Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مازندران گفت: موکب خادم الحسین (ع) کانون فرهنگی هنری محراب شهید شالیکار خدمات گسترده رفاهی و فرهنگی به زایران اربعین حسینی ارایه می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران پنج موکب برای خدمات‌رسانی به زایران اربعین حسینی راه‌‌اندازی می‌کنند، گفت: هدف ما تقویت رویکرد مردمی در برپایی این موکب‌ها است، بنابراین دبیرخانه این کانون‌ها صرفا نقش نظارتی و حمایتی در این زمینه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری شهید گرایلی قائم‌شهر، موکب حضرت زهرا (ع) به متراژ 2500 مترمربع را از 27 مهر تا 11 آبان دایر می‌کند، گفت: امکان اسکان، تغذیه و خواب تعداد قابل توجهی از زایران اربعین حسینی در این موکب فراهم شده است.

 

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران، اضافه کرد: فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ مانند سخنرانی مذهبی، پاسخگویی به شبهات دینی، روضه‌خوانی و عزاداری در موکب حضرت زهرا (ع) برگزار می‌شود.

 

علیخانی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری شهید گرایلی قائم‌شهر یک موکب دیگر هم به نام حضرت زهرا (ع) به متراژ یک هزار مترمربع از 29 مهر تا 11 آبان راه‌اندازی می‌کند، گفت: این موکب نیز انجام خدماتی چون اسکان، تغذیه و برگزاری برنامه‌های فرهنگی را برنامه‌ریزی کرده است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری آل یاسین نکا، موکبی به مساحت ۲ هزار مترمربع در جاده اصلی نجف به کربلا و در جوار قبر «میثم تمار» از 29 مهر تا 10 آبان راه‌اندازی می‌کند، گفت: این موکب نیز خدماتی همچون خدمات موکب حضرت زهرا (ع) به زایران اربعین حسینی ارایه می‌کند.

 

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران، افزود: کانون فرهنگی هنری محراب لاریم جویبار نیز موکبی با مساحت 600 مترمربع در استان واسط عراق و همچنین موکب دیگری با همین مساحت در کربلا از 30 مهر تا 9 آبان دایر می‌کند و خدماتی همچون برگزاری مجلس روضه، سخنرانی مذهبی و عزاداری و همچنین اسکان و تعذیه در اختیار زایران اربعین حسینی قرار می‌دهد.

 

علیخانی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری شهید شالیکار و سیدالساجدین نیز با همکاری فرمانداری فریدونکنار، موکب خادم الحسین (ع) را به مساحت 800 مترمربع و در عمود 1215 از 30 مهر تا 11 آبان در کربلا دایر می‌کند که این موکب نیز خدماتی همچون سایر موکب‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران ارایه می‌کند.

 

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه مرز مهران پیاده روی اربعین کانون های مساجد موکب علمدار کربلا نماز جمعه خاموشی موکب خادم الحسین کانون های فرهنگی هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۱۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد چگنی نژاد امروز یکشنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اظهار داشت: مسجد طراز اسلامی، در سایه تعامل حداکثری میان متولیان مساجد و نهادهای فرهنگی محقق می‌شود.

وی با تجلیل از حمایت‌های ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد، گفت: تعامل حداکثری ادارات و نهادهای فرهنگی با مساجد بستر تقویت فرهنگ دینی و فرهنگ عمومی جامعه است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان اینکه مساجد سنگر هستند، افزود: مسجد طراز اسلامی، در سایه تعامل حداکثری میان متولیان مساجد و نهادهای فرهنگی محقق می‌شود.

چگنی نژاد، تصریح کرد: تحقق مسجد طراز اسلامی منجر به تعالی جایگاه و نقش این اماکن امن الهی در جامعه، تقویت فرهنگ دینی و مقابله با توطئه‌های دشمنان خواهد شد.

وی با اشاره فعالیت ۴۹۸ کانون فرهنگی هنری عمومی و ۳۸ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در استان لرستان، افزود: هر قدمی در راستای حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برداشته شود، منجر به آبادانی معنوی مساجد خواهد شد.

کد خبر 6084420

دیگر خبرها

  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان
  • ایام اوقات فراغت با محوریت مسجد فرصت خودسازی است
  • راه‌اندازی ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد کشور