Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@02:24:51 GMT

آتش تنور نانوايي هاي زنجان گر گرفت

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۱۶۱۲

آتش تنور نانوايي هاي زنجان گر گرفت

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - با افزايش نرخ کرايه حمل خودروهاي توزيع آرد، پس از چهار روز بلاتکليفي نانوايان و کمبود آرد براي پخت نان در استان، مشکل توزيع آن رفع شد و آتش تنور نانوايي ها دوباره گر گرفت.

به گزارش ايرنا، با اعتراض صاحبان خودروهاي حمل آرد در استان زنجان به منظور افزايش نرخ کرايه، از 26 تا 28 مهر جاري برخي از واحدهاي نانوايي حتي با نبود اين ماده اوليه براي پخت نان مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در نخستين هفته تير ماه امسال نرخ کرايه همه خودروهاي حمل کالا در استان زنجان همزمان با سراسر کشور 20 درصد افزايش يافت اين درحالي است که اين مساله شامل حال رانندگان خودروهاي حمل آرد در استان نشد.
** کرايه رانندگان حمل آرد از سال 93 افزايش نداشته است
مدير شرکت حمل و نقل خليج فارس شعبه زنجان اظهار داشت: افزايش کرايه حمل آرد از سال 93 اعمال نشده در حالي که طي اين سال ها هزينه ها، دستمزد و لوازم يدکي و کارگران رشد يافته است.
عليرضا فرخ مهر تاکيد کرد: درباره افزايش نرخ کرايه حمل آرد بارها با استانداري و صنعت، معدن و تجارت استان زنجان مکاتبه شده و متاسفانه اين درخواست پيگيري نشده است.
وي يادآوري کرد: از 26 تا 28 مهر، آردي براي نانوايي هاي استان توسط اين خودروها توزيع نشده است.
مدير شرکت حمل و نقل خليج فارس شعبه زنجان گفت: اتحاديه نانوايان نيز درباره افزايش نرخ حمل آرد مقاومت دارد که نانوايان متضرر نشوند در حاليکه قيمت هر قرص نان امسال 20 درصد افزايش يافته است.
فرخ مهر تاکيد کرد: با افزايش نرخ همه اقلام مصرفي براي خودرو، دستمزدها و ديگر موارد بايد فکري هم به حال فعالان اين بخش کرد.
وي خاطرنشان کرد: با جلساتي که تشکيل شده است قول هايي به رانندگان داده شده و از امروز حمل آرد به همه واحدهاي نانوايي انجام مي شود.
** نبود آرد در نانوايي ها به دليل بسته بودن سايت سهميه ثبت بود
رئيس اتحاديه نانوايان شهرستان زنجان گفت: نانوايان بايد از 25 مهر به ثبت سهميه آرد مورد نياز در اين سامانه اقدام مي کردند که اين روز مصادف با بعدازظهر پنجشنبه و روز جمعه شد که سايت بسته بود.
کمال الماسي ادامه داد: نانوايان نتوانستند طي روزهاي پنجشنبه و جمعه اقدام به ثبت خريد آرد براي آبان ماه کنند، اما در نانوايي ها سهميه آرد مهرماه موجود است.
وي ادامه داد: همه آرد مورد نياز نانوايي هاي استان زنجان از کارخانه هاي آرد اين استان تامين مي شود و در اين باره وابسته به هيچ استاني نيستيم.
رئيس اتحاديه نانوايان شهرستان زنجان گفت: نزديک به هفت هزار تن آرد براي نانوايي هاي يارانه دار و 50 هزار کيسه چهار کيلويي براي آزاد پزها توزيع مي شود.
به گفته الماسي، در حال حاضر استان زنجان يک هزار و 600 واحد نانوايي فعال دارد.
به گزارش ايرنا، رئيس اتحاديه نانوايان شهرستان زنجان روز پنجشنبه را 25 مهر ماه بيان کرد در حاليکه اين تاريخ روز چهارشنبه و روز تعطيلي نيز نبود.
يکي از نانوايان زنجاني اظهار داشت: به دليل اعتراض رانندگان حمل آرد، آردي براي پخت نان نداشتيم.
محمد کريمي خاطرنشان کرد: آرد مورد نياز براي پخت نان را امروز از نانوايي هايي که آرد داشتند گرفته ايم تا شهروندان بدون نان نمانند.
وي با بيان اينکه واحد نانوايي اش يارانه پز است، تاکيد کرد: از روز چهارشنبه 25 مهر ماه تاکنون سهميه آرد مورد نيازمان توزيع نشده است.
** نرخ کرايه حمل خودروهاي توزيع آرد در زنجان افزايش يافت
مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 14 استان زنجان، از تشکيل جلسه اي با حضور مسئولان مربوطه دستگاه هاي اجرايي درباره رفع مشکل توزيع آرد به نانوايي هاي استان خبرداد و گفت: با توجه به اينکه آرد ماده غذايي حساس و راهبردي است و بر اساس مصوبه کارگروه استاني حمل و نقل آن از سال 92 تاکنون به شرکت خليج فارس واگذار شده است، در اين جلسه نظر بر اين بود که در شرايط فعلي همين شرکت، حمل آرد به نانوايي هاي استان زنجان را انجام دهد.
محمد ايزدي افزود: با توجه به اينکه نرخ نان در زنجان 10 درصد افزايش يافته است، بر اساس تفاهم نامه بين شرکت حمل و نقل خليج فارس و اتحاديه نانوايان مقرر شد درصدي به هزينه حمل آرد اين شرکت اضافه شود.
وي تاکيد کرد: افزايش نرخ حمل آرد هيچ هزينه اي براي مردم تحميل نخواهد کرد.
مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 14 استان زنجان گفت: روز يکشنبه /29 مهر/ در جلسه اي با حضور همه اتحاديه هاي نانوايي استان ميزان افزايش کرايه حمل آرد نهايي مي شود.
9505/6085
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۱۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر زنجان گفت: در راستای کنترل بحث ترافیک، دوربین‌های نظارتی سطح شهر افزایش پیدا می‌کند.

