Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@19:10:32 GMT

245 تن عسل در يزد توليد شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۶۲۰۵۶

245 تن عسل در يزد توليد شد

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد کشاورزي يزد گفت: 245 تن عسل به ارزش 110 ميليارد ريال توليد و روانه بازار مصرف شد.

نادر سيليم روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در ابرکوه با اشاره به تلاش و فعاليت زنبورداران در 6 ماهه نخست سال 97اظهار داشت :با توجه به پايان فصل برداشت ،اين ميزان عسل از 45 هزار واحد کلني توليد و نسبت به سال قبل به دليل تبعات خشکسالي سه درصد کاهش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سليم افزود: عسل توليدي استان به علت برخورداري از رطوبت پايين و تنوع گونه هاي گياهي در مراتع از کيفيت بسيار خوبي برخوردار است .
به گفته وي اين محصول مقوي علاوه بر مصرف داخلي بخشي از آن به استان هاي همجوار و کشورهاي حوزه خليج فارس صادر مي شود.
معاون جهاد کشاورزي يزد ادامه داد: توسعه مناطق روستايي، وجود باغ ها و اراضي کشاورزي استان با روش علمي و آبياري نوين ، زمينه خوبي براي اشتغال و پرورش زنبور و توليد عسل است.
اين مسئول با بيان اينکه 566 نفر در صنعت پرورش زنبور عسل فعاليت دارند خاطرنشان کرد: شهرستان هاي تفت و مهريز به عنوان رتبه نخست و دوم و از شهرستان هاي ابرکوه و اشکذر نيز مشترکا به عنوان سومين توليد کننده عسل استان ياد کرد .
معاون جهاد کشاورزي يزد بابيان اينکه 6 هزار نفر مستقيم و غيرمستقيم در توليد عسل فعاليت دارند افزود: متقاضيان پرورش عسل در روستاها و مناطق عشايري مي توانند با مراجعه به مديريت جهاد کشاورزي براي دريافت وام اشتغال اقدام کنند.
اراضي قابل کشاورزي استان يزد 170 هزار هکتار است که به علت کمبود آب و تداوم 2دهه خشکسالي، 116 هزار هکتار آن به کشت انواع محصول زراعي و باغي اختصاص دارد.
7540/ 2047/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۲۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمدباقر اسفندیاری از توزیع 530 تن کود شیمیایی از ابتدای امسال تاکنون به کشاورزان شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: این مقدار کود شیمیایی توسط کارگزاری ها بین کشاورزان منطقه توزیع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: طی این مدت 383 تن کود ازته، 85 تن فسفاته و 62 تن کود پتاسه به کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه کاهش حاصلخیزی خاک از مهمترین مشکلات زمین های کشاورزی است، تصریح کرد: یکی از روش های بهبود این زمین ها، افزایش حاصلخیزی با استفاده از کودهای شیمیایی و آلی است.

 

این مسئوول خاطرنشان کرد: کشاورزان از مصرف کودهای شیمیایی به صورت بی رویه خوداری کرده و سعی کنند، مصرف کودها را بر اساس آزمون خاک، برگ و میوه و مشاوره با کارشناسان کشاورزی انجام دهند.

 

اسفندیاری از باغداران خواست برای اخذ راهنمایی های لازم در بخش کشاورزی به کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی و این مدیریت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها