Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- گزارش جدید نهادهای اندونزیایی حاکی است آمار تلفات انسانی ناشی از زلزله 7.5 ریشتری و سونامی حاصل از آن در جزیره سولاوسی واقع در شمال اندونزی به 2 هزار و 113 نفر افزایش یافته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، گزارش جدید سازمان هواشناسی و فجایع طبیعی در اندونزی حاکی است مسئولان امداد و نجات محلی هنوز درحال ارائه آمار تلفات و خسارات ناشی از زلزله و امواج سهمگین حدود دومتری اوایل ماه جاری شهر پالو و دیگر شهرها و روستاهای جزیره سولاوسی اندونزی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سولاوسی یکی از پنج جزیره اصلی کشور مجمع الجزایر است و مانند سایر بخش های این کشور در معرض زلزله و سونامی های مکرر قرار دارد.
دولت اندونزی به رغم کمک های کشورهای دیگر اعلام کرد شدت خسارات وارده به این منطقه آن قدر بالاست که عملیات یافتن اجساد و مفقودین را متوقف کرده ما عملیات امداد رسانی به خانواده ها دراین منطقه همچنان ادامه دارد.
براساس این گزارش ، یک هزار و 300 نفر در این منطقه همچنان مفقود هستند.
'سوتوپو نوگرو' سخنگوی سازمان هواشناسی و فجایع ملی نیز روز یکشنبه اعلام کرد :آخرین آمار تلفات در این منطقه حدود یک هزار و 700 نفر بود که پس از گسترش عملیات جستجو و امداد این رقم به بیش از 2 هزار نفر افزایش یافته است.
به گفته وی ، بررسی ها نشان می دهد که 223 هزار و 751 نفر در اثر این زلزله و سونامی بی خانمان شده اند.
براساس این گزارش جدید دو فاجعه طبیعی که در روز 28 سپتامبر(6 مهر) 4 هزا رو 612 نفر نیز مجروح برجای گذاشته و هزاران خانه تخریب و یا در اثر زلزله مدفون شده است.
کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پیشتر اعلام کرد که این صندوق 130 هزار دلار به اندونزی برای احیای مناطق زلزله زده پالو کمک می کند.
طبق گزارش سازمان ملل 200 هزار نفر در اندونزی دراثر این فجایع طبیعی درپالو نیازمند دریافت کمک های انسانی هستند.
مجمع الجزایر اندونزی که محصور در آبهای اقیانوس ارام است ، همچنین در ماه گذشته شاهد زلزله پرقدرت بالای 6 ریشتر در جزیره لومبوک در شرق این کشور بود که بیش از 550 کشته برجای گذاشت.
طبق گزارش دولت اندونزی عملیات اضطراری کمک به زلزله و سونامی زدگان در جزیره سولاوسی تا روزجمعه آتی ادامه خواهد داشت.
در سال 2004 میلادی، زلزله جزیره سوماترا باعث بروز سونامی سهمگین در سراسر اقیانوس هند شد که 226 هزار نفر را در 13 کشور، از جمله بیش از 120 هزار نفر در اندونزی قربانی کرد.
آساق**1599**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اندونزي زلزله و سونامي پالو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوران دود و خاکستر از کوه آتشفشان اندونزی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصاویر وقوع یک فاجعه در شفت فوران آتشفشان روآنگ در اندونزی (فیلم) تایم‌لپس دیدنی از درخشش شفق قطبی بر فراز آتشفشان درحال فوران (فیلم)

دیگر خبرها

  • سرمربی جدید تیم ملی ویتنام باز هم از کره
  • اندونزی پس از 68 سال یک رویا دارد
  • فوران دود و خاکستر از کوه آتشفشان اندونزی (فیلم)
  • تصاویر لحظه فوران دود و خاکستر از کوه آتشفشان اندونزی | ویدئو
  • سیل در افغانستان قربانی گرفت
  • جنایت در خیابان بی‌سیم/ پسر جوان با ضربه چاقو قربانی شد
  • فوران دود و خاکستر از کوه آتشفشان اندونزی + فیلم
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • (ویدئو) بر اثر سیل در استان «سولاوِسی» اندونزی ۷ نفر جان باختند
  • ۱۴ کشته بر اثر سیل و رانش زمین در اندونزی