سعید نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: اولویت شهرداری در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک به دو بخش تقویت حمل‌ونقل عمومی و حل مشکل ترافیک تقسیم می‌شود که به عقیده من در هر دو حوزه اقدامات خوب و رو به جلویی انجام شده است.

وی افزود: در همین راستا در حوزه نوسازی نیز نسبت به خرید ناوگان حمل‌ونقل عمومی اقدام شده است و در این راستا افزایش تعداد اتوبوس‌های شهری به ۱۰۲ دستگاه انجام گرفت.

عضو شورای شهر زنجان گفت: از این تعداد ۴۱ دستگاه اتوبوس خریداری شد که ۲۰ درصد اعتبارات آن از شهرداری و ۸۰ درصد نیز از محل اعتبارات یارانه‌ای دولت تأمین شد.

نجفی با اشاره به اینکه در حوزه هوشمندسازی بحث کنترل ترافیک نیز نسبت به جاگذاری دوربین‌های نظارتی اقدام شده است، گفت: در همین راستا هشت دستگاه دوربین در اختیار پلیس راهور شهر زنجان گذاشته شده است که به زودی مجوز فعالیت این دوربین‌ها از راهور ناجا اخذ و به ثبت تخلفات رانندگی و کنترل ترافیک شهری کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دوربین‌های نظارتی و ترافیکی در اغلب نقاط شهر فعال هستند، گفت: سرورهای نصب شده، قابلیت ثبت و ضبط ۲۴ ساعته وقایع رخ داده در محل‌های دارای دوربین را دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از دوربین‌ها چند منظوره هستند، افزود: برای مثال دوربینی داریم که هم در حوزه ترافیک و هم نظارت فعال است.

نجفی با بیان اینکه عملیات جاگذاری فونداسیون دوربین نظارتی خیابان کارگر نیز در روزهای اخیر گفت: دو دوربین نظارتی نیز برای مسائل نظارتی نصب خواهد شد اما در مواقع لزوم
دو منظوره استفاده می‌شود و می‌توان برای اعمال قانون در تخلفات رانندگی نیز بهره برد.

کد خبر 747190

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • مصوبات کمیسیون اصل نود برای افزایش کیفیت نان
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کند
  • بررسی مشکلات خبازان خندابی در کارگروه آرد و نان
  • توزیع نان کامل در ۲۵ نانوایی شیراز
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • فیلم| تنور رئیس اتحادیه نانوایان مشهد سرد شد!
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • نانوایی‌های شهر بهار به ۳۱ نانوایی افزایش یافت