Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک نوزاد زودرس که قلبش براي 22 دقيقه ايستاده بود، اکنون به يک‌سالگي رسيده است و پزشکان معالج اين وضعيت را «معجزه‌آسا» توصيف مي‌کنند.
به گزارش بي‌بي‌سي ليسي شريف که در 27 هفتگي با وزن 635 گرم متولد شد، در طول جراحي اضطراري که در پنج‌روزگي بر روي او انجام شد، دو بار دچار ايست قلبي شد.
والدين او براي بدترين وضعيت آماده شده بودند- اما دخترشان زنده ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پزشکان در بيمارستان سنت‌جرج در لندن مي‌گويند انتظار مي‌رود ليسي رشد و زندگي طبيعي داشته باشد.
ليسي در بيمارستان سنت پيتر با عمل سزارين متولد شد و بعد براي جراحي اضطراري براي درمان يک عارضه روده‌اي شديد به نام «آنتروکوليت نکروزان» (NEC) به بيمارستان سنت‌جرج منتقل شد.
در طول عمل، قلب او براي 12 دقيقه متوقف شد، اما پزشکان توانسته وضعيت او را پايدار کنند. بعد دوباره قلب نوزاد براي 10 دقيقه ديگر متوقف شد که باز پزشکان توانسته او را احيا کنند.
دکتر توماس برين، متخصص بيهوشي در سنت‌جرج که تيم جراحي و احياي سنت‌جرج را رهبري کرد، گفت: «عمل به خوبي انجام شد، اما حال او بد شد و ما نگران بدترين وضعيت بوديم- اما اميدمان را از دست نداديم.»
او گفت هيچ وقت با نوزادي با اين سن کم و با اين بيماري شديد برخورد نکرده بود که اساساً مدتي «مرده بود» اما بدون هيچ نشانه‌اي از آسيب مغزي بهبود يافت.
والدين ليسي، لوئيس 39 ساله و فيليپ 41 ساله که در آشفورد در ميدل‌سکس زندگي مي‌کنند، مي‌دانستند که حال فرزندشان بسيار بد و بخت زنده‌ماندشان بسيار کم است.
لوئيس گفت:‌«ما فکر نمي‌کرديم که او از جراحي جان سالم به در ببرد و در فکر ثبت هم‌زمان مدارک تولد و مرگ ليسي بوديم.»
انجام جراحي بزرگ بر روي نوزاد با اين سن کم خطر زيادي دارد، اما به گفته پزشکان بدون اين جراحي ليسي بختي براي زنده ماندن نداشت.
پس از جراحي وضعيت ليسي به‌تدريج بهتر شد. او در 13 روزگي دوباره براي رفع مشکلات ناشي از مجراي خروجي روده (استوما) که در عمل اول کار گذاشته بود، نياز به عمل جراحي پيدا کرده بود.
ليسي بالاخره در 111 روزگي در فوريه 2018 از بيمارستان مرخص شد.
دکتر زاهد مختار، جراح کودکان در اين بيمارستان گفت:‌«او نياز به مراقبت‌هاي پيگيري دارد، اما انتظار مي‌رود زندگي طبيعي داشته باشد که خبر خوبي است.»
ليسي ماه پيش براي برداشتن استوماي روده با موفقيت جراحي شد و اکنون روده‌اش به طور طبيعي کار مي‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۱۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه شعر «رو به جهان ایستاده ام رو به تو» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر انتشارات قلمداران جنوب ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران یادآور شد: این مجموعه شامل ۱۸۸ شعر سپید می باشد که با مقدمه سید بشیر علوی در ۲۳۳ صفحه، طراح جلد سپیده شیرکو و صفحه آرا پری ناز شیرکو منتشر شده است.

مسعود عرب زاده از ویژگی های این اثر پرداخت و گفت: صورخیال جوهر اصلی و عنصر ثابت شعرهای معصومه افکار آزاد است که به فور در این مجموعه نیروی تخیل دیده می شود و ارزش و اعتبار شعر را دو چندان می کند.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: از این شاعر کتاب های آفتاب بر شانه دریا، نغمه های یا کریم، رزهای سپید من، از من، منِ دیگری برون خواهدزد قبل از این چاپ شده است.

کد خبر 6093155

دیگر خبرها

  • افشاگری مسعود پزشکیان درباره نقش دولت در دریافت سکه و زیرمیزی توسط پزشکان
  • بهت پزشکان داوطلب غزه از شدت جراحات در بیمارستان‌ها
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • مجموعه شعر «رو به جهان ایستاده ام رو به تو» منتشر شد
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • بنی گانتز تحت عمل جراحی قرار گرفت