Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای اسلامی شهر تهران بر استانداردسازی ساختار وعملکرد مدیریت شهری تاکید کرد وگفت: سازمان مملو از موازی‌کاری و رانت نمی‌تواند به شهروندان خدمات ارایه کند.ما در سه سال باقیمانده ازمسئولیت شورای پنجم نمی توانیم همه مشکلات و مسایل تهران را حل کنیم.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، «محسن هاشمی» در نود و پنجمین جلسه شورای شهر تهران گفت: بررسی لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران در دستور کار کمیسیون های شورا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: اگر می خواهیم همانطور که مردم در انتخابات گذشته با رای معنادار و مشارکت بی سابقه خود تحولی در مدیریت شهری ایجاد کردند باید فراتر از شعار و تبلیغات استانداردسازی را از ساختار و عملکرد مدیریت شهری آغاز کنیم.

 

وی با بیان اینکه سازمان فربه، ناکارآمد، آلوده به رانت و مملو از موازی کاری نمی تواند خدمت مناسبی به شهروندان ارایه کند، خاطرنشان کرد: صرف نگهداشت شهر تهران آن هم در سطح کیفیت فعلی مطالبه ای نیست که شهروندان تهرانی از شورای پنجم و مدیریت شهری دارند.

 

هاشمی با بیان اینکه با گذشت 14 ماه از مسئولیت شورای پنجم دو شهرداری از این شورا رای اعتماد گرفته اند، گفت: شهرداری تهران تقریبا در راستای عملکرد مدیریت گذشته حرکت کرده است البته در برخی موضوعات نظیر شفاف‌سازی و کاهش شهرفروشی گام های مثبتی برداشته شد اما این اقدامات نتوانسته است انتظار شهروندان تهرانی را تامین کند.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: برای بهبود عملکرد و برآورده سازی انتظارات مردم شهرداری تهران به تحولی درونی نیاز دارد تا بتواند مسایل بیرونی شهر را حل کند که در این مسیر معیارهای علمی باید جای رویکردهای سلیقه ای را بگیرد.

 

هاشمی در ادامه گفت: استانداردهای مدیریتی نشان می دهد که پیکره مدیریت شهری تهران در شرایط فعلی ناموزون و نامتوازن، فربه و کند، سردرگم و کدر است.

 

وی تصریح کرد: شرایط شهرداری تهران باید به وضعیت متوازن و پایدار، چابک و موثر، هوشمند و شفاف بهبود پیدا کند که برای رسیدن به این امر به جراحی توأم با جسارت و عقلانیت نیاز است.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر امروز سنگ بنای اصلاح مدیریت شهری با شجاعت و جسارت در برنامه سوم توسعه شهر تهران بنا گذاشته نشود نمی توانیم انتظار داشته باشیم که عملکرد متفاوتی ارایه شود.

 

هاشمی با اشاره به اولویت های برنامه توسعه شهر تهران گفت: ساختار برنامه سوم باید در کاهش هزینه های اداره شهر، اولویت بندی نیازها و تسریع در اقدامات عینی قرار بگیرد می تواند مسیر حرکتی مدیریت شهری در راستای مطالبات مردم باشد.

 

هاشمی خاطرنشان کرد: تحقق این امر نیازمند گام های مشخص اصلاحی در سازمان مدیریت شهری است و ما در سه سال باقیمانده از مسئولیت شورای پنجم نمی توانیم همه مشکلات و مسایل تهران را حل کنیم.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ما می توانیم وضعیت معضلات و مسایل اولویت دار شهر تهران را بهبود دهیم البته برای تحقق این امر باید از شعارگرایی و عملکرد تبلیغاتی عبور کنیم و برخی هزینه ها را تحمل کنیم.

