تقویت عضلات، حرکت شانه ها به سمت جلو و پایین یا عقب و پایین است.

جزایری اظهار کرد: بهتر است که این نرمش ها حداقل دو بار در روز و هر بار حدود ۱۰ مرتبه انجام شود تا خستگی عضلات کتف و شانه رفع شده و توان ادامه سفر را داشته باشند.

وی هم چنین برای زائران کهن سال نیز توصیه کرد: افراد کهن سال حتما در طول سفر از یک عصا یا چوب دستی استفاده کنند چراکه استفاده از عصا موجب کاهش ۳۰ درصدی وزن بدن شده  و به عنوان حائلی موجب حفظ تعادل بدن می شود.

این متخصص ارتوپد در پایان درباره به همراه داشتن ظرف آب برای حفظ آب بدن در طول سفر اربعین تاکید کرد.

کد خبر 4430931

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 97 کمردرد اربعین ۹۷ وزارت بهداشت اربعین 97 سازمان غذا و دارو چاقی سرطان رژیم غذایی دیابت بیماری های کودکان زوال عقل ورزش بیمارستان سیگار مرکز طبی کودکان دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۱۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران عمره مازندران از ۱۰ اردیبهشت

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به اعزام زائران عمره و تمتع از فرودگاه شهدا ساری گفت: حج عمره ۱۰ اردیبهشت از مازندران انجام خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، اکبر حسنی گفت: 10 اردیبهشت یک پرواز برای زائران عمره‌ مازندران از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی انجام می‌شود.

وی افزود: امسال افزایش ظرفیت پروازها به سمت سرزمین وحی را داریم و زائران و عوامل کاروان‌ها در حج تمتع در قالب 32 کاروان اعزام می‌شوند.

حسنی با بیان اینکه 4 هزار و 200 زائر از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی مشرف می‌شوند تصریح کرد: همه تدابیر لازم برای اعزام زائران به خانه خدا انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم با هدف ارائه‌ خدمات پروازی انجام شده و با برپایی با جلسات هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف با فرودگاه شهدای ساری، آمادگی لازم برای انجام حج عمره و تمتع در سال جاری وجود دارد.

حسنی گفت: امسال از فرودگاه شهدای ساری اعزام زائران عمره و تمتع انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • اعزام زائران عمره مازندران از ۱۰ اردیبهشت
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • کاهش وزن ناگهانی سبب این بیماری می‌شود