Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@03:45:56 GMT

موج سوم بارشی وارد کشور میشود

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۱۶۴۳

یک هواشناس از ورود موج سوم بارشی از شب آینده به کشور خبر داد و گفت: سواحل خزر در این موج جدید بارشی طوفانی شده و خساراتی به همراه دارد. ناطقان: حسین اردکانی هواشناس برجسته کشور، به تفسیر وضع هوای 15 روز آینده کشور پرداخت و گفت: علاوه بر بارندگی‌های شدید پراکنده غیرکلاسیک همراه با رعد و برق در مناطق غرب و شمال غرب و جنوب غرب و تا حدودی مرکز و به طور ضعیفی در تهران، ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده سومین موج بارش پاییزی کلاسیک هواشناسی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: این موج بارشی از اواخر هفته یعنی اوائل آبان ماه وارد کشور خواهد شد. 
اردکانی تصریح کرد: این سامانه بارشی ابتدا از سواحل دریای خزر به صورت تندبادهای شدید از نوع گرم بوده و باعث بروز خساراتی مانند شکستن درختان‌،‌واژگون شدن شناورهای دریایی و احتمالا وسایل نقلیه جاده‌ای می‌شود. 
این هواشناس برجسته کشور با پیش‌بینی اینکه بعد از 24 الی 36 ساعت از ورود این سامانه به کشور با بارندگی شدیدی در سواحل خزر آغاز می‌شود، گفت: این موج بارندگی به سمت نواحی غرب و جنوب غرب و همچنین شمال غرب گسترش یافته به طوری که در استان خوزستان ابتدا به صورت طوفان شدید خاک و بعدا بارندگی نمایان می‌شود. 
وی ادامه داد: این وضعیت به تدریج تا اواسط هفته آینده به نواحی دیگر کشور هم گسترش خواهد یافت. به همین دلیل لازم است دستورات مقتضی از سوی مسئولان کشور صادر شود. 
منبع: فارس برچسب ها: موج بارشی ، بارش باران ، هواشناسی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: موج بارشی بارش باران هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۱۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد/ آیا بارش‌های بهار، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

طی هفته جاری ورود سامانه بارشی قوی از جنوب به کشور موجب وقوع سیل در برخی استان‌ها شدو بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی سامانه بارشی دیگری هفته آینده وارد کشور می‌شود.

صادق ضیاییان افزود: هفته آینده سامانه بارشی در کشور فعالیت می‌کند که موجب بارش‌های بهاری در تمام استان‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم که این بارش‌ها، شدت بارندگی هفته جاری را نداشته باشد البته ممکن است به‌صورت نقطه‌ای شدید باشد چون بارش‌های بهاری، رگباری هستند و بیشتر در ساعات بعداز ظهر می‌بارند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روزهای بارش باران طی دو هفته آینده در استان‌های مختلف، متفاوت خواهد بود.

ضیاییان در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا بارش‌های بهاری، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند، تاکید کرد: بارش‌ها سهم بهار است و نمی‌تواند کم‌بارشی زمستان را جبران نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟
  • رکورد ۷۵ ساله بارندگی در دبی شکست
  • تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه
  • سامانه بارشی جدید بعدازظهر امروز از شمال غرب وارد کشور می‌شود
  • بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد/ آیا بارش‌های بهار، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟
  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • فردا جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در برخی از مناطق کشور