 

هاشمی تاکید کرد: اعضای شورای شهر تهران برای تثبیت برنامه سوم توسعه در مسیر اصلاح ساختار و بهبود عملکرد مدیریت شهری پیشنهادات مناسبی ارایه کرده اند.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: امیدواریم در کمیسیون های تخصصی به ویژه کمیسیون تلفیق این جهت گیری در قالب سند برنامه که باید دارای اهداف معین کمی و کیفی، منابع و مصارف و شاخص های شفاف باشد به انسجام و هم افزایی مناسب برسد و برنامه واقع بینانه و عملگرایانه برای حرکت مدیریت شهری تدوین کند.

 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین مرز مهران کانون های مساجد موکب مقام معظم رهبری کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه زائران اربعین حسینی محسن هاشمی شهرداری تهران شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۶۲۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد

سخنگوی شورای اسلامی اراک گفت: فضاهای شهری امروز به طور کامل پاسخگوی نیازهای کودکان نیست، محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد.

عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های شهر دوستدار کودک توجه مدیریت شهری به تمایلات ورزشی و نیازهای حرکتی گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان است که در شهرهای بزرگ و به‌دلیل سبک زندگی کم تحرکی که حاکم شده بسیار ضروری است و مورد تاکید شورای شهر قرار دارد.

وی افزود: یکی از رویکردهای ما در شورای شهر، تحقق برنامه شهر فعال است که ارتباط مستقیمی با کودکان دارد و یکی از مؤلفه‌های آن بازی و ورزش‌هاست که برای کودکان بسیار جذاب است که به افزایش میزان تحرک آنها در شهر کمک خواهد کرد و ما در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به این مهم توجه خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک تصریح کرد: فضاهای شهری امروز به‌طور کامل پاسخگوی نیازهای کودکان نیست، محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد.

خسروانی با تاکید بر اینکه ما در شورا و شهرداری همه تلاش خود را برای توسعه زیرساخت‌ها به منظور تحرک هر چه بیشتر کودکان در شهر انجام خواهیم داد، گفت: افزایش فضای‌های ورزشی با رویکرد محله‌ای مانند احداث زمین‌های چمن ورزشی، ورزش‌های پارکی، ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و برگزاری جشنواره بازی_ورزش‌های کودکان در محلات و برای کودکان خاص همچنان در دستور کار شورا قرار دارد.

وی افزود: ایجاد فضای مناسب همراه با امکانات در پارک‌ها برای ورزش‌هایی شامل والیبال و بسکتبال و دوچرخه سواری و اسکیت برد و تسریع در احداث پارک آبی از دیگر پیشنهادات اعضای در نشست پارلمان کودک بود که مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تاکید کرد: شهر فعال، با حضور کودکان فعال، یک منبع سرمایه‌گذاری در پیشرفت هرچه بیشتر سرمایه‌های انسانی شهر است.

خسروانی افزود: سیاست ما در شورا این است که برای گسترش میزان تحرک جسمی در سطح شهرها، باید محله محور برنامه‌ریزی و کار کنیم تا شهروندان به خصوص کودکان و نوجوانان برای ورزش کردن، نیاز خاصی به وسیله نقلیه و طی مسافت طولانی و هزینه کرد مالی نداشته باشد و بتواند در محله خودش با امکانات ورزشی که در دسترس دارد فعالیت کند به گونه‌ای که یکی از مهمترین دغدغه کودکان در پارلمان کودک همین در دسترس بودن امکانات ورزشی بود.

وی افزود: امسال هم شورا و شهرداری برای اوقات فراغت برنامه‌های بسیار خوبی تدوین کرده که از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شده و کودکان و نوجوانان اراکی می‌توانند از برنامه‌های فرهنگی ورزشی که تدارک دیده شده بهره مند شوند.

سخنگوی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اظهار کرد: اعضای پارلمان کودک در نشست با مدیر کل ورزش و جوانان استان، دغدغه‌های ورزشی خود را مطرح کردند و ایده‌های بسیار ارزشمندی ارائه شد.

کد خبر 748116

دیگر خبرها

  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی 
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان