Web Analytics Made Easy - Statcounter

طراح لباس احسان حدادی در بازی های آسیایی با بیان این که در طراحی لباس این قهرمان از «رستم» ایده گرفته، گفت: می خواستم تصویر پهلوان ایرانی در فراز و فرود تاریخی را روی لباس بازسازی کنم.

زهره کاظمی، طراح لباس احسان حدادی قهرمان رشته پرتاب دیسک بازی های آسیایی جاکارتا درباره ایده طراحی لباس این ورزشکار به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: هدف ما این بود که برای این لباس یک الگوی کاملا ایرانی طراحی کنیم، به همین دلیل از کاراکتر «رستم» پهلوان ایرانی به عنوان یک نماد استفاده کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی ادامه داد: در ابتدا قرار بود تصویر «گودرز» موضوع طراحی باشد؛ چراکه کار گودرز بسیار شبیه به پرتاب دیسک احسان حدادی است. گودرز نیز یک گوی به نام منجبیق را پرتاب می کرد. در این لباس در کنار تصویر رستم شعر «جهان آفرین تا جهان آفرید/ سواری چو رستم نیامد پدید» را آوردیم. البته حدادی تاکید داشت شعر «چو ایران نباشد تن من مباد» روی لباس باشد که ما آن را روی گرمکن طراحی کردیم که متاسفانه بازی های آسیایی در زمان مناسب به دست او نرسید.

 

 

این طراح لباس درباره ایده ترکیب نقش رستم و پرچم ایران روی پیراهن گفت: ایده اصلی ما این بود که روی پیراهن ورزشکار پرچم ایران و تصویر رستم با فراز و فرودهای تاریخی باشد؛ به همین خاطر پرچم را به صورت صاف و یکدست طراحی نکردیم، بلکه به صورت قطعات و مثلث های کوچک و بزرگ که نمادی از ملت ایران است، طراحی کردیم تا پشتوانه ای برای قهرمان ملی ما باشد. 

 

 

وی درباره تجربه طراحی لباس برای دیگر ورزشکاران ایرانی گفت: پیش از این نیز برای احسان حدادی لباس طراحی کرده بودم اما برای ورزشکاران دیگر طراحی نکردم. طرح های من بیشتر برای بازیگران سینما بوده است.

 

کاظمی در پایان درباره دعوت به همکاری از سوی وزارت ورزش برای طراحی لباس ورزشکاران اظهار کرد: حدادی شخصا به من پیشنهاد طراحی لباس داد و وزارت ورزش تاکنون در این زمینه درخواستی نداشته است. 

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد علمدار کربلا مرز مهران سازمان اوقاف و امور خیریه موکب مقام معظم رهبری رستم احسان حدادی زهره کاظمی طراح لباس پشتوانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۱۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرائت متفاوت قرآن توسط احسان یاسین، خواننده معروف در برنامه محفل+ فیلم

قرائت متفاوت قرآن توسط احسان یاسین، خواننده معروف در برنامه محفل+ فیلم

دیگر خبرها

  • نقش رستم، نقشی از تاریخ ایران + فیلم
  • دادمرز:معده ‌درد شدید از جهانی ۲۰۱۵ همراهم است/فدای ۱۱ نفرم!
  • تلاش حاج‌صفی برای پس گرفتن بازوبند تیم ملی
  • اجرای زیبای احسان یاسین در برنامه محفل
  • قرائت متفاوت قرآن توسط احسان یاسین، خواننده معروف در برنامه محفل+ فیلم
  • مرور کارنامه ۴ ساله «زیرخاکی»/ تغییر قصه «فری زیرخاکی» و رفتن تا مرز توقیف
  • وقتی نخود آش اضافه بیاد؛ طراحی لباس با نخود توسط هوش مصنوعی!
  • وقتی نخود آش اضافه بیاد؛ طراحی لباس با نخود! (عکس)
  • طراحی لباس با الهام از نودل برنج (عکس)
  • تصاویر آبشار زیبایی که روی نقش رستم شگل گرفت