Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - مديرکل دامپزشکي استان مرکزي گفت: 14 گروه پايش آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان با هدف بازرسي و نظارت واحدهاي پرورش، نگهداري و توزيع طيور در اين استان داير شد.

دکتر «محسن شانقي» روز يکشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين گروه ها متشکل از 30 نفر دامپزشک و تکنسين هستند که به واحدهاي صنعتي، سنتي، طيور بومي روستاها و زيستگاه پرندگان مهاجر اطراف تالاب ميقان اراک و ساير آبگيرهاي استان سرکشي مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: با توجه به آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر پرندگان به تالاب ميقان اراک و احتمال انتقال ويروس آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان به طيور بومي استان مرکزي، افزايش نظارت بر واحدهاي پرورش صنعتي و سنتي و نمونه برداري از اين پرندگان براي مقابله با بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در دستور کار دامپزشکي استان قرار گرفته است.
مديرکل دامپزشکي استان مرکزي خاطر نشان کرد: سه هزار و 700 بازديد از واحدهاي پرورش طيور صنعتي، سنتي و زيستگاه هاي پرندگان مهاجر و آزاد پرواز از ابتداي سال جاري تا کنون براي مقابله با بيماري هاي طيور و آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان توسط بازرسان اين اداره کل انجام شده است.
دکتر شانقي افزود: پنج هزار و 100 مورد نمونه برداري و هشت هزار و 300 مورد آزمايش نيز در جريان اين بازديد ها از واحدهاي پرورش طيور و زيستگاه هاي پرندگان مهاجر انجام شده که تا کنون موردي از بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان گزارش نشده است.
وي ادامه داد: سه کلاس آموزشي آشنايي با اقدامات زيستي براي مقابله با شيوع احتمالي آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در سال جاري براي مرغداران، کارگران و مسئولان فني واحدهاي پرورش طيور در استان مرکزي برگزار شده است.
مديرکل دامپزشکي استان مرکزي گفت: کنترل جوجه ريزي در مناطق پر خطر، مميزي واحدها و جلوگيري از صدور مجوز جوجه ريزي براي واحدهايي که از استانداردهاي بهداشتي برخوردار نيستنند و انجام واکسيناسيون بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در واحدهاي پرورش مرغ تخمگذار، برقراري قرنطينه سيار در شهرستان ها و برخورد با خودروهاي بدون مجوز حمل مواد خام دام و طيور از ديگر اقدام هاي اداره کل دامپزشکي استان براي مقابله با شيوع احتمالي اين بيماري بوده است.
دکتر شانقي خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان مهاجر به استان مرکزي براي مقابله با شيوع احتمالي بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان نياز است توليدکنندگان طيور صنعتي و سنتي استان کنترل تردد رفت و آمد به مرغداري، رعايت اقدامات بهداشتي، انجام ضدعفوني محوطه و اطراف مرغداري ها 2 بار در هفته، ضد عفوني مواد، لوازم و تجهيزات و جلوگيري از ورود پرندگان آزاد پرواز و بومي به داخل واحدهاي مرغداري را در دستور کار خود قرار داده و جابه جايي و نقل و انتقال طيور زنده را با مجوز اداره هاي دامپزشکي شهرستان ها انجام دهند.
وي از شهروندان خواست از خريد مرغ و طيور از دست فروشان و خودرو ها دوره گرد داخل شهر و روستاها خودداري کنند و در صورت مشاهده اين افراد مراتب را با پليس 110 و يا شماره 1512 اداره کل دامپزشکي اطلاع رساني کنند.
استان مرکزي با 12 شهرستان و يک هزار و 539 روستا، داراي 622 واحد مرغداري صنعتي، 491 واحد گاوداري صنعتي و 191 واحد کارگاه پرورش آبزيان است.
1955/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۱۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط