Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، احمد زرنگار، عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ درباره کتاب «نفحات القرآن» گفت: یکی از مشخصه‌های این کتاب این است که بر اساس نیاز روز جامعه در مسائل قرآنی نگاشته شده، اما با رویکردی متفاوت آن را مورد توجه قرار داده و غیر از مباحث روخوانی و روان‌خوانی و تجوید، مباحث دیگری را نیز با آن همراه کردیم تا از دیگر کتاب‌ها متفاوت باشد و اثری جامع در دسترس مخاطبان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این کتاب در دو بخش اساسی تنظیم و گردآوری شده است؛ بخش نخست شامل مباحث آداب تلاوت قرآن کریم، دروس روخوانی و روان‌خوانی، دانستنی‌های قرآنی و قرآن در بیان بزرگان و اندیشمندان است، بخش دوم نیز شامل احادیث پیرامون فضائل قرآن، دروس علم تجوید، آموزه‌های دین در رسانه، در محضر کتاب شریف نهج‌البلاغه و قرآن در بیان بزرگان و اندیشمندان است.

زرنگار با اشاره به بخش نخست این کتاب بیان کرد: در جامعه کنونی، باید به گونه‌ای انگیزه و جذبه برای مخاطبان به‌ویژه دانشجویان ایجاد کنیم تا جذب قرآن شوند و با آن انس بگیرند، اما اگر بخواهیم فقط آموزش قرآن بدهیم، این اتفاق نمی‌افتد و تاکنون نیز در این زمینه چندان موفق نبوده‌ایم و با توجه به وجود دارالقرآن‌ها، مراکز و مؤسسات قرآنی مختلف هنوز نتیجه مطلوب را نگرفتیم. شاید یکی از علل این مسئله باشد که کمتر ایجاد انگیزه شده و مخاطبان کمتر جذب این کتاب آسمانی شدند، به این جهت که این تنوع کمتر بوده است.

وی ادامه داد: دو ترم است که این کتاب تدریس می‌شود و در سال ۹۶ به چاپ رسیده است، البته با توجه به اینکه این اثر با رویکرد رسانه دینی است؛ از این رو پیش از نگارش و چاپ آن نیز، این رویکرد را در کلاس داشتم.

این نویسنده گفت: در قرآن کریم سه واژه «قَرَأ»، «رَتَل» و «طَلَب» بر خواندن قرآن تأکید داشته و در روایات نیز مانند کتاب شریف «بحارالانوار»، «اصول کافی» جلد دو و «کتاب قبل القرآن» فراوان بر این موضوع پرداخته شده است و ما به اندازه شانزده جلسه، هر یک از روایات را تبیین می‌کنیم.

زرنگار با اشاره به بخش دوم این کتاب افزود: این بخش آموزش تجوید عمومی است و یک قاعده تجویدی عمومی خیلی آسان را با تمرین‌هایی بیان می‌کنیم و سپس به آموزه‌های قرآنی در رسانه اشاره شده است؛ چراکه رسانه، چه رسانه ملی و چه دیگر رسانه‌ها به‌ویژه در فضای مجازی نقش مهمی در جامعه دارد و در ادامه مبحث به آموزه‌هایی از نهج‌البلاغه در حد عمومی به دانشجویان ارائه می‌کنیم که همه‌فهم بوده و می‌توانند با این کتاب شریف آشنا شوند. در بخش پایانی نیز قرآن در بیان بزرگان و اندیشمندان مسلمان و غیرمسلمان دین آمده است که برخی از آن‌ها بسیار مؤثر و تکان‌دهنده است و می‌تواند برای دانشجویان انگیزه‌بخش و مؤثر باشد.

وی در پاسخ به اینکه به نظر می‌رسد آنچه در عنوان کتاب «با رویکرد رسانه دینی» آمده، چندان به آن پرداخته نشده است، اظهار کرد: در بخش اول در مبحث بزرگان و اندیشمندان دین، به مباحثی در این زمینه برخورد می‌کنید و در بخش دوم تمرکز بیشتری به این رویکرد شده است.

یادآور می‌شود، کتاب «نفحات القرآن» با زیرعنوان «درس‌نامه آموزش قرآن و نهج‌البلاغه با رویکرد رسانه دینی» نوشته احمد زرنگار از سوی انتشارات «پیام عدالت» و با شمارگان هزار نسخه در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۱۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی کتاب «فیزیک خداباوری»

به گزارش مبلغ شاید عجیب باشد ولی امروزه متکلمان و فیلسوفان دین در کشورهای مختلف، توجه ویژه ای به دانش فیزیک پیدا کرده اند و از موضوعاتی مانند تنظیم دقیق ثابت‌های جهانی گرفته تا مکانیک کوانتومی، نسبیت و کیهان‌شناسی را با دقت دنبال می کنند.

کتاب «فیزیک خداباوری» اثر جفری کوپرسکی؛ استاد فلسفۀ دانشگاه ایالتی دره ساگیناو آمریکا و ترجمۀ امیرمسعود جهان بین است که توسط نشر پارسیک به چاپ رسیده است.

ابن واقعیت را نمیتوان نادیده گرفت که پر کردن شکاف بین زمینه ها ی دینی و فیزیکی مشکل است. کسانی که در دین و علوم انسانی هستند معمولا فقط در سطح عمومی با علوم ریاضی تعامل دارند و فیزیکدانان اغلب متافیزیک و دین را نادیده می گیرند.

کتاب «فیزیک خداباوری» یک حد وسط مهم و ضروری بین این رشته‌ها را بیان می‌کند و تحلیلی انتقادی از روش‌های درهم تنیده شدن فیزیک در موضوعات دینی ارائه می‌کند.

نویسنده در این کتاب سعی کرده با شفاف‌سازی استدلال‌های اغلب پیچیده، طیف گسترده‌ای از موضوعات را پوشش دهد که شامل کنش الهی، اراده آزاد، برهان تنظیم دقیق، طبیعت‌گرایی، قوانین طبیعت، رابطه بین علم و دین، و بحث بر سر طراحی هوشمند می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899036

دیگر خبرها

  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • معرفی کتاب «فیزیک خداباوری»
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • برگزاری رویداد مانوین با رویکرد بومی سازی فناوری نرم
  • سه ویژگی نخست تواصی در مسیر «اخوت»
  • بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود
  • اختتامیه دوره‌های آموزشی غنچه‌های نور در کاشان
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است